Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova a gramotnost budoucích učitelů oboru výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Zvolánková, Tereza ; Šuslík, Marcel (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova a gramotnost budoucích učitelů oboru Výchovy ke zdraví na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy se zabývá problematikou jejich připravenosti tuto oblast vyučovat na školách. Cílem závěrečné práce bylo zjistit, do jaké míry jsou studenti Pedagogické fakulty UK oboru Výchova ke zdraví připraveni uskutečňovat mediální výchovu ve školách. První část práce je věnována teoretickému vymezení mediální výchovy a gramotnosti a s tím spojená terminologie. Dále jsem do své práce zahrnula historický vývoj a postupné začleňování této problematiky do českých kurikulárních dokumentů. V praktické části, pomocí kvantitativní a kvalitativní metody, byl realizován výzkum se zapojením 34 vybraných studentů, který se zaměřoval na připravenost budoucích učitelů vyučovat mediální výchovu na školách. Údaje plynoucí z dotazníkového šetření byly graficky zpracovány a okomentovány. Součástí mé práce jsou dále názory čtyř respondentů na problematiku výuky na toto téma. Z výzkumu vyplynulo, že většina studentů byla okrajově seznámena s mediální výchovou během vysokoškolského studia, avšak tuto přípravu pociťují jako nedostatečnou pro svou budoucí pedagogickou praxi. Didaktická část se zabývá zavedením mediální výchovy do škol ve formě průřezového tématu a podrobnou analýzou rámcových...
Zkušenosti žáků druhého stupně vybrané základní školy se zvolenými výrobky obsahujícími nikotin
Turnová, Veronika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zkušenostmi žáků vybrané základní školy se zvolenými výrobky obsahujícími nikotin. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce se v začátku věnuje charakterizaci nikotinu jako chemické látky, jeho metabolismu a účinkům na organismus. Jsou zde specifikovány jednotlivé možnosti užívání nikotinu. V této kapitole teoretické části jsou také rozebrány výrobky obsahující nikotin, zvolené pro výzkumnou část bakalářské práce, a to cigarety a nikotinové sáčky. Dále je v tomto teoretickém bloku popsána závislost na nikotinu a její neurobiologie. Samozřejmostí jsou možnosti její léčby a neopomenutelnou kapitolou také velmi důležitá prevence závislostí na návykových látkách. Praktická část práce se zakládá na výsledcích dotazníkového šetření, které slouží jako nástroj k posouzení zkušeností vybrané skupiny populace se zvolenými výrobky obsahujícími nikotin. Dotazník obsahuje celkem 37 otázek, uzavřených, polouzavřených či otevřených. Výzkumná část pracuje celkem s 123 dotazníky. Hlavním cílem této bakalářské práce je pomocí dotazníkového šetření zmapovat zkušenosti výše zmíněné skupiny respondentů se zvolenými nikotinovými výrobky. Tento cíl vyhodnocuji v praktické části pomocí souhrnných grafů a tabulek z hodnot získaných šetřením. Výsledkem...
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Zárubová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální význam vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jeho důležitost a provázanost ve formálním a neformálním kurikulu Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, o vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a didaktické transformaci školního kurikula do edukační reality. Další část je věnována představení augustiniánské školy, augustiniánské pedagogiky a významných dokumentů školy. V závěru je zpracována implementace Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Cílem praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a rodiči dětí a žáků augustiniánské školy zjistit jaké mají povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jak vnímají jeho význam a jak hodnotí implementaci témat vzdělávacího oboru ve škole. Součástí šetření je polostrukturovaný rozhovor s ředitelem školy, který je současně pedagogem a třídním učitelem, ale také zakladatelem školy a významným představitelem České provincie řádu sv. Augustina. Závěr práce obsahuje vyhodnocení...
