Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí463 - 472další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní komunikace ve firmách
Štillerová, Aneta ; Froněk, Jan (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám vlivem kultury na firemní komunikaci. Vycházím z témat obecné interkulturní komunikace, která poté vztahuji na firemní praxi. Hlavním východiskem je předpoklad, že vliv kultury na firemní komunikaci je v českých firmách doposud spíše neuvědomován, přehlížen nebo podceňován. Z tohoto důvodu jsem si vybírala především nejdůležitější a nejzákladnější témata interkulturní komunikace. Cílem je předložit dostatečné množství argumentů, které by vedly jak manažery, tak zaměstnance k přijmutí interkulturní komunikace jako relevantního tématu firemního života současné doby a k uvědomění si potřeby školení, jež by ve výsledku rozvíjela celkové komunikační schopnosti. V první kapitole se zabývám nejdříve firemní komunikací, poté samotnou kulturou a nakonec definuji interkulturní firemní komunikaci. Jako speciální část přikládám několik příkladů z ankety se zaměstnanci české pobočky německé IT firmy, jež zaměstnává odborníky široké palety národností. Druhá kapitola je nejobsáhlejší a vnitřně členitá. Čtenáře v ní seznamuji s konkrétními tématy interkulturní komunikace, zejména s vlivem kultury na naše vnímání a myšlení, dále s různými komunikační styly, s kulturními rozdíly v neverbální komunikaci a neposledně s vlivem rozdílných hodnot na interkulturní komunikaci. Vždy se přitom...
Komunikace v organizaci
Zajíc, Jaroslav ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Komunikace je jedním z nejdiskutovanějších témat současnosti a její význam neustále roste. Nejčastěji se setkáme s rozdělením na verbální a neverbální komunikaci, které je založené na tom, jestli obsah sdělení vyjadřujeme slovy nebo ne. Každý člověk používá ke kontaktu s druhými jiný komunikační styl, který se liší i podle situace. Umění dobře komunikovat je základem úspěchu nejen v běžném životě, ale i v zaměstnání. Každá organizace je místo, kde se komunikuje velmi intenzivně. Komunikace zde probíhá jak směrem ven, tak samozřejmě i uvnitř. Předpokladem dobré vnější komunikace je dobrá komunikace vnitřní. Nejdůležitějším cílem interní komunikace je informovat členy o vnitřních procesech a dostávat od nich zpětnou vazbu o fungování organizace. Komunikace v organizaci probíhá různými směry (například vertikálně, horizontálně, diagonálně) a různými formami (například formálně, neformálně). Celá výměna informací se zde děje pomocí různých komunikačních prostředků. Ty lze rozdělit na osobní a mediální, podle toho, jestli probíhají tváří v tvář nebo zprostředkovaně přes média. Velmi podstatný, pro veškerou komunikaci v organizaci, je způsob komunikace manažerů, kteří tím ovlivňují i atmosféru v organizaci. A s tím pak souvisí i styl komunikace samotných podřízených. Komunikace je složitý proces, který má v...
Firemní kultura
Schmidt, Vladimíra ; Reichel, Jiří (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována fenoménu firemní kultury. Vysvětluje pojmy kultura a firemní kultura a popisuje obsah firemní kultury, její jednotlivé vrstvy a možnost jejich rozpoznání a ovlivnění. V práci jsou zároveň představeny některé z nejznámějších typologií firemní kultury a její funkce. Druhá kapitola práce blíže definuje pojmy s firemní kulturou úzce související, kterými jsou podniková identita, podniková etika a podnikové klima. Třetí kapitola je věnována některým aspektům interkulturálního managementu a komparaci specifik německé a české národní kultury. V praktické části jsou na základě kvalitativního a kvantitativního průzkumu popsány determinanty a obsah firemní kultury vybrané společnosti a je posouzena její síla.
