Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bohumír Prokůpek
Šimánek, Jan ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Zatímco dílo Bohumíra Prokůpka stále čeká na své důkladné zpracování, snaha o přiblížení jeho životních cest je předmětem této práce. V ideálním případě mělo jít o formu rozkročenou mezi experimentální výzkumnictví a hledání ztraceného času spojující fakta, holý, zemitý jazyk a něco z umění Proustova: učinit vzpomínání na někoho, koho jsme milovali, nenásilným proudem, jenž by se čtenáři spojoval v obrazech a vůních jeho vlastní imaginace. Proto práce není členěná do kapitol. Časová posloupnost dějů je v celku respektována, v detailech je jí nadřazen filtr literární. Životní události jsou tedy uváděny tak, jak přišly s výpovědí, místy záměrně opakovaně. Určitý kritický odstup je pouze v osobním náhledu na část fotografického díla v Závěru, odůvodnění tohoto potom představuje Úvod.
Space and architecture photographers
Uhlíková, Jarmila ; Grygar, Štěpán (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
Orient a fotografie
Jůn, Libor ; Bárta, Jaroslav (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Woitschová, Klára (oponent)
Fotografická interpretace Egypta v 19. století.
Masochismus v díle Orlan z pohledu psychoanalýzy
Páleníková, Linda ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato práce zkoumá kontroverzní dílo francouzské umělkyně Orlan s ohledem na společenský a historický kontext. Její tvorba je silně ovlivněna francouzskými feministickými teoriemi, filozofií a psychoanalýzou. Orlan se nejvíce proslavila svými performance během kterých si nechala přeoperovat obličej podle historických šablon krásy. Tento umělecký počin má sebedestruktivní charakter, jenž je čitelný u mnoha body artových umělkyň. Ve svém textu stručně představuji vývoj autorčiny tvorby, jenž ukazuje její postupné vymezování a utváření výrazu, který vedl až k plastickým operacím nazvaných Reinkarnace sv. Orlan. Tyto performance mi slouží jako názorný příklad k vysvětlení masochismu v ženském umění. Cílem práce je osvětlení principů, podle nichž destruktivní pud funguje z pohledu psychoanalýzy a pohlédnout na bolest nejen jako na formu výrazového uměleckého prostředku, nýbrž se zamyslet nad její hlubokou podstatou a pohnutkami, jež jsou s ní spojené.
Modifikace umrlčí ikonografie v současné fotografii
Čejková, Michaela ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit vrcholně středověkou tendenci zobrazování smrti v umění, tzv. umrlčí ikonografii a její praktickou aplikací na díla současných fotografů, zabývajících se tématikou Smrti, poukázat na blízkost jejich ideových základů i zobrazovacích principů, vytvářejících universální dorozumívaci jazyk soudobé ateistické společnosti.
Obrazové sdělení
Stecker, Marcel ; Císař, Karel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práce se zabývá hledáním relevantního vztahu mezi fotografií a malířstvím. Rozebírám první část textu Rosalind Kraussové Obraz, text a index: poznámky k umění 70. let a aplikuji její schéma zkratu dvou různě kódovaných sdělení na jiné příklady z historie umění. Popisuji různé roviny díla The New Painting, které prochází napříč mým uvažováním. Elina Brotherus se v tomto souboru dotýká nejen vztahu, který je založen na vizuální analogii, jenž považuji za lichý, ale také vztahu, který je dle mého názoru relevantní. V této souvislosti uvádím do správného kontextu digitálně manipulovanou fotografii a vysvětluji, proč zásadně nezměnila ani nezploštila vztah mezi oběma médii. V druhé části se zabývám významem rukopisu ve výtvarném umění a fotografii. Srovnávám dílo Issenheimský oltář od Mathiase Grünewalda se současným dílem The Stations of the Cross od Damiena Hirsta a Davida Baileyho.
Elina Brotherus
Zahradníčková, Kateřina ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována celkové tvorbě finské fotografky Eliny Brotherus. V úvodu se zabývám jejím životem, který částečně ovlivňuje její dílo. Hlavní část práce je věnována jejím fotografiím, část pak také jejím videím. Dílo je zachycené chronologicky již od raných počátků, kdy autorka ještě studovala na vysoké škole University of Art and Design ve finských Helsinkách až po její současnou tvorbu. Velká pozornost je směřována nanejznámější soubory jakými jsou Das Mädchen sprach von Liebe, Suites françaises 1 a 2 nebo The New Painting. Jedna kapitola se zabývá také zařazením Eliny Brotherus do Helsinské umělecké školy. Výsledkem je vytvoření biografie této známé fotografky, která prozatím ještě nikdy nebyla sepsána.
Digitalization
Abram, Uroš ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Digitalization has touched every single thing in our environment. We have to think very hard to find something which is not connected to digital technology. Digital photography has been changing photo processes, products, the photo industry and social-connection skills. The development of this sort of photography has had strong effects on other technologies. In its new forms it has been saving lives and causing violence. For some people the fight between film, analogue photography and digital technologies is still very much alive. In digitally manipulated images it is hard to find traces of the original photographs. People are getting a voice. The Internet is supposed to be the most democratic medium. A new form of art is rising.
Photo Tampering
Egenes, Rune ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
How secretly manipulated images can affect our personal environment and challenge our history and knowledge.
The work of Sebastiao Salgado - Humanism, Document and Art.
Estevez, Lazaro ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
The work of the Brazilian photographer Sebastiao Salgado is worldwide know. Exhibited all over the planet in photo galleries and street shows, published in book and magazines, his photographs have made their author a celebrity and a photographer who is not only labelled as a documentrary one, but the author of work that is certain times elevated to the category of art, dispayed in museums, and sought agter by art collectors.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.