Název:
Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky
Překlad názvu:
Environmental Education in the Basic School of Červené Pečky
Autoři:
Nováková, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky AUTOR: Jana Nováková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem "Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky" upozorňuje na možnosti realizace environmentální výchovy na základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní environmentální a pedagogické pojmy, metody práce ve výuce, směry a důvody, proč environmentálně vychovávat. Praktická část je rozdělena do dvou projektů zaměřených na vodu. Projekt na prvním stupni má žáky obohatit o vědomosti a zkušenosti související s vodou. Na druhém stupni se věnuje rybníkům v okolí školy. Praktická část navazuje na dotazníkové šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku. V obou projektech se klade důraz na rozvoj vztahu žáků k přírodě pomocí praktických environmentálních činností. Cílem práce je zvýšit zájem žáků o přírodu, objevovat v ní souvislosti a zákonitosti, poznávat blízké prostředí a rozvíjet k němu pozitivní vztah, pochopit význam životního prostředí pro nás a pro budoucí generace. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, voda, praktické činnosti, projektTITLE: The Environmental Education in the Basic School of Červené Pečky AUTHOR: Jana Nováková DEPARTMENT: Katedra pedagogiky TUTOR: PhDr. Alena Thorovská ABSTRACT: This bachelor's thesis called "The Environmental Education in the Basic School of Červené Pečky" points out the possibilities how to realize the environmental education in a basic school. Elementary environmental and pedagogical notions, teaching methods, and reasons for the environmental education are clarified in the theoretical part. The practical part is divided into two projects which deal with water. The first project works with elementary school pupils and this one should enrich pupils' knowledge and experience with water. The junior pupils in the second project learn about ponds nearby. The practical part comes out of the research which was accomplished by means of a questionnaire. The emphasis in both parts is put on the progress in pupils' relation to nature when using practical environmental activities. The aim of this thesis is to increase the pupils' interest in nature, to discover natural relations and the laws of nature, to recognize the familiar environment and to create a positive attitude to it, last but not least to understand the importance of the environment for us and for next generations. KEY WORDS: The environmental...
Klíčová slova:
environmentální výchova; metoda; pozorování; učitel; výchovně vzdělávací proces; výuka; žák; education; educational proces; Environmental education; method; observation; pupil; teacher