Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Angažovanost zaměstnanců
Štillerová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Angažovanost zaměstnanců je nový pojem mezi pracovními postoji, který vznikl v praxi v 90. letech minulého století. Akademická společnost ho přijala rezervovaně a vede diskuzi o jeho definici a skutečné přínosnosti k teorii pracovní motivace. V odborně zaměřených statích je možné identifikovat několik různých přístupů k definování angažovanosti. Neexistuje však jeden všeobecně uznávaný přístup. Současně je tento nový pojem stavěn před argumenty, že nepřináší žádné nové aspekty nad rámec již uznávaných pracovních postojů, především pracovní spokojenosti nebo organizační oddanosti. Ve své diplomové práci jsem si stanovila cíl odpovědět na otázku, zda pojem angažovanost rozšiřuje teorii pracovní motivace o nové aspekty silné aktivace a identifikace. Angažovanost ve druhé kapitole srovnávám s jednotlivými pracovními postoji, jmenovitě s pracovní spokojeností, organizační oddaností, zaujetím prací a organizačním občanstvím. Kompilací odborné literatury dokazuji, že angažovanost se od uvedených postojů liší především silnou mírou aktivace a identifikace zaměstnanců. Dále definuji angažovanost samu o sobě a usiluji o systematické utřídění přístupů k jejímu pojetí. Kompilací teorií motivace a empirických průzkumů angažovanosti definuji příčiny a následky tohoto pojmu. Čeští akademici zatím nevydali žádnou...
Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Novotný, Jakub ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a e-learningu v oblasti vzdělávání dospělých a moderním trendům v online komunikaci a spolupráci. Praktická část práce cílí přímo na oblast synchronního online vzdělávání ve virtuálních učebnách a hodnotí stav nabídky a využívání webinářů v České republice. Výzkumná část zhodnocuje výsledky realizovaného anketního šetření mezi pedagogy a lektory Libereckého kraje. V závěru práce je popsána případová studie realizace webináře se zhodnocením jeho průběhu. Diplomová práce reaguje na inovace v ICT a přispívá k současnému rozvoji a porozumění využití webinářů ve vzdělávání dospělých.
Syndrom vyhoření
Pařízková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření a vztahem, který k němu zaujímá sociální opora. Cílem této práce je na základě poznatků z odborné literatury a praxe klinických psychiatrů posoudit význam sociální opory pro jedince trpící syndromem vyhoření. V práci jsou nejprve vymezeny pojmy syndrom vyhoření a sociální opora. Následně jsou představeny nejdůležitější poznatky o sociální opoře, jejích složkách, funkcích a vlivu na jedince. Poté práce identifikuje hlavní příčinu syndromu vyhoření - stres. Vymezuje jeho hlavní roviny stejně jako podněty, které ho způsobují, rozebírá příznaky stresu, sleduje jeho postupný vývoj i s důsledky a analyzuje způsoby jeho zvládání. Dále je v práci popsán vývoj syndromu vyhoření, podrobně jsou charakterizovány jeho symptomy a osobnostní dispozice, které napomáhají jeho vzniku a rozvoji. Práce se zaměřuje na profese, které jsou náchylné na vznik a rozvoj syndromu vyhoření a obsahuje kazuistiku jedince postiženého syndromem vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, sociální opora, příčiny syndromu vyhoření, stres, stresory, symptomy syndromu vyhoření, vývoj syndromu vyhoření.
Společenská odpovědnost firem
Balková, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Resumé V předkládané diplomové práci se zabývám fenoménem společenské odpovědnosti firem (CSR). Úvodní části práce jsou věnovány konceptu CSR obecně a jeho vývoji v kontextu dalších teorií zkoumajících rovněž téma odpovědnosti v podnikání, popsán je také doporučený postup implementace konceptu CSR do organizační strategie. Další kapitoly již pak vycházejí konkrétně z teorie stakeholders a obsahového vymezení CSR v rámci tří tematických sfér - ekonomické, sociální a environmentální. Část práce se soustředí na propojení konceptu CSR s oblastí řízení lidských zdrojů v organizacích. Praktická část práce má formu případové studie, v níž jsem se zaměřila na mapování konceptu CSR v oblasti řízení lidských zdrojů v konkrétním podniku a také na navržení dalších opatření vycházejících z konceptu CSR tak, aby přinesla pozitivní efekt firmě i zaměstnancům, kteří jsou významnou skupinu stakeholders. Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem, teorie stakeholders, etika, harmonizace pracovního a mimopracovního života, řízení rozmanitosti, pracovní podmínky, péče o pracovníky, outplacement.
