Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza mediálního pokrytí kauzy Ondřeje Kúdely a Glena Kamary
Petráček, Jan ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na mediální pokrytí kauzy Ondřeje Kúdely a Glena Kamary ve vybraných českých médiích. Teoretická část práce se zaměřuje na různé aspekty vztahu mezi sportem, médii a rasismem. Popisuje propojení a problematiku těchto tří proměnných. Představuje snahu sportovních asociací v boji proti rasismu a podporu inkluze v oblasti sportu. V části zaměřené na propojení kultury a sportu se věnuje transformaci sportu a jeho samotné funkci v rámci kultury. Následně popisuje roli médií ve sportu. V další kapitole se zaměřuje na vliv médií ve formování a upevňování rasových stereotypů ve fotbale. V závěru teoretické části představuje zkoumaná média. V praktické části se práce se zaměřuje na hloubku podaných informací, emocionalitu, zastoupení perspektiv, multimédia a zapojení publika. Výsledky analýzy jsou aplikovány na výzkumné otázky a je vyvozen závěr.
Cílení MOBA videoher na ženy a jeho percepce aktivními hráčkami
Konopásková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práce Percepce cílení MOBA videoher na ženy a genderové aspekty projevující se v hráčském chování se v teoretické části soustředí na chování žen v herním prostředí a tři populární MOBA hry - League of Legends, DotA 2 a Heroes of the Storm. V této části je také definován gender, genderový stereotyp a dochází k přiblížení sexualizace ženských avatarů. Získaná data jsou v praktické části analyzována za použití tematické analýzy a otevřeného kódování. Cílem výzkumu je přiblížit vliv ženského genderu na herní chování žen v MOBA videohrách a analyzovat způsob, jakým MOBA hry cílí na ženy. Výsledky ukazují značný význam socializace pro herní chování hráček, negativní vliv toxického prostředí v rámci komunity, nedostatečné cílení MOBA her na ženy a vliv designu a schopností avatarů na jejich výběr. Hlavní přínos práce spočívá ve zkoumání herního chování žen v souvislosti s MOBA hrami a v realizaci výzkumu v českém herním prostředí. Praktický přínos práce lze spatřovat v představení žen jako potenciální cílové skupiny pro propagaci značek a další komunikaci s potenciálními zákazníky v prostředí MOBA her.
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Sexistické zobrazení žen v marketingové komunikaci: rozdíly ve vnímání sexistické reklamy mezi ženami a muži generace Z
Brázdilová, Eva ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.
Personalized Marketing: A Consumer's Perspective on the Benefits and Invasions of Privacy
Demitrovičová, Lenka ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cieľom bakalárskej práce bolo zistiť pohľad spotrebiteľov na personalizovanú reklamu, so zameraním sa na vnímanie narušenia súkromia. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť najprv opisuje online marketing a jeho formy Následne je vymedzený personalizovaný marketing, so zameraním sa na jeho užitočnosť, kritiku a vysvetlenie personalization privacy paradox. Posledná časť teoretickej časti je zameraná na online súkromie, súvisiace problémy a dôležitosť dôvery a transparentnosti v tomto odvetví. V praktickej časti bolo cieľ práce zistiť, aké pozitíva a negatíva vnímajú spotrebitelia pri personalizovanej reklame, pri čom boli semištrukturované rozhovory zamerané aj na ich pohľad na narušovanie súkromia a konkrétne formy personalizácie.
Prezentace žen-političek na Facebooku z pohledu genderové perspektivy
Šindelářová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se věnuje sebeprezentaci českých političek na Facebooku optikou genderové perspektivy. Soustředí se na problematiku genderových rolí a stereotypů, kterou zasazuje do kontextu politického prostředí. Vymezuje politickou komunikaci a přibližuje fenomény, které se v rámci politické komunikace objevují v souvislosti s novými a sociálními médii. Rovněž předkládá současnou situaci ohledně zastoupení žen v obou komorách Parlamentu České republiky. Na základě stanovených genderových aspektů pak prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá online komunikaci sedmi vybraných poslankyň a výsledky konfrontuje s dosavadním poznáním z oblasti politické komunikace nazírané optikou genderu. Zjištění analýzy naznačují, že vybrané ženy-političky vykazují tendenci věnovat se spíše typicky maskulinním problematikám, jako jsou témata spjatá s agendou zahraničních vztahů či ekonomickou a daňovou oblastí. Analýza se navíc zaměřila na přítomnost vymezených dimenzí personalizace a formátu selfie jako nástroje celebritizace politické komunikace. Oba uvedené fenomény se v analyzovaných obsazích vyskytly minimálně.
