Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích
Cimmerová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci vykazují znaky rizikového chování v tomto prostředí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje obecně na charakteristiku rizikového chování v reálném prostředí a období dospívání. Druhá kapitola se věnuje kyberprostoru, jakožto specifickému druhu prostředí, ve kterém se rizikové jevy odehrávají. Ve třetí kapitole jsou již konkrétně zmíněny jednotlivé rizikové formy chování, které se v online prostředí odehrávají. Cílem empirické části je zjistit, zda se žáci v kyberprostoru chovají rizikově a jestli mají s nebezpečnými jevy v prostředí vlastní zkušenost. Sběr dat byl proveden kvantitativně. Zvolen byl záměrný výběr škol, do kterých byl zaslán elektronický dotazník. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 263 respondentů z Královehradeckého kraje. Klíčová slova: pubescent, adolescent, rizikové chování, kyberprostor, kyberšikana
Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
Hamáčková, Kateřina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá působením stresu a stresorů na studenty gymnázia ve vztahu k maturitní zkoušce. Pozornost se soustředí také na copingové strategie, které studenti využívají při zvládání stresu. V teoretické části jsou představeny klíčové poznatky, přístupy a specifika daných oblastí, na jejichž základech je realizován výzkum. Předmětem výzkumu je popis vnímání stresu, stresorů a copingových strategií z pohledu bývalých studentů gymnázia. Použitou metodou sběru dat je dotazník. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v empirické části, kde jsou dále diskutovány. Klíčová slova: Stres, stresor, maturitní zkouška, gymnázium, copingové strategie
Výukové metody v zájmových kroužcích
Hornová, Kristýna ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou výukové metody v zájmových kroužcích. V úvodu teoretické části je práce zaměřena na problematiku volného času, jak by měl být využit volný čas. Dále druhy zájmových kroužků, jaká je nabídka zájmových útvarů pro děti. Další kapitola se zabývá problematikou kroužků a výukové metody, tedy rozdílu mezi výukou a volným časem. Praktická část obsahuje využívané výukové metody v různých kroužcích a situacích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Kučerová, Martina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na vybraných základních školách. V práci je uvedena obecná charakteristika učitelství, učitelství jako profese, pozornost je upřena též na volbu učitelské profese a vzdělávání učitelů. Část práce je věnována vzdělávací politice v České republice po roce 1989 a současné situaci ve školství. V praktické části jsou objasněny motivy učitelů bez pedagogické kvalifikace k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy jejich učitelské praxe z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů škol.
Neverbální komunikace ve školním prostředí
Sedláčková, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
V první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...
Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Lehotaiová, Daniela ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Autorita učitele z pohledu žáků středních škol" je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují, zda má na autoritu učitele vliv jeho věk. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu a typologií autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se výchovnými a vyučovacími styly učitele. Předmětem poslední kapitoly teoretické části je vztah učitele a žáka, preferenční postoje učitelů k žákům. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. Klíčová slova Autorita, učitel, žák, výchova, osobnost učitele
Heterogenní a homogenní třídy v mateřských školách
Pícková, Barbora ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem heterogenního a homogenního uspořádání tříd v mateřských školách. Teoretická část práce představuje koncept teoretických východisek týkajících se pojmů heterogenita a homogenita ve třídách a popisuje specifika uspořádání dětí dle věku v mateřských školách. Dále se práce zabývá vývojem mateřské školy z pohledu historie a systémem kurikulárních dokumentů, které jsou základními pilíři vzdělávání. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Sběr dat tvoří dotazník určený pro učitele a učitelky mateřských škol. Pomocí grafů je zpracován názor pedagogů na heterogenní a homogenní uspořádání tříd. Dále také, ke které z variant věkového uspořádání dětí ve třídách se pedagogové mateřských škol spíše přiklánějí, jaká největší rizika a přínosy těchto uskupení označují a jak souvisí názory pedagogů na věkové uspořádání tříd s jejich věkem.
Skupinové učební činnosti ve studiu učitelství
Fialová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent) ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou využití skupinových učebních činností ve studiu učitelství. Cílem této práce bylo poskytnout komplexní pohled na skupinové učební činnosti jako výukové strategie, které je možné využít ve studiu učitelství, a dále popsat a prozkoumat, zda a jakým způsobem se využívají ve vybraných předmětech, konkrétně oborových didaktikách a pedagogice. Pro účely výzkumu bylo rozhodnuto o využití případové studie, která se blíže zaměřovala na místo skupinových učebních činností ve výuce vybraných oborových didaktik na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a akčního výzkumu vlastní výuky předmětu pedagogika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění. Výsledky obou výzkumných šetření poukazují na význam skupinových učebních činností v přípravě budoucích učitelů a blíže popisují faktory ovlivňující jejich využití, seznamují s konkrétními případy využití v rámci výuky a reflektují názory aktérů vyučovacího procesu, studentů a učitelů, na skupinové učební činnosti ve výuce. Klíčová slova: Pregraduální příprava učitelů, skupinové učební činnosti, skupinová výuka, student učitelství, výukové strategie, vysokoškolská výuka.
Školní hodnocení z pohledu studentů učitelství 1.stupně ZŠ
Skutil, Martin ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
v českém jazyce Hodnocení učiteli umožňuje nejen posuzovat úspěšnost vyučování, ale i plánovat další cíle vyučování a prostředky jejich naplnění, tedy především obsah vyučování, volbu metod a organizačních forem. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké typy a formy školního hodnocení studenti učitelství pro 1. stupeň preferují. Sekundárními cíli je identifikovat, co ovlivňuje preference studentů při volbě typů a forem školního hodnocení, a porovnat názory studentů 1., 3. a 5. ročníků na školní hodnocení. Teoretická část práce se věnuje vymezení zkoumané problematiky, funkcí hodnocení, forem a metod hodnocení. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativní studie, respondenty jsou studující oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník vlastní konstrukce. Klíčová slova Primární vzdělávání; hodnocení; školní hodnocení, pregraduální příprava učitelů
Příprava na profesi z pohledu učitelů 1. stupně
Skutil, Martin ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
v českém jazyce Bakalářské práce se věnuje problematice pregraduální přípravy učitelů primárního vzdělávání. Hlavním cílem je zjistit, jak učitelé 1. stupně ZŠ hodnotí svoji pregraduální přípravu s odstupem několika let od vstupu do praxe. V teoretické části je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu, dále je nastíněna profesní dráha učitelů a pregraduální příprava učitelů. V empirické části, zpracované jako kvalitativní studie, je prezentováno, jaký je pohled tří respondentek na pregraduální přípravu, kde vidí silné a slabé stránky studia na vysoké škole a jak jsou připraveny na výkon učitelské profese. Klíčová slova Primární vzdělávání; učitel; vzdělávání učitelů; pregraduální příprava

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Skutil, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.