Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 718 záznamů.  začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejnoprávní omezení vlastnických práv ke stavbám a památková péče
Šimek, Jiří ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Práce se zabývá veřejnoprávním omezením vlastnických práv ke stavbám a památkovou péčí. Práce předkládá stručný historický exkurz do událostí majících vliv na současný stav kulturního dědictví. Poté se zabývá veřejným zájmem na zachování kulturního dědictví. Dále rozebírá pojem kulturní památka a další formy ochrany staveb v památkové péči. Práce analyzuje jednotlivá omezení vlastnických práv, především práv disponendi, utendi a abutendi. Detailněji se zabývá povinnostmi vlastníků v péči o památkově chráněné stavby, obnovou památkově chráněných staveb a jejich případným odstraněním. V další kapitole jsou rozebírány prostředky, kterými je možno vynucovat vůči vlastníkovi splnění jeho povinností. Na závěr se práce věnuje náhradě za omezení vlastnického práva na základě rozlišení mezi vnitřním a vnějším omezením vlastnického práva a sporné judikatuře týkající se této problematiky. Závěr shrnuje největší problémy systému státní památkové péče ve vztahu ke stavbám, mezi které patří především absence účinné právní úpravy umožňující vynutit splnění povinností vlastníka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postnatal development of GABAb-receptors in the frontal rat brain cortex
Kagan, Dmytro ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Langmeier, Miloš (oponent) ; Mareš, Pavel (oponent)
SHRNUTÍ Byla provedena detailní analýza spřažení GABAB-R s G proteinem během prenatálního a postnatálního vývoje mozkové kůry potkana, která ukázala významnou vnitřní účinnost GABAB-R hned po narození (1. a 2. den). Následně byla zjištěna stimulovaná funkční aktivita G proteinů baclofenem i SKF97541 (agonisté GABAB-R), která byla měřena pomocí vazby [35 S] GTPγS, jejíž nejvyšší hodnota byla detekována během 14. a 15. dne postnatálního vývoje. Účinnost, tj. maximální odpověď baclofenem a SKF97541 stimulované vazby [35 S] GTPγS, se u starších potkanů stále snižovala tak, že její hodnota měřená u devadesátidenních potkanů se nelišila od hodnot u novorezených zvířat. Velikost odpovědi G proteinů na stimulaci baclofenem (vyjádřena jako EC50) byla také zvýšena po narození a během dalšího vývoje se neměnila. Na rozdíl od baclofenu se síla odpovědi SKF97541 zmenšovala (při porovnání dvoudenních mláďat a dospělých potkanů). Nejvyšší zastoupení GABAB-R v plazmatické membráně stanovené pomocí saturačních vazebných pokusů s použitím specifického antagonisty [3 H] CGP54626AA bylo detekováno u jednodenních zvířat. Další vývoj byl charakterizován snížením počtu receptorů. Ve srovnání s novorozenými potkany byla hladina u dospělých jedinců 3x nižší. Ontogenetický vývoj Na+ /K+ -ATPázy (která slouží jako standard celkového...
ICT a bezpečnost v základních uměleckých školách
Brejcha, Petr ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce určuje a popisuje bezpečnostní rizika v základních uměleckých školách v oblasti zajištění bezpečnosti majetku, osob a informací prostředky ICT. Popisuje procesy řízení bezpečnosti, managementu rizika, principy managementu bezpečnosti informací podle skupiny norem ISO/IEC 27000, některá technická řešení zabezpečovacích systémů a bezpečnost elektronických dat, tedy přínos a rizika spojená s používáním informačních systémů a datových sítí. Vysvětluje jednotlivé principy pro zpřístupnění orientace v problematice a usnadnění procesu rozhodování. Výzkumná část této práce zjišťuje, jaké zabezpečovací prostředky ZUŠ využívají a s jakými výsledky, které systémy považuje management škol za účelné v budoucnu nainstalovat. Dále je zkoumán stav zabezpečení počítačů a pevných počítačových sítí v ZUŠ, zejména v oblasti využívání silných hesel a politiky jejich tvorby, taktéž způsob ochrany bezdrátové počítačové sítě před jejím zneužitím, principy zálohování dat, nebo bezpečnost práce se vzdálenou plochou. KLÍČOVÁ SLOVA: Řízení bezpečnosti, management rizika, ISO/IEC 27000, ICT bezpečnost, ochrana osob a majetku
Financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách
Filip, Josef ; Krutská, Dagmar (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách. Cílem práce je vytvořit ucelený přehled o vzdělávání žáků se zdravotním postižením, porovnat a analyzovat normativní financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání u těchto žáků podle krajů. Teoretická část obsahuje národní vzdělávací koncepce a programy se zaměřením na handicapované žáky. Vedle podrobné charakteristiky jednotlivých druhů zdravotního postižení je zde také popsáno institucionální vzdělávání a normativní financování žáků s handicapem. Ve výzkumné části jsou analyzovány výkazy MŠMT o žácích se zdravotním postižením. Tabulky a grafy obsahují údaje o žácích v České republice podle druhu postižení, o počtech žáků ve speciálních třídách a integrovaných žácích v letech 2007 - 2012. Nedílnou součástí výzkumu je přehled o vzdělávání žáků podle zřizovatelů škol. Na závěr výzkumu je podrobné porovnání normativního financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání 65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby především pro žáky s mentálním postižením a žáky s vývojovými poruchami učení a chování.
