Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronická učebnice matematických metod fyziky - diferenciální rovnice
Tarabíková, Aneta ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem práce je vytvořit pomocný studijní text k předmětu Matematické me- tody ve fyzice II věnující se diferenciálním rovnicím. Text je určen zejména pro studenty druhého ročníku učitelství fyziky na MFF UK, ale vhodný je i pro kohokoliv, kdo se zajímá o problematiku diferenciálních rovnic. Text je volným pokračováním Elektronické učebnice k předmětu Úvod do matematických metod fyziky a Elektronické učebnice matematických metod fyziky od Mgr. P. Koláře. V práci jsou vyloženy základní metody řešení obyčejných diferenciálních rovnic, přičemž důraz je kladen na praktické využití těchto metod. 1
Analýza komunikace ve výuce fyziky z pohledu transakční analýzy
Fryčová, Štěpánka ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Práce se zabývá analýzou komunikace ve výuce fyziky z pohledu transakční analýzy. Byly realizovány záznamy 8 hodin výuky fyziky, kde byla probírána témata měrná tepelná kapacita a změny skupenství. Analýza byla provedena se zaměřením na hry, zkřížené transakce, skryté transakce a další problematické komunikační situace. Rozebralo se celkem 23 konkrétních situací s tímto zaměřením. Práce bude sloužit dalším studentům učitelství a z tohoto důvodu práce obsahuje i rozsáhlejší teoretický úvod do transakční analýzy a popis základních konceptů v teoretické části, které jsou v praktické části práce využívány.
Elektronická učebnice matematických metod fyziky - křivkový a plošný integrál II. druhu, diferenciální operátory
Gregor, Pavel ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Hlavním cílem této práce je doplnit již vzniklé učební materiály k před- mětu Matematické metody ve fyzice o kapitoly zabývající se křivkovým integrálem II. druhu, plošným integrálem II. druhu a diferenciálními operátory. Vzniklý text má, stejně jako existující texty, sloužit studentům prezenčního studia učitelství fyziky, studentům Celoživotního vzdělávání a dalším zájemcům o zpracovanou problematiku. Bakalářská práce vychází z příprav doktora A. Hladíka, profesora J. Podolského a docenta V. Žáka. Při tvorbě byly zohledněny zkušenosti jak au- tora této práce, tak autora dosud vzniklých učebních textů. Bakalářská práce rovněž obsahuje rešerši existujících zdrojů k tématům, o nichž tato práce pojed- nává. 1
Analýza očních pohybů žáků při učení se z učebnice fyziky
Krejčí, Alžběta ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem této práce bylo na základě literární rešerše určit indikátory vhodné pro zkoumání metodou oční kamery a jejich interpretace a některé z těchto indikátorů aplikovat na data a vyhodnotit výsledky. Použitá data pocházela z dřívějšího výzkumu I. Jakubské a obsahovala měření pro 9 účastníků. Aplikováno bylo celkem 5 indikátorů. Ukázalo se, že dělení na experty a začátečníky, případně osoby s vysokým množstvím předchozích znalostí a nízkým množstvím předchozích znalostí je vhodnější suplovat dělením na úspěšně a neúspěšně řešící, než dělením na učitele a žáky, na základě indikátorů průměrné délky fixací, procenta fixací nadprůměrné délky a procenta regresí. Převládající typ regresí (funkční vs. nefunkční) se ukázal nevhodným pro krátké texty. Pořadí otázek pro účastníka může mít vliv na hodnoty indikátorů.
Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání
Pechman, Matouš ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Název práce: Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání Autor: Bc. Matouš Pechman Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Neformální vzdělávání probíhá dnes prakticky neustále. Roste poptávka po volnočasových aktivitách, které nabídnou nejen zábavu jako takovou, ale zároveň i účastníkům rozšíří obzory v různých oblastech. Lidé ve volném čase nehledají jen odpočinek, ale také nové výzvy a podněty, na kterých si otestují svoje dovednosti i schopnost reagovat na nové situace. Mezi tyto aktivity patří například i únikové hry. Únikové hry obvykle k úspěšnému zvládnutí vyžadují zručnost, znalosti a logické myšlení. Hra, která vznikla v rámci této práce, je složena z fyzikálních rébusů. S výjimkou jednoho jsou všechny rébusy založeny na problémech, se kterými se setkávají už žáci na základní škole v hodinách fyziky. Rébusy spojují pojmy, které zazněly ve škole, s praktickými ukázkami. Účastníci si sami mohou vyzkoušet, jak dané věci fungují a pomocí fyziky rébusy vyřešit. Práce obsahuje podrobný návod, aby případní zájemci věděli, jak hru připravit. Dále obsahuje také krátké fyzikální vysvětlení jednotlivých fyzikálních principů použitých v jednotlivých rébusech. Hra byla otestována na šesti skupinách. Na základě testování...
Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky
Broža, Ondřej ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Interaktivní prvky v GeoGebře pro Sbírku řešených úloh z fyziky Autor: Bc. Ondřej Broža Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vytvářením interaktivních prvků a rešených úloh z elektřiny a magnetismu pro Sbírku řešených úloh. Práce se také zaměřuje na využitelnost interaktivních prvků při výuce. V rámci této práce bylo vytvořeno celkem 22 nových interaktivních prvků a 13 nových úloh. K interaktivním prvkům byl vytvořen popis a otázky pro práci s nimi. Součástí práce je také návod na vytváření interaktivních prvků v systému GeoGebra, návod na integrování těchto prvků do Sbírky řešených úloh a knihovna dílčích konstrukcí v systému GeoGebra. Poslední část práce se zabývá oveřením využitelnosti interaktivních prvků, které bylo provedeno prostřednictvím pozorování žáků při práci a zpětnovazebního dotazníku. Klíčová slova: fyzika, řešené úlohy, GeoGebra, aplet, elektřina a magnetismus
Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie
Nikitin, Alexandr ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent)
Název práce: Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie Autor: Bc. Alexandr Nikitin Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Experiment je základním prvkem nejen ve fyzice jako vědě, ale také ve výuce fyziky. Přestože je poslední dobou více pozornosti věnováno samostatnému experimentování žáků, významnou roli ve školách stále hraje demonstrační experiment. Na katedře didaktiky fyziky MFF UK má projekt předvádění demonstračních experimentů pro studenty středních škol tradici více než 30 let a v současné době nabízí celkem sedm tematických celků. Předchozí výzkum provedený na vzorku cca 5100 studentů však ukázal, že tyto tematické celky jsou studenty vnímány poměrně odlišně zejména z hlediska jejich zájmu, vnitřní motivace a subjektivně vnímané užitečnosti a hodnoty. Nabízí se tedy otázka, zda existují parametry, které předurčují pozitivní vnímání demonstračních pokusů studenty - ať už by mělo jít o požadavky na lektora, o způsob práce s publikem či o výběr jednotlivých experimentů. Cílem této práce je představit videostudii zabývající se analýzou těchto vystoupení, jejíž výsledky poslouží k hledání předestřených parametrů. V práci je popsána metodologie tvorby kategoriálního systému užitého ve videostudii,...
Quantitative physics tasks
Snětinová, Marie
Název práce: Kvantitativní fyzikální úlohy Autor: Mgr. Marie Snětinová Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí doktorské práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Disertační práce se zabývá řešením úloh ve fyzice, zvláště postoji žáků k řešení kvantitativních fyzikálních úloh a různými metodami pomáhajícími rozvíjet schopnosti studentů v této oblasti. Práce obsahuje stručný přehled teoretických principů řešení úloh ve fyzice s důrazem na rozdíl mezi řešiteli experty a začátečníky. Dále je v práci popsán dotazníkový výzkum, který studoval pohled středoškolských studentů a učitelů na řešení fyzikálních úloh. Velká část práce je věnována vývoji a ověřování sedmi výukových aktivit vhodných pro středoškolské studenty. Tyto aktivity se zaměřují na zlepšení vybraných dovedností, které by studenti měli ovládat při řešení kvantitativních fyzikálních úloh. Vytvořená sada aktivit obsahuje metodické materiály, pracovní listy a jejich řešení. Všechny aktivity byly ověřeny v praxi a jejich použitelnost byla posuzována středoškolskými učiteli fyziky v případové studii. Výsledky dotazníkového výzkumu, vytvořené aktivity a závěry z ověřování aktivit jsou v práci podrobně popsány. K práci jsou přiloženy všechny vytvořené materiály v českém i anglickém jazyce. Klíčová slova: řešení úloh,...
Využití příběhu propojeného s fyzikálními pokusy ve výuce na základní škole
Doležalová, Jana ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl vytvořit metodický materiál pro pedagogy a pedagožky vyučující na prvním stupni základních škol přírodní vědy. Práce obsahuje rešerši materiálů týkajících se fyzikálních experimentů pro žáky základních škol. Hlavní částí práce je pohádkový příběh, jehož součástí je pět experimentů, na jejichž provedení se děti podílí. Ke každému pokusu je vytvořen metodický list pro učitele, obsahující návod k experimentu doplněný o praktické poznámky a pracovní list skládající se z různorodých úloh, který může sloužit k prohloubení a rozšíření znalostí získaných při pokusu ve škole. Nedílnou součástí práce je popis průběhu realizace vytvořeného metodického programu a dětská zpětná vazba.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.