Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafický simulátor střeleckých úloh
Sabela, Otmar ; Váňa, Jan (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
V této práci je popsán vývoj systému grafického simulátoru střeleckých úloh. Jeho úkolem je zobrazit střeleckou scénu, vyhodnotit účinek a zobrazit výsledky vedené střelby. Součástí systému je také editor střeleckých úloh. Tento simulátor umožní výcvik střelců bezpečnějším, levnějším a méně prostorově náročným způsobem. Analýza a návrh systému jsou provedeny pomocí prostředků jazyka UML. K vykreslení 3D scény je využito OpenGL a pro uživatelské rozhraní je použita knihovna Qt. Aplikace je psána v programovacím jazyce C++.
Virtuální interaktivní procházka krajinou
Halas, Petr ; Dvořák, Radim (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou modelování krajiny v OpenGL. Obsahuje teoretický princip vykreslování ve 3D pomocí funkcí OpenGL a popis některých technologií sloužících k modelování realistických objektů a efektů. Tyto technologie jsou demonstrovány na aplikaci modelující interaktivní procházku krajinou, která je nakonec otestována pomocí dotazníků, vyplněných skupinou dobrovolníků.
Síťová aplikace hry kanasta
Němeček, Patrik ; Kněžík, Jan (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje analýzu, návrh, implementaci a testování síťové aplikace hry Kanasta. Jde o karetní hru pro 2 až 4 hráče, kde hráči spolu hrají po síti. V této práci je popsán a použit model klient/server, síťové protokoly TCP/IP a navržen vlastní komunikační protokol pro zasílání zpráv mezi klientskou a serverovou částí. Aplikace je implementována v programovacím jazyce C++ s využitím Qt frameworku. Výsledná aplikace je multiplatformní.
Implementace algoritmu pro rozpoznávání sítnice oka
Ondroušek, Jan ; Stružka, Jaroslav (oponent) ; Hájek, Josef (vedoucí práce)
Cévní řečiště oční sítnice je velmi významným prvkem v lékařství pro diagnózu očních a kardiovaskulárních chorob. Proto je také kladen velký důraz na význam jeho automatické segmentace. V této práci je po krátkém úvodu, který se věnuje významu oční sítnice, představena implementace metody podle diplomové práce Ing. Jana Odstrčilíka - Analýza barevných snímků sítnice se zaměřením na segmentaci cévního řečiště vytvořené pod záštitou Ústavu biomedicínského inženýrství Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně v roce 2008. Metoda je založena na filtraci vstupního snímku vhodně navrženými filtračními maskami, následované prahováním vhodně spočtenou hodnotou a očištěním výsledného obrazu od artefaktů. Algoritmus byl napsán v jazyce C++. Všechny důležité funkce byly implementovány přesně pro účely dané metody s ohledem na rychlost a přesnost. Hlavní úseky zdrojového kódu společně s popisem uživatelského rozhraní programu jsou dále představeny v této práci. V závěru byla implementace podrobena testování na reálných snímcích z databází ÚBMI a DRIVE, výsledky jsou zaznamenány, vyhodnoceny a jsou diskutovány možnosti dalšího rozšíření a úprav metody i implementace.
Elektronická vzdálená správa domácnosti
Altrichter, Jan ; Stružka, Jaroslav (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vytvoření modelu systému pro vzdálenou správu domácnosti a inteligentní domácnosti. Zaměřuje se zejména na bezpečnost hlídaného objektu a jednoduché vzdálené ovládání připojených zařízení. Jako centrální řídící jednotka je použit FITkit, ke kterému jsou připojeny zařízení, a ke komunikaci používá ethernetový modul. Vytvořený systém je vyvinut pro práci na operačním systému Windows. Součástí práce je fyzicky realizovaný model systému.
Síťová aplikace pro karetní hru Magic: The Gathering
Stonavský, Jakub ; Kubát, David (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
V této práci je popsán návrh a implementace on-line hry dle sběratelské karetní hry Magic: The Gathering. Jedná se o aplikaci typu klient-server implementovánu v jazyce C++ s použitím Qt frameworku. Také jsou v této práci vysvětleny síťové modely ISO/OSI, TCP/IP a model klient-server.
Rozpoznávání podle sítnice oka
Stružka, Jaroslav ; Orság, Filip (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním podle sítnice oka (identifikace, verifikace). V úvodu jsou zmíněny informace o lidském oku a chorobách, které jej mohou postihnout a tím znehodnotit používaný snímek sítnice. Dále je provedena analýza a návrh SW aplikace pro rozpoznávaní sítnice, která je založena na postupné aplikaci obrazových filtrů (pipeline). Zejména pak filtrů pro detekci hran, prahování a skeletonizaci. Součástí systému je i registrace, verifikace a identifikace uživatelů. V závěru jsou uvedeny dosažené výsledky rozpoznávání.
Umělá inteligence pro deskovou hru Carcassonne
Černohub, Jan ; Lodrová, Dana (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh, vytvoření, testování a vyhodnocení virtuální adaptace populární společenské deskové hry Carcassonne pro osobní počítače. Včetně algoritmů řešící umělou inteligenci soupeře - za tímto účelem je vypracována analýza pravidel, cílů a herních strategií vzhledem k některým principům z teorie her s pravděpodobností. Dále jsou zpracovány nároky na zvolený formát datové a procedurální prezentace díla spolu s uživatelským rozhraním. Závěr práce nastiňuje možnosti budoucího rozšíření aplikace stran pokročilejších algoritmů umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě.
Návrh a analýza sportovního informačního systému
Stružka, Jaroslav ; Lukáš, Roman (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis analýzy, návrhu a následné implementace informačního systému. Informační systém je určena pro záznam a zveřejňování výsledků zápasů, tabulek skupin, informací o týmech, hračích a trenérech, statistik týmů a hráčů. Mimo výsledků zápasů systém eviduje také podrobnější události v zápasu jako počet diváků, autory branek, udělené karty, provedená střídání a časy těchto událostí. Dále uchovává informace o stadionech, na kterých se jednotlivé zápasy hrají. Součástí systému má být prvek umělé inteligence. Ten dokáže na~základě podmínek, které popisují zápas, přiřadit sestavu rozhodčích k jednotlivým zápasům
Luštění substitučních šifer v klasické kryptografii
Kulich, Martin ; Doležel, Michal (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce uvádí programový nástroj pro automatické luštění monoalfabetických substitučních šifer s využitím slovníkového útoku. Vychází z již uvedených řešení pro anglický jazyk, které však měly omezení na vlastnosti šifrového textu. Práce se zaměřuje zejména na šifry, jejichž šifrový text není dělený na slova. Také se dotýká specifik českého jazyka - skloňování a jeho vlivu na velikost slovníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.