Systémy odměňování: zaměstnanecké benefity
Pompová, Dominika ; Neusarová, Jana (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Cílem této práce je postihnout současné poznatky v oblasti odměňování a řízení odměňování, s důrazem na význam nepeněžních odměn v rámci celkové odměny. Cílem praktické části je poté analyzovat systém zaměstnaneckých benefitů ve dvou vybraných firmách, zjistit, jak je systém nastaven, jak je efektivní (zda má prokazatelný vliv na konkurenceschopnost v oboru, loajalitu a spokojenost zaměstnanců), a jakým způsobem je nebo byl vytvářen. V návaznosti na to je mým cílem na základě zjištěných nedostatků navrhnout možné řešení pro stanovenou oblast. První část práce je koncipována jako shrnutí současných teoretických poznatků v oblasti odměňování (s důrazem na nepeněžní odměny), druhá část práce se zaměřuje na praktické využití v konkrétním firemním prostředí.
Personální controlling v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
Reissová, Alice ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent) ; Beneš, Milan (oponent)
Controllingove fizeni umoznuje nejen vyhodnocovat efektivitu vzdelavani, ale cely proces i fidit, protoze poskytuje kvantifikovane informace a data, na zaklade kterych mohou manazeri i personaliste kvalifikovane reagovat a korigovat eventualni zjistene odchylky. V ramci teto prace je predlozen navrh postupu (metodika) pro zavedeni operativniho personalniho controllingu v oblasti vzdelavani a rozvoJe zamestnancu a nasledne vyhodnoceni efektivity tohoto procesu. V zdelavani a rozvoj zamestnancu je provazano s radou dalSich personalnich Cinnosti (procesu), jeho vyhodnocovani proto nemuze probihat izolovane. Velmi tesny vztahje nejen mezi rozvojem lidskych zdroju (HRD) a flzenim lidskych zdroju (HRM), ale take s hodnocenim pracovniku, jako dilci personalni cinnosti. Vytvorenim modifikovane metodiky hodnoceni pracovniku, naslednym vymezenim controllingovych ukazatelu a vhodnym nastavenim skal jsme pripravili postup, kterym je mozne zavest controllingove fizeni v ramci vzdelavani a rozvoje zamestnancu. Pro uspesnou aplikaci personalniho controlingu do firemni praxe je nezbytny interdisciplinami pfistup (andragogika, personalni fizeni, sociologie, psycho logie, statistika aj.).
Motivace a kariérový růst
Flemr, Marcel ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je nastínit různá pojetí teorií pracovní motivace, kariérního růstu a jejich praktické uplatnění při řízení obchodního týmu v prodejní organizaci. Práce se v teoretické části nejprve věnuje vymezení nezbytně nutných pojmů, jimiž jsou především motivace, pracovní motivace, kariéra a pracovní kariéra. Dále se zaměřuje na vybrané motivační teorie, základní kritéria a současné pricipy řízení pracovní kariéry, rozvoje a kariérového růstu. Motivace a rozvoj pracovníků jako předpoklad kariérního růstu je shrnutím dané problematiky a je koncipována s ohledem na využití teoretických poznatků v praxi. Poslední praktická část se věnuje úspěšnému vedení, motivování a kariérnímu růstu obchodního týmu v mezinárodní poradenské a tréninkové společnosti M., zaměřené na rozvoj lidí a zvyšování efektivity prodeje. Práce by měla být podnětem k úvaze o vlastní motivaci, kariérním růstu a mohla by poskytnout pár cenných námětů jak efektivně motivovat, rozvíjet pracovníky v obchodních organizacích a pomáhat jim při individuálním rozvoji kariéry.
