Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivy a strategie jednání rodičů odmítajících povinné očkování
Štětovská, Pavla ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
6 ABSTRAKT Povinné očkování dětí se v České republice v současné době stalo velmi aktuálním a diskutovaným tématem. Společenské názory na povinné očkování rozdělují rodiče ve dvě odlišné skupiny, které se prezentují názory pro nebo proti očkování. Ve své diplomové práci jsem se pokusila zachytit pohled rodičů s odlišným nahlížením na povinné očkování. Práce se zaměřuje především na zmapování procesu rozhodování rodičů. Pokouším se popsat, jak oni sami vnímají povinné očkování svých dětí, jakou mají s touto problematikou zkušenost a jakým způsobem se následně rozhodují o realizaci, změnách nebo odmítnutí očkování. Hlavní výzkumnou otázkou této práce je: Jak postupují rodiče při vytváření názoru na povinné očkování, a zmapování toho, co se děje s rodiči, kteří se rozhodují pro anebo proti očkování? V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na popsání historie povinného očkování, vývoje systému očkování u nás i ve světě, očkovacího schématu a vakcín, přehledu očkovaných nemocí, funkce imunitního systému, modelu distribuce a úhrady vakcín, kritiky s argumenty pro a proti očkování, shrnuji popis právních norem a jejich vnímání veřejnosti. V empirické části představuji použitou metodologii kvalitativního výzkumu, jehož těžiště tvoří rozhovory s rodiči. Následně usiluji o zachycení jejich názoru, toho, jak se...
Standardizace ošetřovatelské péče v Oblastní nemocnici Náchod
Fialová, Kateřina ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
7 ABSTRAKT Název práce: Standardizace ošetřovatelské péče v Oblastní nemocnici Náchod Autorka: Bc. Kateřina Fialová Katedra: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích Vedoucí diplomové práce: Mgr. Petr Vrzáček, Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích Tato práce se zabývá problematikou standardizace ošetřovatelské péče, zejména implementací standardů a zkoumáním postojů nelékařských zdravotnických pracovníků Oblastní nemocnice Náchod, a. s., ke standardizaci. V teoretické části byly popsány pojmy kvalita, standardy, audit, akreditace, certifikace. Tato část práce se také věnuje úloze zdravotnického a ošetřovatelského managementu při řízení kvality. Praktická část byla rozdělena na tři výzkumné oddíly. V první části byla diagnostikována oblast standardizace ošetřovatelské péče, především pak pilotní verze standardů ošetřovatelské péče. Z této diagnostiky vzešla dvě doporučení - přepracovat platnou metodiku tvorby standardů ošetřovatelské péče a začít pracovat na změně postojů nelékařských zdravotnických pracovníků k standardům a ke standardizaci ošetřovatelské péče. Kvantitativní výzkum v druhé části práce detailně zmapoval postoje a motivace nelékařských zdravotnických pracovníků ke standardům,...
Kvalita v ergoterapii
Jindrová, Monika ; Krištofová, Iveta (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
V diplomové práci je popisována problematika kvality v ergoterapii. Teoretická část obsahuje charakteristiku ergoterapie i kvality a popis cévní mozkové příhody, kterou se zabývá empirická část. V této části je uveden kvalitativní výzkum zkoumající názory, postoje ergoterapeutů na standard v ergoterapii, na jejichž základě je tvořen pilotní standard v ergoterapii u klienta s cévní mozkovou příhodou.
Kvalita služeb lůžkové rehabilitace z pohledu uživatelů, srovnání dvou pracovišť
Tomková, Alice ; Slanina, Petr (vedoucí práce) ; Tošnarová, Hana (oponent)
Předmětem diplomové práce je srovnání dvou lůžkových rehabilitačních oddělení z pohledu pacienta. Úvod práce je zaměřen na postavení zdravotnických zařízení v současném zdravotním systému z hlediska ekonomického, jeho kredit a budování značky konkrétního zdravotnického zařízení. Dále je definován pojem kvality ve zdravotnictví a metodologie přístupu k jejímu hodnocení a to jak objektivní, tak subjektivní. V objektivní metodologii jsou uvedeny standardy, akreditační systémy a hodnotící odborné škály. Na teoretickou část navazuje část empirická, která obsahuje kvantitativní výzkum metodou dotazníkového šetření na dvou pracovištích lůžkové rehabilitace v Praze. Jedno hodnocené zdravotnické zařízení je akreditované a druhé bez akreditace. V první kapitole je uvedena charakteristika obou srovnávaných lůžkových rehabilitačních zařízení, dále je upřesněna struktura dotazníků, jejich časové zařazení a distribuce. Následuje analýza výsledků výzkumu a identifikace oblastí vhodných ke zlepšení na jednotlivých pracovištích. Ukazuje se, že největší rezervy jsou v oblasti komunikace zdravotnického pracovníka a pacienta, v oblasti ubytovacích služeb a v míře soukromí. Sociologická sonda pak ukazuje, které faktory jsou klíčové z hlediska spokojenosti pacientů z různých sociálních skupin. KLÍČOVÁ SLOVA...
