Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internetové zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu 2009 : komparativní studie tématických speciálů na zpravodajských portálech Guardian, Idnes, Irish Times, DiePresse, Sme, Sueddeutsche a Wyborcza
Nikodem, Pavel ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předložená bakalářská práce analyzuje zpravodajství o volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 v tématických speciálech zpravodajských portálů Guardian (Spojené království), Idnes (ČR), IrishTimes (Irsko), DiePresse (Rakousko), Sme (Slovensko), Sueddeutsche (Německo) a Wyborcza (Polsko). V práci je použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. V první části se autor zabývá problematikou evropeizace mediálních obsahů na zmíněných tématických stranách. Závěry potvrzují, že zpravodajství je zarámováno především jako domácí událost, stejnětak i domácí aktéři ve zpravodajství převládají. Druhá část se zaměřuje na typ redakčního přístupu ke zpracování voleb do Evropského parlamentu na škále od ortodoxního po pragmatický přístup. I přes druhořadý charakter voleb do EP nalézáme řadu příkladů ortodoxního přístupu k volbám. Třetí část testuje tezi o depolitizaci politiky v mediálních obsazích na příkladu voleb do EP a potvrzuje tento trend nízkým poměrem obsahů zabývajícími se politickým programem a osobnostmi.
Konstrukce novodobého patriarchátu v časopisech pro muže a rodinu
Huněk, Filip ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce)
Základní výzkumnou otázkou této rigorózní práce je, zda časopisy vycházející v České republice reprodukují ve svém obsahu takové mechanismy reprezentace maskulinit, které zároveň konstruují novodobé patriarchální struktury. Jako základní výzkumná metoda byla zvolena kvalitativní diskurzivní analýza a tato práce analyzuje vždy šest čísel mužského magazínu životního stylu Maxim a šest čísel rodinného časopisu Květy. Hlavní tezí práce byla myšlenka, že patriarchální mechanismy současné společnosti se nutně promítají do obsahů obou časopisů, bez ohledu na rozdílnost jejich žánrů, a že se tyto mechanismy od sebe odlišují pouze formou, v jaké jsou reprodukovány. Výsledkem této práce je pak potvrzení validity zvolené teze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Proměny chování českých médií na příkladu "politických skandálů" 1997-2007
Jílková, Helena ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Rigorózní práce "Proměny chování českých médií na příkladu politických skandálů 1997 - 2007" sc zabývá výskytem tzv. skandalizačních mechanismů v mediálním zpravodajství politických kauz. Jejím cílem je zjistit, zda a nakolik vybraná média využívají těchto mechanismů, zda v průběhu času došlo k přeměně jejich využívání a jakou podobu tato proměna má. Otázkou je, do jaké míry jsou média aktivním činitelem vývoje skandálu, tedy nakolik a jak se projevuje v českých ncbulvárních denících takzvaná "skandalizace", a zda se stala běžným trendem zpravodajství vybraných nebulvárních deníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Medializace politických stran v předvolebním boji
Zámostná, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Informace, které občané a občanky získávají o politickém životě své země, jsou v moderních společnostech v naprosté většině případů zprostředkované masovými médii. Při "zprostředkování" informací médii však dochází k celé řadě zkreslení a posunů, které ve svém důsledku (zpětně) ovlivňují všechny články komunikačního řetězce. Protože medializovaná politika představuje stále větší objem v rámci politické komunikace, rozhodli jsme se v této diplomové práci věnovat tématu medializace politiky a procesů rozhodování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obsahová analýza kulturních rubrik deníku MF Dnes v důsledku společenských změn
Valjarevićová, Eva ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je věnována analýze kulturní rubriky deníku Mladá fronta Dnes. Ve stanovených letech 1992, 1996 a 2000, tedy v rozmezí čtyř až jedenácti let po sameetové revoluci a následné změně politického režimu, jsem analyzovala, do jaké míry jsou v rubrice zastoupeny témata film, literatura a výtvarné umění a také, kolik prostoru v deníku kulturní rubrika zabírá. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Významové pole pojmu "populární" v pojetí teoretiků a konzumentů populární kultury (na příkladu užívání výrazu "populární hudba" a "pop")
Slívová, Hana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo zjistit, jak koncepty populární kultury - na příkladech populární hudby - rozpracovali čtyři teoretici různého věku a odlišných základních úvah. V praktickém projektu se pak zajímám o to, jak termíny jako je pop music, popularizace a další vnímají mladí, kulturně žijící či hudbu studující lidé ve věku od 20 do 30 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Paradigma integrovaného komunikačního modelu
Sládeček, Peter ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce se pokusí dokázat, že média existují jako autopoietický systém ve funkci katalyzátoru který s rostoucí mírou entropie komunikačních vazeb a subsystémů podněcuje přiblížení se meznímu stavu z něhož může vzejít nová struktura integrované komunikace. Cílem práce je vytvoření synergie dosud existujících komunikačních teorií, teorií sociální komunikace, paradigmatu dynamické teorie systému a teorií popisujících vztah vědomí k realitě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích v roce 2003
Bílý, Petr ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích. Zdrojem pro analýzu byly mediované obsahy týkající se islámu a muslimů pocházející z období kalendářního roku 2003. Pro analýzu byla zvolena následující česká tištěná média: deník Mf DNES a týdeníky Týden a Respekt. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sémioprostor reklamních kampaní před referendem o vstupu ČR do EU : (srovnání kampaně MZV ČR, kampaně soukromého média a kampaně média veřejné služby)
Knotová, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
V diplomové práci si kladu za cíl analyzovat některé prvky mediálních kampaní zaměřených na referendum o vstupu ČR do Evropské unie (EU), které se konalo 13. a 14. června 2003. Kampaně zmiňuji v množném čísle, protože šlo o aktivity různých subjektů, což bude třeba rozlišovat. Kampaně v různých podobách probíhaly delší dobu; já jsem zvolila období května a června 2003, tedy měsíc a půl před samotným hlasováním, kdy vrcholily. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.