Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Katastrofa? Události ve změněných souvislostech - inspirace pro vlastní tvorbu i výtvarnou výchovu
Růžičková, Nicole ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o médiích a vizuální komunikaci v kontextu umění. Teoretická část se zabývá funkcí a vlivem médií z historického a současného pohledu, o mezilidské komunikaci a vizuálních sdělení, jejich psychologické působení v návaznosti na manipulaci obrazu. Praktická část pojednává o konkrétních katastrofických událostech v novinách a jejich obsahové a vizuální působení v návaznosti na vlastní výtvarné uchopení tématu. Didaktická část řeší transformaci tématu katastrof a konkrétní možnosti aplikace mediální výchovy do výtvarné výchovy. Klíčová slova média, komunikace, vizuální sdělení, manipulace obrazem, katastrofa, mediální výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru
Bartoň, Matyáš ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce s názvem Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru. Specifika a pojetí zrakově postiženým předkládá popis a zkoumání možného přístupu vyučujícího ke zrakově postiženému a jejich vzájemnou komunikaci při společné tvorbě. Teoretický oddíl se zabývá možnostmi objektu ve veřejném prostoru a autorskými přístupy k němu. Tato část je doplněna jednoduchou klasifikací zrakových postižení a dále metodikou práce s nimi. Druhý oddíl je zaměřen prakticky. Jedná se o přímou práci se zrakově znevýhodněnou dívkou na konkrétním objektu s názvem Opukový květ a jeho následné instalaci ve veřejném prostoru. Zkušenost a výsledek společné práce s nevidomou studentkou je podkladem pro navržený projekt při mimoškolní, případně zájmové činnosti. Ta je obsahem třetího oddílu práce.
Symbol, znak. Citace a používání uměleckého díla jako tvůrčí princip
Fricová, Soňa ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá postmoderním používáním symbolu a znaku. Vychází z ustálených definic hlavních pojmů ve spojení s výtvarným uměním, přičemž mapuje především prostor mezi slovem a obrazem, ale i odosobněnou polohu počítačově generovaných kódů. Didaktická část otevírá prostor pro práci se symbolem a znakem ve výtvarné výchově. Základní myšlenkou této práce je analytické a syntetické myšlení, znalost dějin umění ale i schopnost intelektuální fabulace. V praktické části jsou představeny práce zacházející s mnohovrstevnatým způsobem symbolického vyjadřování, formálně opět vycházející z postmoderního uvažování.
Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Pešlová, Radmila ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Pešlová, R.: Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově (Diplomová práce) Praha 2015, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 s. Obsahem diplomové práce je stůl jako specifický prostor, který konotuje různé významy v kontextu dobového dění. V teoretické části tedy odkazuje ke společensko-sociálním vztahům, jež jsou součástí veřejného i soukromého - rodinného prostoru, v němž má stůl svoji zásadní roli. Nejen jako předmětná forma každodennosti, s níž se pojí osobní prožitek, ale také jako forma symbolického vyjádření. Stůl je zde jakýmsi nositelem sdělení, zprávy. O tom nás přesvědčí nejen etymologický a sociologický rozbor, ale také analýza vybraných uměleckých děl. Jde o způsob, jak nahlédnout tento fenomén ve zmíněných souvislostech. Cílem práce bylo ukázat skrze výtvarné umění, historické a sociologické vztahy pohled na stůl jako na kontinuálně propojený celek, v kterém si lze lépe uvědomit některé vazby a společenské dění, včetně dobových potřeb a priorit. Tento pohled se stal základem a inspirací pro vlastní výtvarnou tvorbu a následný didaktický koncept. Výtvarná část je zaměřená na prostor rodinného zázemí /mého domova/, s nímž jsou spojené konkrétní vzpomínky na prostor stolu. Didaktický projekt tvoří tři...
Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově
Pikorová, Karolína ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Téma diplomové práce je Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově. Tato práce je teoretickou i praktickou studií tématu. Teoretická část se zabývá uchopením klíčových slov, jejich významy, kočkou jako takovou, její symbolikou, historií, jejími vlastnostmi, konotacemi, které se k ní vážou. Diplomantka mapuje výskyt a význam kočky ve výtvarném umění a v literatuře, který dokládá konkrétními příklady. Dále nabízí možnosti využití tématu ve výtvarné výchově a představuje již zpracovanou výtvarnou řadu Zvíře v nás. Diplomantka navrhuje další možnosti využití tématu v pedagogické praxi. Praktická část práce vychází z výsledků heuristické přípravy. Obsahuje dva cykly výtvarných prací různého charakteru, které spolu však souvisí.
Pohádka jako prostor pro výtvarnou reinterpretaci
Švajková, Monika ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Pohádka jako prostor pro výtvarnou reinterpretaci Bc. Monika Švajková Abstrakt Diplomová práce představuje autorský pohled na vývoj pohádky v Evropě a její proměnu od 19. století do současnosti v literatuře, výtvarném umění přidružených oborech. Jejím cílem bylo vytvořit výtvarný projekt, který by spojoval kulturu České republiky a Finska skrze pohádky a výtvarné umění. Vzniklé didaktické úlohy rozvíjí v jedné zemi pohádky druhé země skrze současné umění. V úlohách se uplatňuje na několik pojetí výuky, jelikož realizace proběhla na základní umělecké škole, gymnáziu a laponské umělecké galerii. Výtvarný projekt uzavírá autorská výtvarná řada rozvíjející tématiku lesa jako prostoru pro aktualizaci pohádek a současně zachycuje autorský pohled na tematiku pohádky. Výsledkem a přínosem diplomové práce bylo ověření didaktických úloh, které by v současném výtvarném umění aktualizovali klasickou dětskou literaturu a to v kontextu dvou zemí.
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.