Verbální komunikace v domácí zdravotní péči
Tlapová, Jitka ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE V DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČI Diplomová práce popisuje problematiku týkající se verbální komunikace v domácí zdravotní péči. Toto téma je aktuální a v terénní práci velice důležité, neboť na každém pracovišti je třeba, aby komunikovali mezi sebou nadřízení s podřízenými, zaměstnanci mezi sebou, a jde- li o práci s pacienty, i zaměstnanci a pacienti mezi sebou a též nadřízení zaměstnanců s pacienty. Neméně důležitá je komunikace s praktickými a ošetřujícími lékaři nemocných, rodinnými příslušníky nemocných apod. V teoretické části je popisována nejprve komunikace obecně, následují podrobnosti o verbální komunikaci. Další část je věnována komunikaci v organizaci a komunikaci ve zdravotnictví. Teoretickou část uzavírá pojednání o domácí péči. V praktické části je pak formou kvalitativního výzkumu zjišťováno, jak to vypadá v současnosti s verbální komunikací v oddělení domácí ošetřovatelské služby Městské charity Plzeň, a jsou odhalovány oblasti možného zlepšení ve verbální komunikaci na daném pracovišti. K účelu výzkumu bylo prováděno pozorování na daném oddělení, studium dokumentace a též byly uskutečněny individuální polostrukturované rozhovory se zaměstnanci domácí ošetřovatelské péče i s pacienty. Rozhovory byly zaměřené na vzájemnou komunikaci těchto osob mezi sebou. Celý výzkum...
Spokojenost pacientů se zubní péčí v České republice a ve Velké Británii (srovnání dvou ordinací). Výzkumná sonda do oblasti spokojenosti pacientů se zubní péčí v ordinaci TA Dent a Oakdale Dental Practice
Jenšíková, Petra ; Hnilicová, Helena (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je srovnání spokojenosti pacientů s poskytovanou péčí ve dvou zubních ordinacích, z nichž jedna je v České republice a druhá v Anglii, a to v kontextu organizace zdravotnictví v obou zemích. První, teoretická část práce se proto zabývá historií a charakteristikou zdravotnických systémů v České republice a ve Velké Británii a popisuje hlavní principy, na kterých dané systémy zdravotnictví stojí. Dále je v teoretické části definován pojem "spokojenost pacienta", vysvětleny hlavní modely i přístupy ke sledování spokojenosti pacientů a faktory, které spokojenost determinují. Empirická část diplomové práce představuje kvantitativní výzkum spokojenosti pacientů, který byl realizován na základě dotazníkového šetření, jehož metodologie výzkumu, včetně použitého dotazníku, je popsána a vysvětlena. Výzkum byl zaměřen na čtyři oblasti poskytnuté zubní péče: interpersonální vztahy, provoz ordinace a organizační záležitosti, finanční záležitosti a na odbornou úroveň péče. Podstatnou částí práce je vlastní analýza výsledků výzkumu, která ukázala faktory, které jsou z hlediska spokojenosti pacientů v obou ordinacích, klíčové. KLÍČOVÁ SLOVA Spokojenost pacienta, zdravotnický systém, dotazníkové šetření, srovnání dvou zubních ordinací.