M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje
Smutný, Lukáš ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na téma M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje se zabývá moderními technologiemi v rámci edukace a v rámci řízení školy. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace o m-technologiích a dalších moderních technologiích, ze kterých následně vychází výzkumná část práce, která je zaměřena na problematiku vybavenosti a užití moderních technologií ICT ve výuce a v řízení základních škol v Moravskoslezském kraji. Těžištěm výzkumné části jsou výsledky dotazníkového šetření a průzkumu na oblast využití moderních technologií při edukaci a při řízení školy. Práce se věnuje mírou implementace a využitím m-technologií a dalších moderních technologií v základních školách. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie; m-technologie; tablet; chytrý telefon; čtečka elektronických knih; interaktivní tabule; dataprojektor; datová schránka, informační systém
M - technologie ve výuce a v řízení školy
Škop, Jaroslav ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje mobilním technologiím ve výuce a v řízení školy. V části teoretické se zaobírá definicí fenoménu m-technologie, upřesňuje jakými formami je inovace ve vzdělávání determinována a jaké přináší důsledky při aplikaci ve školství. Výzkumná část realizovaná na základních školách zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření a interview míru připravenosti a rozsah používání m-technologie s ohledem na budovanou školní infrastrukturu a s ní související odbornou dovednost pedagogů. Management školy získá cenné informace, jaká rizika jsou spojená se zaváděním nové technologie a ve formě příručky se dozví, jak připravit projekt a jak postupovat při budování adekvátní infrastruktury na škole.
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy
Sinkulová, Iveta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce nazvaná ,,Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitele školy" si klade za cíl zjistit, kdo nebo co má vliv na další profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol (dále jen ZUŠ) ve Středočeském kraji. Cílem práce je, na základě využití metody dotazování s využitím metodiky kvantitativního a kvalitativního výzkumu, sestavit žebříček faktorů, které ovlivňují profesní rozvoj ředitelů základních uměleckých škol. Dílčím cílem práce je zjistit, s jakými zkušenostmi vstupovali ředitelé ZUŠ do vedoucí funkce, zda považují zákonem uložené vzdělání ředitelů za dostačující a jaký vliv má na profesní rozvoj ředitelů škol např. rodina, zdravotní stav, osobnostní vlastnosti. Výsledky výzkumného šetření a závěry práce mají přispět k rozšíření teoretických a empirických poznatků o složité práci ředitelů škol a doplnit je o nové skutečnosti, které se týkají práce ředitelů škol v umělecké sféře. KLÍČOVÁ SLOVA: základní umělecká škola, ředitel školy, rozvoj, motivace, vzdělávání
Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze
Klečka, Jan ; Vedral, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé diplomové práce "Organizace veřejné správy v hlavním městě Praze" Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou organizace veřejné správy v hlavním městě Praze. Důvodem, který autora vedl k výběru tohoto tématu je, že je zde velmi málo právníků, kteří by ve svých statích nebo článcích věnovali hlavnímu městu Praze víc než jen pár vět. Proto toto téma není probádáno tak, jako například organizace veřejné správy v obcích nebo krajích v České republice. Cílem práce je projít informace z právních předpisů, soudních rozhodnutí a právní vědy a na jejich základě poskytnout souborný pohled na platné právní předpisy, které upravují organizaci veřejné správy v hlavním městě Praze. Autor k popisu některých pramenů připojuje své hodnocení. V práci nejprve nalezneme teoretický úvod do této problematiky a stručné shrnutí historického vývoje hlavního města Prahy. Informace zde obsažené jsou dále využívány v následujících kapitolách. Hlavní část práce je však v kapitolách 5 a 6. V páté kapitole nalezneme popis právních předpisů upravujících tuto problematiku od roku 1850. Výběr tohoto roku není náhodný. Do tohoto roku datujeme počátek samosprávy v hlavním městě Praze. Šestá kapitola se věnuje orgánům hlavního města Prahy a jednotlivých městských částí. Autor klade důraz zejména na platný zákon č. 131/2000...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 718 záznamů.   začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
55 SVOBODA, Pavel
116 SVOBODA, Petr
1 Svoboda, P.
1 Svoboda, Patrik
55 Svoboda, Pavel
10 Svoboda, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.