Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prostor
Letochová, Martina ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu městského prostoru ve všech částech, kterými prolíná osobní pojetí a vymezení. V teoretické rovině se zabývá různými přístupy definování města a uvádí pohled na město jako na prostorové uspořádání. Stručně se také věnuje historicko- urbanistickému vývoji měst Karviná a Praha. Téma městského prostoru je dále rozvedeno směrem k filozofickému a psychologickému prožívání měst a fenoménu genia loci, jak v obecné, tak konkrétní rovině jednotlivých měst. Tematika města je také rozpracována z pohledu výtvarného umění, se zaměřením na klasická média a tvorbu českých umělců. Východiskem pro didaktickou část jsou teoretické poznatky a odborné zkušenosti z vlastní výtvarné činnosti s důrazem na prožívání měst a jejich tvůrčí zachycení. Vyústěním teoretické a didaktické části je stěžejní praktická část definující subjektivní vztah k městům, inspirační výtvarná východiska a průběh tvorby. Autorskou práci tvoří cyklus kreseb větších i menších formátů. Základním principem je diptych v černobílé formě vymezující a reflektující osobní zažívání prostoru dvou rozdílných měst. Série kreseb je dále doplněna prostorovými objekty koncipovanými jako artefakty fungující samostatně i v interakci s kresbami.
Posvátnost ve výtvarném umění
Podlahová, Klára ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se ve všech třech částech zabývá tématem posvátnosti ve výtvarném umění, a sice v rovině teoretické, didaktické a výtvarné (autorské). V prvém úseku teoretické části je zaměřen pohled na koncept posvátna a individualizaci prožitku posvátnosti s ohledem na projev dané kategorie v širším kontextu umění. Druhý úsek teoretického bádání navazuje na získané poznatky o konceptu posvátna a prostřednictvím dalšího studia odborné literatury je pojednán sváteční prostor Svatováclavské kaple ve svatovítském chrámu a kaple sv. Kříže na hradě Karlštejně se zřetelem na možnost silného psychického účinu z těchto prostor. Didaktická rovina je pak logickým vyústěním a volnou inspirací části teoretické, navazuje nejen na sakrální prostor obou kaplí, ale zohledňuje rovněž profánní úzus leckterého žáka. Stěžejním cílem všech úkolů je vést žáky k přemýšlení o kategorii posvátna prostřednictvím vlastního vizuálně obrazového vyjádření v mezioborových souvislostech, tedy s ohledem na sociální, kulturní a historický kontext. V autorské výtvarné části jsou zohledněny mnohé vlivy vyplynuvší z částí předchozích, výsledkem je série šesti maleb, z nichž dvě lze považovat za prvotní experimenty. Jedná se o osobní reflexi daného tématu, které je ztvárněno prostřednictvím expresivního barevného vyjádření. KLÍČOVÁ...
Smyslový zážitek ve výtvarné výchově
Písařová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se jmenuje Smyslový zážitek ve výtvarné výchově. Teoretická část zkoumá smyslové vnímání prostřednictvím poznatků z filozofie, psychologie a teorie umění. Obsahuje příklady z výtvarné tvorby vybraných umělců. Dále se zabývá obsahem RVP v souvislosti se smyslovým vnímáním a didaktikou výtvarné výchovy za účelem návrhu výtvarného projektu do výtvarné výchovy. Podstatou didaktické části je navržení výtvarného projektu na téma lidské smysly. Každý z úkolů se více zaměřuje na jeden ze smyslů: zrak, čich, sluch, hmat a chuť. Tento projekt je dále otestován v praxi na žácích druhého stupně základní školy a střední školy. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny. Návrh upraveného projektu je připraven pro využití učitelů výtvarné výchovy. Vybrané úkoly jsou podkladem pro autorské zpracování výtvarné práce. Ta reflektuje účinek úkolů a rozvíjí jejich další možnosti.
Textilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovu
Nývltová, Tereza ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
První část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.
Profesní kompetence učitelek MŠ Chodov k výtvarným činnostem
Zámečníková, Blanka ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
V návaznosti na bakalářskou práci se diplomová práce hlouběji věnuje rozporu současné teorie a didaktiky výtvarné výchovy a edukační reality předškolního vzdělávání. Podstatou této práce je evaluační výzkum, jenž se zabývá současným stavem kompetencí konkrétních pedagožek vybrané MŠ. Triangulace metod sběru dat, zahrnující pozorování, nestrukturovaný rozhovor a fotodokumentaci výtvarných prací, umožňuje danou problematiku integrací více pohledů skutečně postihnout. Z poznatků takto komplexně pojaté analýzy vychází návrhy a doporučení pro zlepšení dané praxe a další profesní rozvoj pedagožek MŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.