Srdce není pouze sval. Etické souvislosti v intervenční kardiologii
Slanina, Petr ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Dušek, Jaroslav (oponent)
Intervenční kardiologie je v současnosti jedním z nejrychleji se vyvíjejících oborů moderní medicíny a je proto nezbytné zabývat se v souvislosti s ní etickou problematikou. Předkládaná diplomová práce se v teoretické části zabývá intervenční kardiologií jako klinickým oborem, představuje srdeční katetrizaci jako diagnostickou a terapeutickou metodu a také mapuje historický vývoj oboru. Zároveň nastiňuje etické souvislosti, dilemata a problémy, které se v intervenční kardiologii vyskytují, a které jsou popsány v odborné literatuře. Některými z nich, např. problematikou informovaného souhlasu či dopady ratifikace Konvence o biomedicíně se pak zabývá podrobněji. Autor se v práci také detailně zamýšlí nad postavením pacienta vůči lékařům i ostatnímu zdravotnickému personálu. V empirické části práce mapuje pomocí metod kvantitativního výzkumu úroveň znalostí etické problematiky nelékařského personálu pracujícího na katetrizačních odděleních v České republice a zjišťuje názory tohoto personálu na vybrané etické souvislosti v intervenční kardiologii. Z výsledků vyplývá, že úroveň etických vědomostí nelékařských pracovníků zaměstnaných na odděleních invazivní kardiologie je nízká a některé jejich názory související s oborovou etikou jsou více či méně zkreslené a problematické. Na základě těchto zjištění...
Hodnocení zaměstnanců v Oblastní nemocnici Jičín a.s.
Králová, Radka ; Vaculíková, Barbora (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
Magisterská práce se zabývá hodnocením pracovního výkonu nelékařských zdravotnických pracovníků v Oblastní nemocnici Jičín a.s.. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část ukotvuje hodnocení pracovního výkonu do systému řízení lidských zdrojů, ve kterém se zaměřuje na úlohu liniových manažerů. Dále se zabývá vymezením pracovního výkonu, okolnostmi, které ho ovlivňují a možnostmi jeho sledování. Teoretická část se také zabývá implementací systému hodnocení zaměstnanců do praxe, ve kterém hraje důležitou úlohu top management organizace. Na konci teoretické části se snažím upozornit na důležitost provázání hodnocení zaměstnanců s vizí, cíli a hodnotami organizace. Teoretická část je podkladem pro nabízená řešení nedostatků zjištěných v rámci aplikovaných výzkumů. Praktická část přináší pohled na důvody a způsob zavedení hodnocení zaměstnanců v organizaci a jeho přijetí hodnocenými pracovníky a efektivitu jeho využívání liniovými manažery. V praktické části získávám poznatky kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výzkum odhaluje aktuální fungování systému, nedostatky v jeho implementaci i podněty liniových manažerů pro jeho zlepšení. Praktickým výstupem práce je návrh nového hodnotícího formuláře pro několik skupin pracovníků. Na jeho tvorbě se v rámci workshopu...
Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení
Slanina, Petr ; Fabera, Vladimír (vedoucí práce) ; Votroubková, Michaela (oponent) ; Štefančíková, Mariana (oponent)
Autor: Petr Slanina Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Klientovo subjektivní vnímání katetrizačního vyšetření srdce s ohledem na techniku provedení Vedoucí práce: PhDr. Vladimír Fabera, CSc., MUDr. Jaroslav Dušek. Ph.D. Počet stran: 80 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: srdce, katetrizace, subjektivní vnímání, klient, bolest, edukace, cévní přístup Cílem této bakalářské práce je srovnat transradiální a transfemorální cévní přístup při katetrizačním vyšetření srdce z hlediska subjektivního vnímání klienta. Teoretická část rekapituluje současný stav intervenční léčby onemocnění srdce, shrnuje nejdůležitější metody této léčby a poukazuje na význam edukace klientů podstupujících katetrizační výkony. Empirická část vychází z informací získaných pomocí dotazníku od klientů katetrizační laboratoře v Hradci Králové a klade si za cíl zhodnotit subjektivní vnímám invazivního vyšetření klientem a to v závislosti na typu cévního přístupu.
Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím pracovních veletrhů na příkladu veletrhu Career Days
Slanina, Petr ; Říha, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínos pracovních veletrhů pro zlepšení značky zaměstnavatele společností, které chtějí být vnímány jako perspektivní zaměstnavatel. V práci se pokusím spojit teoretické poznatky z oblasti personálního marketingu a z oblasti výstav a veletrhů. V praktické části se poté pokusím zhodnotit přínos netradičního veletrhu Career Days každoročně pořádaného studentskou organizací AIESEC, zejména pak jeho konkurence schopnost v dnešním prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Slanina, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.