Outdoorové aktivity ve vzdělávání dospělých
Vyvadilová, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Dnešní doba klade na zam stnance stále vyšší nároky, proto se jejich nep etržitý rozvoj a vzd lávání stává nezbytností. Krom zvyšování odborných znalostí však také roste d ležitost zlepšování sociáln - psychologických dovedností, což se m že dít práv prost ednictvím metod outdoorového vzd lávání. Tato práce si klade za cíl zamyslet se nad možnostmi a významem využití outdoorových program ve vzd lávání dosp lých z pohledu personalisty. Úvodní ást práce je v nována historii a popisu teoretických východisek outdoorových program , aby bylo z ejmé, že jeho využití ve firemním vzd lávání má svá opodstatn ní, podložená psychologickými, sociologickými i pedagogickými teoriemi. Druhá ást práce je prakticky zam ena a popisuje vše, co by m l personalista v d t o outdoorové metodice, když bude pro zam stnance po ádat outdoorový program. Práce má zodpov d t otázky, pro využívat outdoorových aktivit, jak je správn p ipravit a realizovat, aby m ly žádoucí efekt a zhodnotit p ínosnost a smysluplnost jejich použití ve firemním vzd lávání.
Systematické vzdělávání v organizaci: systém vzdělávání ve společnosti Siemens kolejová vozidla s.r.o.
Mayer, Jan ; Beneš, Milan (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Ústředním tématem práce je pojem "systematické vzdělávání v organizaci", který je v prvních kapitolách rozebírán nejprve teoreticky. Důraz je kladen na osvětlení tohoto pojmu a přiblížení jeho významu, přičemž autor využívá komparace odborné literatury a srovnává tak vzájemně pohledy různých autorů. Navazující kapitoly se pak zabývají teoretickým popisem jednotlivých fází cyklu systematického vzdělávání v organizaci a jsou v nich dále přibližovány související odborné termíny především z oblasti psychologie, andragogiky a personálního řízení. Ve své druhé polovině (od kapitoly 7) se práce zabývá konkrétní podobou systematického vzdělávání v organizaci ve společnosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. a zachovává přitom stejný výkladový rámec, jako v části teoretické. To znamená, že čtenáři postupně přibližuje praktickou podobu systematického vzdělávání včetně jeho jednotlivých fází tak, jak je fakticky ve společnosti implementováno. Na teoretickém pozadí tak vzniká analýza systému fungujícího v praxi, čehož autor v jedenácté kapitole využívá k identifikaci silných a slabých stránek systému vzdělávání ve výše uvedené organizaci.
Společenská odpovědnost firem
Hovorková, Pavla ; Reichel, Jiří (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo shrnout problematiku Společenské odpovědnosti firem (CSR) a poukázat na přínos i nedostatky tohoto konceptu. Práce je rozdělena do tří částí. První je věnována širším teoretickým souvislostem a historickému vývoji konceptu. Druhá je pak zaměřena na obsah CSR - shrnuje základní CSR aktivity, které lze považovat za klíčové z hlediska organizace i z hlediska CSR. Ve třetí kapitole jsou shrnuty základní fáze implementace konceptu, které jsou doplněny praktickými příklady z praxe. Na základě sumarizace celé problematiky byly identifikovány jisté rozdíly mezi teoretickým a praktickým vnímáním CSR, na které je třeba se do budoucna zaměřit. Věřím, že má práce je určitým přínosem a že splnila cíl, který byl pro ni stanoven.
Estetická výchova dospělých (teoretická východiska)
Říha, Petr ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem teoretických východisek estetické výchovy dospělých, která mohou posloužit jako základ pro návrh konkrétního vzdělávacího programu. Metoda práce spočívá v práci s odbornou literaturou z oblastí estetiky, psychologie, filosofie, sociologie a dalších věd. Vedle základních estetických pojmů je v práci rozvedena otázka vizuálního vnímání, interpretace a myšlení, přičemž důraz je kladen na kulturní podmíněnost vnímání. Závěr této části práce ukazuje na význam estetické zkušenosti pro celkový rozvoj organismu a význam vzdělávání ve schopnostech estetického vnímání. Při nástinu konkrétních vzdělávacích metod je pozornost věnována zejména aktuálním trendům v galerijní pedagogice a práce představuje některé současné formy vzdělávacích programů. Výstupem práce je nástin a rozbor témat, která jsou v rámci estetické výchovy relevantní, a naznačení možností vývoje estetické výchovy a jejího uplatnění v širším kontextu společenských věd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí463 - 472další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.