Motivační faktory žáka s odlišným mateřským jazykem ke studiu střední školy
Svobodová, Markéta ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou motivační faktory žáků s odlišným mateřským jazykem ke studiu střední školy. Práce sestává z teoretické a praktické (výzkumné) části. Teoretická část práce je rozdělena na pět kapitol. Popisuje strategie vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice, základní principy inkluze a inkluzivního vzdělávání, motivaci, motivační faktory a význam výkonové motivace ve školním prostředí. Dále se zabývá funkcí školních poradenských pracovišť a výchovných poradců a současnou podobou kariérové výchovy na základních školách. Závěr teoretické části je zaměřen na výběr střední školy a faktory, které jej nejčastěji ovlivňují. Pro praktickou část práce byla zvolena forma kvalitativního výzkumu v podobě strukturovaných rozhovorů s výchovnými poradci a se žáky s odlišným mateřským jazykem navštěvujícími 9. ročník základní školy. Tyto rozhovory se soustředily zejména na to, jaké střední školy žáci s OMJ volí a jaké motivační faktory měly na jejich volbu největší vliv. Cílem bylo také zjistit, zda žáci považují za podstatnou možnost postupu na vysokou školu a jaké podpory se jim během rozhodování dostává ze strany školy a výchovných poradců. Klíčová slova motivace, střední škola, vzdělávání, žák s odlišným mateřským jazykem
Prevence úrazů a ochrany zdraví dětí ve vybraných mateřských a základních školách v kontextu elektronických vstupních systémů
Lazárková, Jana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany dětí v mateřských a základních školách v souvislosti s různými druhy vstupních zařízení. Cílem bylo zjistit, jak můžeme co nejlépe zabezpečit a ochránit zdraví dětí ve školách na základě volby vstupního zařízení a zda můžeme změnit míru zabezpečení a ochrany zdraví dětí na školách na základě volby vstupního zařízení. Práci lze rozdělit na dvě části. V první části teoretické jsou specifikovány pojmy vztahující se k této problematice, v části druhé je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření, určené ke zmapování situace v mateřských školkách a základních školách kraje Vysočina, v souvislosti s používanými druhy vstupních zařízení a zhodnocením jejich kvality z pohledu pedagogů. Dále jsou zde provedeny a vyhodnoceny polostrukturované rozhovory s řediteli vybraných škol, které ujasňují pohled na okolnosti volby jednotlivých druhů vstupních zařízení. V závěru práce předkládá shrnutí poznatků a navržení možných řešení k optimalizaci bezpečnostní problematiky na školách: zdraví a bezpečnost dětí ve školách můžeme velmi ovlivnit volbou určitého druhu vstupního zařízení - nejméně účinné se dle výzkumu z různých hledisek jeví především typ "telefonu s bzučákem", nejvíce se osvědčily typy zařízení "čipy", "kamerový systém", nebo kombinace...
Možnosti pedagogického působení na zlepšení výkonu a sociálních dovedností žáka SOU
Hrabánková, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Předmětem práce jsou možnosti pedagogického působení na výkon a sociální dovednosti žáků SOU. Teoretická část se zabývá definicí co je sociální klima, vymezením činitelů, které spoluvytváří sociální klima. V jednotlivých podkapitolách se zabývá rolí sociálního klima školy a školní třídy, jako skupiny důležité pro pozitivní klima školy. Popisuje typologii učitele a jeho vliv na klima. Zabývá se rolí a úkoly třídního učitele a jeho význam při pozitivní motivaci žáků, vytvoření pozitivního sociálního klima třídy a jeho možnosti zlepšení sociálních dovedností a výkonů žáků. Důležitým prvkem pro sociální klima jsou žáci. V další části řeší prostředky, kterými může učitel působit na výkony žáka motivací, hodnocením, formami a metodami práce s žáky. Práce se zabývá významem klíčových kompetencí a funkční gramotností při vzdělávání žáků SOU. Praktická část je zaměřena na kazuistiky žáků. Je řešena formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými žáky a porovnává výsledky jejich rozhovorů, po příchodu žáků do I ročníku a na konci školního roku. Žáci se vyjadřují ke své motivaci ke studiu, sebehodnocením nejen z hlediska studijních výsledků, ale i z hlediska osobnostního rozvoje. Pro větší objektivitu, byly výsledky jejich sebehodnocení konzultovány s dalšími kolegy, kteří vybrané žáky znají. U některých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.