Analýza vzdělávacích potřeb (výzkum)
Charvátová, Eva ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb na oddělení call centra v konkrétní společnosti. Cílem analýzy bylo zjistit příčinu nedostatečného výkonu v oblastech, které se přímo týkají vzdělávání v této společnosti. Postupně je uvedeno hledání klíčových oblastí pro výzkum a tvorba výzkumné otázky, kterou je informovanost pracovníků o vzdělávání. Následuje rozhodnutí o kvalitativním typu výzkumu a metodách sběru dat, jako je dotazování formou dotazníku, skryté pozorování a studium dokumentů. Získaná data jsou transkripována a kódována tak, aby bylo možné je analyzovat. Práce ukazuje, že informovanost o vzdělávání není v této skupině pracovníků dostatečná ani stejnorodá. Navrhovaný další postup obsahuje okamžitou změnu komunikace a struktury plánovaného vzdělávání, v delším časovém horizontu je pak nutné provést novou, komplexní analýzu. Práce popisuje nejen postup doporučený odbornou literaturou, ale i skutečný průběh celého procesu včetně změn, které si vynutil provoz call centra.
Dosažené vzdělání jako faktor umožňující využívání flexibilních pracovních režimů ženám na mateřské či rodičovské dovolené v České republice
Vyhlídková, Petra ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Růžanská, Hana (oponent)
Předkládaná práce sleduje vliv dosaženého stupně vzdělání mezi ostatními faktory, které ženám na mateřské nebo rodičovské dovolené v České republice umožňují zapojení na pracovním trhu některou z forem flexibilních pracovních režimů. Jsou sledovány subjektivní a objektivní faktory, které mohou ovlivnit rozhodnutí žen aktivních na pracovním trhu. V práci jsou podrobněji popsány: vybrané nástroje sociální politiky, vlivy kulturních souvislostí, preference jednotlivých žen, nutnost dalšího příjmu v domácnosti nebo dělba práce s partnerem. Tyto vlivy jsou zkoumány na příkladech konkrétních žen metodou polostrukturovaných rozhovorů v kvalitativním šetření. Srovnána jsou statistická data a výsledky existujících výzkumů, které se dané problematiky dotýkají alespoň z dílčí části. Předpokladem celého výzkumu je skutečnost, že ženy s vyšším vzděláním jsou lépe vybaveny pro možnosti využívání flexibilních pracovních režimů. Výsledky výzkumu tento předpoklad do jisté míry potvrzují, nicméně poukazují také na jiné faktory, které hrají přinejmenším stejně významnou roli jako stupeň dosaženého vzdělání.
Průzkum spokojenosti zaměstnanců ve firmě XY
Ledvinka, Martin ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Krausová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pracovní spokojeností zaměstnanc a jejími dílčími aspekty. Těmito aspekty jsou stres a stresové situace, hodnocení, motivace a vztahy na pracovišti. V první části práce jsou výše uvedené aspekty vysvětleny. Druhá část práce je věnována vývoji przkum veřejného mínění, jsou zde uvedeny jednotlivé metody sběru dat a pravidla tvorby dotazník. Třetí část vychází z przkumu spokojenosti zaměstnanc provedeného v nejmenované společnosti. Testuje se pomocí chí-kvadrát testu, Pearsonova a Cramerova koeficientu, závislost mezi věkem dotázaných a volbou jejich odpovědí. Respondenti jsou rozdělení do třech skupin dle věku. Výsledky testování v případě otázky týkající se stresu, nepotvrdili hypotézu o nezávislosti. Mladší pracovníci vnímají stres méně než pracovníci starší. Ve všech ostatních případech se závislost mezi věkem dotázaných a volbou jejich odpovědí nepodařilo prokázat.
