Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav hudební pedagogiky pro děti mladšího školního věku v zemích EU
Panochová, Martina ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Autorka ve své diplomové práci představuje soudobé pedagogické trendy v hudebním vzdělávání dětí mladšího školního věku. Zabývá se charakteristikou dětského vnímání, psychologickými základy hudebnosti a uvádí základní hudební činnosti v současné době. Ta se vyznačuje změnami v obsahu i ve formě. Tuto charakteristiku dává do kontextu evropských snah o hledání společných průniků ve výchově a vzdělávání. Představuje činnost nejvýznamnějších domácích, evropských a světových organizací pro rozvoj hudební kultury a výchovy dětí a mládeže. Těžištěm práce je poslání Evropského hudebního kongresu EAS v Praze. V praktické části se diplomantka zabývá průzkumem hudebního vzdělávání v některých evropských zemích. V závěru práce je vyhodnocení těchto průzkumů. Práce má vztah problematice globalizace a identity v oblastech hudebního vzdělávání a kultury.
Souvislosti hudebních postojů a preferencí dětí a jejich rodičů
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na souvislosti mezi hudebními postoji a preferencemi dětí a jejich rodičů. Cílem práce bylo provedení dotazníkového šetření na vzorku populace dětí a jejich rodičů a následné ověření hypotéz. Výzkumu se zúčastnilo 123 žáků 9. tříd základních škol a kvart osmiletých gymnázií, dále pak 94 otců a 120 matek dětí. Vyplněné dotazníky rodičů a dětí byly spárovány a vyhodnocovány ve vzájemných souvislostech. Pracovní hypotézy výzkumu předpokládaly významné ovlivnění dětí ze strany rodičů při sebehodnocení vlastních hudebních schopností, dále působení hudebního vzdělání rodičů na případné hudební vzdělání dětí a nakonec nepřímá ovlivnění hudebních preferencí dětí ze strany rodičů. Výsledky výzkumu naznačují větší spřízněnost v hudebních postojích a zvycích žáků s matkou. Navzdory obecným představám, které předpokládají, že mezi rodiči a dětmi se v oblasti hudby rozprostírá hluboká generační propast, se ukázalo, že rodiče a děti často poslouchají navzájem svou oblíbenou hudbu, nebo alespoň že ji navzájem znají. Přesto se nedá tvrdit, že by v oblíbenosti hudebních žánrů byla mezi rodiči a dětmi přímá shoda nebo automatické přejímání postojů podle vzoru rodičů. Rodiče a děti se výrazně odlišují ve způsobech získávání hudenbích nahrávek; děti hudbu převážně zdarma stahují z internetu, rodiče...
Struktura a výzkum mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dítěte
Lohniská, Martina ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětskou hudebností a hlavními faktory, které ji ovlivňují. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje problematice hudebnosti, její struktuře, ale také faktorům, které hudebnost ovlivňují. Speciální pozornost je pak věnována mimoškolním vlivům na rozvoj hudebnosti. Je zde nastíněn vliv rodiny a jejích členů, také charakteristika současné rodiny a moderního životního stylu. Práce se zabývá i vlivem sociální skupiny a hromadných sdělovacích prostředků, jako je televize, počítače a internet. Jedna podkapitola je rovněž věnována mimoškolním uměleckým aktivitám dětí, další pojednává o tom, jak na nás může působit hudba okolo v podobě reklamy nebo např. v obchodě. Praktickou část práce tvoří výzkum orientovaný na zmíněné mimoškolní vlivy, realizovaný na ZŠ Libčická v Praze. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření, další fázi tvořila kolektivní prověrka hudebnosti, která sloužila pro vypracování případových studií vybraných žáků. Porovnáním výsledků dotazníku s výkony dětí v prověrce hudebnosti, práce upozorňuje na význam mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dětí.
Výběr písní k progresivnímu systému intonačních prvků v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Zichová, Jana ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent)
V našem hudebním systému se děti učí pěveckému projevu trojí cestou. Nápodobou slyšeného neboli vokální imitací, vokální intonací a vokální improvizací neboli tvořivostí. Často se však ve školní praxi dochází záměně vokální imitace za vokální intonaci, proto je třeba přesně tyto dva termíny definovat, aby nebylo možné je zaměňovat. Vokální imitací nazýváme pěvecké projevy, které vznikají opakováním sluchem vnímaných hudebních útvarů: melodií, témat, motivů, úryvků písní apod.. Při nácviku se snažíme na základě sluchových vjemů napodobit tyto poslouchané útvary co nejpřesněji. Nápodobou slyšeného nedochází hlubší analýze hudebně výrazových prostředků. Nedochází uvědomělým operacím s hudebními představami ani výraznějšímu rozvoji hudební paměti. Vokální intonace je vlastně převod notového zápisu melodie do její odpovídající zvukové podoby za pomoci hlasového orgánu. Na rozdíl od imitace, kde hudební podněty zpracovává sluch, jsou u intonace hlavními hudebními podněty noty, které jsou zpracovávány zrakem. Jak jsem již uvedla imitace není pro dítě tak přínosná, tudíž by měla být pouze jakýmsi předstupněm intonace. Imitačně bychom měli učit ty písně, které jsou pro děti příliš obtížné nebo ty, na jejichž intonační zvládnutí dítě nemá dostatečné znalosti, což se v průběhu školní docházky samozřejmě mění. Výuku...
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Osobnost Evy Jenčkové a její přínos pro hudebně pedagogickou teorii a praxi
Dočekalová, Eliška ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce je věnovaná životu a dílu významné pedagožky a hudební teoretičky prof. PhDr. Evě Ječkové, CSc. Analyzuje její dosavadní pedagogickou, vědeckou a publikační činnost, snahy Evy Jenčkové v oblasti integrativní hudební pedagogiky a její podíl na vzdělávání učitelů hudební výchovy vydáváním metodických materiálů a pořádáním různých kurzů a seminářů. Součástí diplomové práce je rozhovor s Evou Jenčkovou, fotografická příloha a výzkumné šetření jejího vlivu na hudební praxi.
Environmentální témata ve výuce hudební výchovy
Žídková, Johana ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Obsahem diplomové práce na téma Environmentálni témata ve výuce hudební výchovy je vytyčení možností, jak začlenit environmentálni prvky do předmětu hudební výchova. Nutnost zabývat se ekologickou tématikou vyplynula především ze zavedení rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia v roce 2007, ve kterých se kromě tradičních vzdělávacích oblastí nově objevují tzv. průřezová témata. Jedním z nich je environmentálni výchova. V současnosti bohužel zatím chybí dostatek materiálů se zaměřením na implementaci prvků průřezových témat do jednotlivých předmětů, zejména potom do hudební výchovy. Cílem práce je proto alespoň částečně toto prázdné místo zaplnit, poskytnout ucelenější pohled na danou problematiku pro ty, kdo by se chtěli environmentálni výchovou a osvětou prostřednictvím hudby zabývat, poukázat na některé příklady úspěšné aplikace v zahraničí a konečně nastínit možnosti pro výuku na domácí půdě. začlenění environmentálních prvků do výuky hudební výchovy zde dochází ve dvou rovinách: v rovině organizačních forem (integrací do hodin, pomocí projektů, aj.) a v rovině obsahové (pomocí volby témat, hledáním mezipředmětových souvislostí). Hybnou silou této kostry vyučování se potom stává syntéza metod environmentálni a hudební výchovy založená především na mnohostrannosti využití potenciálu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Váňová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.