Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol
Schmiedová, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na roli výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol. Teoretická část práce je orientována na systém poradenských služeb v České republice, legislativní ukotvení a nahlédnutí do historie poradenských služeb. Pro provázanost textu je v teoretické části uvedena i spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem a střediskem výchovné péče. Teoretická část je zaměřena především na roli výchovného poradce. Jsou zde popsány předpoklady, dále kvalifikační předpoklady pro výkon práce výchovného poradce, následně etické zásady práce a v neposlední řadě činnosti výchovného poradce, které se promítají do části praktické. Praktická část vychází z teoretické části. Ta se zaměřuje se na žáky základních škol. Pro praktickou část diplomové práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Empirická část byla realizována formou dotazníkového šetření, dotazníky byly rozdány osmdesáti osmi žákům v osmých a v jedné deváté třídě. Dotazníkového šetření se zúčastnily čtyři třídy základní školy. Pro doplnění byla zrealizovaná i interview s třídními učiteli žáků, celkem se čtyřmi pedagogy. Získané výsledky výzkumného šetření byly dále analyzovány, popsány a následně bylo sepsáno doporučení pro výchovné poradce na základních školách. Doporučení je...
Vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu respondentů
Plachá, Barbora ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavním tématem a cílem této práce je zjistit vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu studentů. K tomuto výzkumu byl použit Dotazník pozitivity od Barbary Fredrickson. První část bakalářské práce se zabývá duševním zdravím a metodami, kterými ho lze podporovat. Druhá část práce popisuje daný dotazník, který byl rozdán 5 vysokoškolským studentům. Respondenti dotazník vyplňovali v průběhu roku čtyřikrát, po dobu 14 dní. Dvakrát během školy a dvakrát během prázdnin. Pomocí tohoto dotazníku je vyhodnoceno, do jaké míry vysokoškolské studium ovlivňuje pozitivitu respondentů. Výsledky ukázaly, že během semestru byl průměrný poměr pozitivity roven 1,04:1. Přibližně na každou pozitivní emoci se v tomto celém období objevila jedna negativní a celkový poměr průměrné pozitivity během prázdnin byl 1,83:1. Pozitivita se tedy snížila o necelou jednu pozitivní emoci na jednu negativní. Závěr práce uvádí doporučení pro studenty, díky kterým by si měli studenti udržet stabilní poměr pozitivity během psychicky náročného období. KLÍČOVÁ SLOVA Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studenti
Human papillomavirus - prevention of cervical cancer and awareness of high school students about HPV viruses and their prevention
Dinga, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Táto práca je všeobecne zameraná na ľudské papilomavírusy (HPV vírusy), rakovinu kŕčka maternice a primárnu prevenciu proti HPV vírusom. V rámci teoretickej časti sú popísané základné informácie o týchto vírusoch - od histórie, epidemiológie, rizikových faktorov, ktoré podporujú šírenie vírusov alebo vznik ochorení spôsobených HPV vírusmi, po samotnú cestu šírenia infekcie HPV a delenia HPV vírusov podľa stupňa ich nebezpečia. Ďalej sa v práci popisujú vybrané ochorenia, ktoré HPV vírusy spôsobujú. Konkrétne práca opisuje "menej závažné" genitálne bradavice (ich epidemiológiu a výskyt, spôsob prenosu a spôsob akým sa dá liečiť alebo brániť pred týmto ochorením). Značná časť práce sa venuje rakovine kŕčka maternice ako ochoreniu spôsobeného práve vysoko rizikovými typmi HPV vírusov. V práci je popísaný priebeh ochorenia a jeho jednotlivé fázy - od prekanceróz (prednádorových štádií) rakoviny kŕčka maternice po samotný karcinóm cervixu. Významná časť práce je venovaná epidemiológií tohto ochorenia a hlavne možnosťami prevencie pred ním (primárna prevencia, sekundárna prevencia a pod.). V praktickej časti som sa rozhodla použiť kvantitatívnu metódu výskumu vo forme dotazníku, ktorý bol určený pre študentky prvých až štvrtých ročníkov stredných škôl. Prostredníctvom analýzy výsledkov dotazníka som...
Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů
Soukupová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se nazývá Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů. Práce je rozdělená na dvě části. V teoretické části je zmiňována obecná charakteristika spánku, historie, cirkadiánní rytmy, fáze a význam. Následovně je pozornost věnována i vybraným poruchám spánku, možným příčinám a na závěr důsledkům, které mohou nastat při spánkové deprivaci. Praktická část je prováděna za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, kdy následovně byla provedená analýza rozhovorů, komparace jednotlivých dat a diskuze, ve které jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a porovnání výsledků s odbornou literaturou. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké důsledky se projeví u vysokoškolských studentů při nedostatku spánku kdy se zjistilo, že nejvíce se objevují potíže s pozorností, pamětí a změnou nálad, pak také i větší náchylnost k nemocem. V dílčím cíli bylo zkoumáno, jaké jsou možné příčiny, které přispívají ke zhoršenému spánku u vysokoškolských studentů. Z výzkumu vyplynulo, že se nejčastěji jednalo o stres a kofein. Další dílčí cíl měl zjistit, jak se subjektivně mění kvalita spánku u vysokoškolských studentů během zkouškového období. Výsledky poukázaly na zkrácenou dobu spánku, zhoršení problémů týkajících se probouzení se během noci a usínání, a také snížení svěžesti během dne....
Naučné stezky a jejich využití v environmentální výchově
Merglová, Markéta ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
V bakalářská práci se zabývám koncepcí naučných stezek a jejich využitím v environmentální výchově. V teoretické části se zaměřím především na obecnou charakteristiku, která se v publikacích objevuje obdobně. Především se jedná o základní definici naučných stezek, druhy naučných stezek, pravidla pro tvorbu informačních panelů a co by měla obsahovat každá naučná stezka. V práci je popsán přínos a funkce naučných stezek. Vymezení přínosu naučných stezek k environmentální výchově ve srovnání s ostatními nástroji environmentální výchovy podle základní literatury o naučných stezkách. Dále uvádím, jak je Environmentální výchova (EVVO) popsána ve Státním programu EVVO a v Metodickém pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání na středních školách, středních odborných školách nebo na odborných učilištích, který poskytne názorný návod, jak realizovat environmentální výchovu na těchto školách a jak je zakotvena v dokumentech školy. Vycházet budu především z online portálu, konkrétně z atre.cz a mzp.cz. V empirické, praktické části se zaměřím na výsledky environmentálně-výchovné činnosti naučných stezek podle zpráv shrnujících činnost jednotlivých stezek (výběrově podle dosažitelnosti a časových možností zpracování). Přiložím dotazníkové šetření od žáků středních škol pro zjištění, zda mají...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.