Mediace jako jedna z forem řešení konfliktu
Růžičková, Jitka ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice řešení konfliktů s pomocí dosud ne příliš známé mediace. Klade si za cíl přiblížit tuto metodu veřejnosti a seznámit ji s jejím využitím u nás i v zahraničí. V jednotlivých kapitolách vysvětluje významy důležitých pojmů, jakými jsou například konflikt, diskriminace a šikana na pracovišti. Především je v ní definována mediace jako taková a význam osoby mediátora. Některé otázky týkající se této problematiky ponechávám záměrně otevřené, neboť mediace je stále se vyvíjející metodou. Tato bakalářská práce obsahuje mimo jiné i údaje a přehledy úspěšnosti a procentuálního využití této progresívní metody. Informace v ní uvedené vycházejí z odborných materiálů a statistik, včetně těch zahraničních. Nejen díky nim je práce shrnujícím materiálem, který podává přehlednou informaci o mediaci, jako jedné z forem řešení konfliktů.
Další vzdělávání učitelů dětí se zvláštními vzdělávacími potřebami
Poláková, Alena ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent) ; Reichel, Jiří (oponent)
Rigor6zni prace se zahyva aktuaInim a narocnym tematem vztaliuj icim se k soucasne transformaci skolstvi. DalSim vzdelavanim ucitelu deti se zvlastnimi vzdelavacimi potrebami. Charakter prace je teoreticko-empirickY. V teoreticke casti je venovana pozornost vzdelavani uCitelu. Dot}'ka se cilu, typu a podminek vzdelavani ucitelu. Nedilnou soucasti vzdelavani dospelych je andragogika. Pati'i do specificke oblasti vzdelavani dospelych. Dale se prace dOt}'ka integrace deti se zvlastnimi vzdelavacimi potfebami z hlediska legislativy a nastiimje cestu ke skolni integraci v Ceske republice. Rigor6zni prace se soustred'uje take na cile a organizaci skolni integrace, materiaIni , personaIni a podpurne prostredky . Empiricka cast popisuje, analyzuje a vyhodnocuje podminky vzdelavani zaku se specialnimi vzdelavacimi potrebami na 1. stupni zakladni skoly v Kralovehradeckem kraji. V zaveru jsou naznacena mozna vychodiska k dalSimu postupu ph integraci zaku do beznych skol. V pfiloze je uveden vzdelavaci projekt: Specialni pedagogika pro ucitele 1. stupne ZS s integrovanymi tfidami - Rekvalifikacni projekt pro ucitele ZS.
Vzdělávání rodičů v problematice drogové závislosti dětí - projekt kvantitativního průzkumu
Hojerová, Eva ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku prevence drogové závislosti v rodinách. Výchova v rodině je zde chápána jako jeden z klíčových faktorů prevence závislosti na návykových látkách. Ve své práci zdůrazňuji potřebu informovat a vzdělávat rodiče v této oblasti a předkládám řešení v podobě projektu "Vzdělávání rodičů v problematice drogové závislosti dětí". Cílem projektu je vydání příručky určené pro rodiče s názvem "Víte o drogách to, co Vaše dítě?". Publikace poskytne rodičům základní informace v oblasti drogové závislosti. Kromě teoretických znalostí o drogách by měli rodiče získat také praktické rady a návody, jak předcházet možným problémům s drogami u svých dětí, jak reagovat v okamžiku, kdy se dozví o experimentování svého dítěte s drogami a v neposlední řadě také, jak se zachovat v situaci, kdy zjistí, že jejich dítě je na drogách již závislé. Vyhotovení textu příručky předchází realizace kvantitativního průzkumu rodičů, který má za cíl zmapovat situaci v oblasti prevence drogové závislosti v rodinách. Záměrem je, aby výsledky z průzkumu byly zohledněny při tvorbě příručky tak, že se např. její text bude v některých pasážích podrobněji věnovat vysvětlení problematických jevů odhalených průzkumem. Průzkum tvoří jednu z částí celého projektu vzdělávání rodičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.