Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychometrická analýza Lawsonova testu vědeckého uvažování
Landa, Martin ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Nikitin, Alexandr (oponent)
V předložené diplomové práci se zabýváme pojmem vědecké myšlení a problematikou určení úrovně vědeckého myšlení. Náplní práce bylo zpracování dat z České republiky, která byla shromážděná Lawsonovým testem vědeckého myšlení. Byla provedena psychometrická analýza úloh i celého testu, použita byla klasická teorie testů a Item Response Theory. Mimo jiné došlo k podrobnému analyzování distraktorů včetně komentářů nabízejících vysvětlení jejich volby respondenty. Následovalo určení úrovně vědeckého myšlení respondentů, tedy žáků českých základních škol a gymnázií. Na závěr bylo provedeno srovnání našich výsledků s výsledky českých i zahraničních studií.
Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie
Nikitin, Alexandr ; Snětinová, Marie (vedoucí práce)
Název práce: Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie Autor: Bc. Alexandr Nikitin Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Experiment je základním prvkem nejen ve fyzice jako vědě, ale také ve výuce fyziky. Přestože je poslední dobou více pozornosti věnováno samostatnému experimentování žáků, významnou roli ve školách stále hraje demonstrační experiment. Na katedře didaktiky fyziky MFF UK má projekt předvádění demonstračních experimentů pro studenty středních škol tradici více než 30 let a v současné době nabízí celkem sedm tematických celků. Předchozí výzkum provedený na vzorku cca 5100 studentů však ukázal, že tyto tematické celky jsou studenty vnímány poměrně odlišně zejména z hlediska jejich zájmu, vnitřní motivace a subjektivně vnímané užitečnosti a hodnoty. Nabízí se tedy otázka, zda existují parametry, které předurčují pozitivní vnímání demonstračních pokusů studenty - ať už by mělo jít o požadavky na lektora, o způsob práce s publikem či o výběr jednotlivých experimentů. Cílem této práce je představit videostudii zabývající se analýzou těchto vystoupení, jejíž výsledky poslouží k hledání předestřených parametrů. V práci je popsána metodologie tvorby kategoriálního systému užitého ve videostudii,...
Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie
Nikitin, Alexandr ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Janík, Tomáš (oponent)
Název práce: Fyzikální pokusy pro střední školy - videostudie Autor: Bc. Alexandr Nikitin Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Experiment je základním prvkem nejen ve fyzice jako vědě, ale také ve výuce fyziky. Přestože je poslední dobou více pozornosti věnováno samostatnému experimentování žáků, významnou roli ve školách stále hraje demonstrační experiment. Na katedře didaktiky fyziky MFF UK má projekt předvádění demonstračních experimentů pro studenty středních škol tradici více než 30 let a v současné době nabízí celkem sedm tematických celků. Předchozí výzkum provedený na vzorku cca 5100 studentů však ukázal, že tyto tematické celky jsou studenty vnímány poměrně odlišně zejména z hlediska jejich zájmu, vnitřní motivace a subjektivně vnímané užitečnosti a hodnoty. Nabízí se tedy otázka, zda existují parametry, které předurčují pozitivní vnímání demonstračních pokusů studenty - ať už by mělo jít o požadavky na lektora, o způsob práce s publikem či o výběr jednotlivých experimentů. Cílem této práce je představit videostudii zabývající se analýzou těchto vystoupení, jejíž výsledky poslouží k hledání předestřených parametrů. V práci je popsána metodologie tvorby kategoriálního systému užitého ve videostudii,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.