Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody environmentální výchovy ve výuce
Povinská, Monika ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V bakalářské práci "Metody environmentální výchovy ve výuce" se zaměřuji na environmentální metody používané v předškolní výchově a v rámci výchovy a vzdělávání na základní škole. Teoretická část se věnuje vysvětlení základní terminologie a popisu mateřské a základní školy, jejich ŠVP a environmentálním metodám, které tyto instituce používají v rámci svého vzdělávacího programu. Na teoretickou část navazuje část praktická, kdy na základě dotazníkového šetření zjišťuji vztah pedagogických pracovníků k environmentální výchově, aktivní uplatňování metod environmetální výchovy v praxi a popis konkrétních metod, které při výuce pedagogové používají. V závěru práce se věnuji bližšímu popisu a rozboru některých vybraných metod, které mě svým obsahem obzvlášť zaujaly.
Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky
Nováková, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky AUTOR: Jana Nováková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem "Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky" upozorňuje na možnosti realizace environmentální výchovy na základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní environmentální a pedagogické pojmy, metody práce ve výuce, směry a důvody, proč environmentálně vychovávat. Praktická část je rozdělena do dvou projektů zaměřených na vodu. Projekt na prvním stupni má žáky obohatit o vědomosti a zkušenosti související s vodou. Na druhém stupni se věnuje rybníkům v okolí školy. Praktická část navazuje na dotazníkové šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku. V obou projektech se klade důraz na rozvoj vztahu žáků k přírodě pomocí praktických environmentálních činností. Cílem práce je zvýšit zájem žáků o přírodu, objevovat v ní souvislosti a zákonitosti, poznávat blízké prostředí a rozvíjet k němu pozitivní vztah, pochopit význam životního prostředí pro nás a pro budoucí generace. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, voda, praktické činnosti, projekt
Možnost spolupráce školy a další instituce v problematice těhotenství dětí ve vybraném regionu
Ryvolová, Eliška ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice těhotenství dětí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část diplomové práce je zpracována pomocí odborné literatury. Za pomoci přímých a nepřímých citací se autorka snaží přiblížit čtenáři pojmy související s reprodukčním zdravím, fyziologií ženských pohlavních orgánů a sexuální výchovou v systému vzdělávání České republiky. Nedílnou součástí teoretické části práce je i prevence vzniku těhotenství a také možné důsledky pro dítě, jakožto nastávající matku, a to jak biologické tak psychosociální. Druhá část diplomové práce se již zaměřuje na konkrétní cíle. Pomocí metody rozhovoru autorka mapuje situaci vzniklého těhotenství v roce 2010 a to nejen s respondentkou, ale i s výchovnou poradkyní základní školy a sociální pracovnicí OSPOD, pod který vzniklý případ těhotenství spadal. Po analýze rozhovorů následuje závěrečné doporučení základním školám o možnostech prevence a postupu v případě těhotenství nezletilé a také doporučení dívkám, jak se zachovat a na koho se obrátit v případě zjištěného těhotenství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí
Malý, Tomáš ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Název: Aktivity žáků konkrétní školy k ochraně životního prostředí Autor: Tomáš Malý KATEDRA PEDAGOGIKY Vedoucí práce: PhDr. Alena Thorovská Abstrakt: Tématem této práce je projektové vyučování environmentální výchovy v Praktické škole dvouleté. Práce nastiňuje problematiku projektového vyučování a možnosti žáků Praktické školy v této oblasti. Záměrem této práce je popsat, jak lze v oblasti speciálního školství aplikovat environmentální vzdělávání v podobě jednoduchých projektů, založených na spolupráci vedení školy, pedagogů, koordinátora environmentální výchovy a žáků. Cílem je tedy poskytnout osnovu a inspiraci při teoretickém a praktickém zpracovávání projektu. Dílčím cílem této práce je nastínit oblast vzdělávání žáků s mentálním postižením. V praktické části jsou specifikovány dva projekty, na kterých se žáci praktické školy dvouleté spolupodíleli. Přínos praktické části práce spočívá v prozkoumání použitelnosti projektů při vyučovacím procesu. Pro zájemce projektového vyučování jde o užitečný návrh vlastní aplikace projektů, včetně zohlednění mentální úrovně žáků a dalších aspektů jako je ozdravení klimatu školy. Hlavní přínos práce spočívá v nastínění problematiky vzdělávání žáků v Praktické škole dvouleté formou projektů, následném vyvození poznatků o projektovém vyučování a možnostech realizace...
Znalosti žáků vybrané základní školy o nemocech přenášených klíšťaty
Michálková, Pavla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.