In-store marketing cílený na děti
Křivánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem in-store marketingu cíleného na děti a tím, jak děti tuto komunikaci vnímají. Teoretická část pojednává o principech marketingu v místě prodeje a možnostech uzpůsobení jeho prvků dětské skupině nakupujících. Věnuje se také samotnému vývoji dětí a rozvoji jejich sociálních a kognitivních schopností. Zabývá se i legislativními restrikcemi a etickými aspekty. Výzkumná část následně zjišťuje, jak děti ve věku 8-17 let marketing v místě prodeje vnímají. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že percepce dětí je poměrně rozvinutá již od věku 8 let. Mezi nejmladšími a nejstaršími dětmi byly nalezeny pouze minimální a nesignifikantní rozdíly. Závěry práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum nebo při vytváření etických zásad a principů in-store marketingu.
Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech
Mrázková, Thuy Anh ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato práce se zabývá product placementem ve vybraných jihokorejských televizních seriálech. Nejprve představuje product placement jako marketingový nástroj a uvádí jeho definici. Následně popisuje historický vývoj product placementu jak v zahraničí, tak i v Jižní Koreji. Práce se také zabývá existujícími formami a způsoby umístění produktu v audiovizuálních dílech. Dále jsou k lepšímu pochopení tamního vysílání představeny zákony a regulace týkající se product placementu a reklamy v televizním vysílání platné v Jižní Koreji. Teoretická část také představuje jihokorejskou kulturní vlnu známou jako hallyu a její historický vývoj. Korejské televizní seriály, jako významná součást hallyu, jsou charakterizovány s několika vlastnostmi, které je odlišují od západních seriálů. Praktická část představuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy tří k-dramat (The King: Eternal Monarch, Mr. Sunshine a Tomorrow) vysílaných různými televizními stanicemi. Cílem analýzy je zjistit, jakým způsobem a v jakém množství je product placement používán v k-dramatech různých žánrů (romantický, historický a akční). Výsledky prokázaly, že romantické drama obsahuje nejvíce product placementu. Nejčastěji je v k-dramatech používáno aktivní a vizuální zapojení produktu do děje.
Role sociálních sítí při vzniku, v průběhu a během léčby poruchy příjmu potravy
Doležalová, Adéla ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Rozšířenost a vliv sociálních sítí, zejména u mladší generace, se neustále zvyšují. Rostou tím i obavy týkající se možných negativních dopadů na psychické zdraví uživatelů, a to zejména těch citlivějších a náchylnějších vůči vnějším vlivům. Tématem této bakalářské práce je role sociálních sítí při vzniku, v průběhu a během léčby poruchy příjmu potravy. Teoretická část práce poskytuje náhled do problematiky poruchy příjmu potravy, sociálních sítí a také načrtne možné pozitivní a negativní aspekty, které sociální sítě ve vztahu k tomuto onemocnění přinášejí. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně hloubkových rozhovorů. Respondentkami jsou mladé ženy, kterým porucha příjmu potravy byla v minulosti diagnostikována. Cílem výzkumu je poskytnout hlubší pochopení vztahu mezi sociálními sítěmi a poruchou příjmu potravy z hlediska postihnutých jedinců, zjistit, jakou roli sociální sítě hrály v jednotlivých stádiích jejich onemocnění a také identifikovat konkrétní pozitivní a negativní aspekty, které využívání sociálních sítí v kontextu PPP přináší.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.