Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediace jako jedna z forem řešení konfliktu
Růžičková, Jitka ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice řešení konfliktů s pomocí dosud ne příliš známé mediace. Klade si za cíl přiblížit tuto metodu veřejnosti a seznámit ji s jejím využitím u nás i v zahraničí. V jednotlivých kapitolách vysvětluje významy důležitých pojmů, jakými jsou například konflikt, diskriminace a šikana na pracovišti. Především je v ní definována mediace jako taková a význam osoby mediátora. Některé otázky týkající se této problematiky ponechávám záměrně otevřené, neboť mediace je stále se vyvíjející metodou. Tato bakalářská práce obsahuje mimo jiné i údaje a přehledy úspěšnosti a procentuálního využití této progresívní metody. Informace v ní uvedené vycházejí z odborných materiálů a statistik, včetně těch zahraničních. Nejen díky nim je práce shrnujícím materiálem, který podává přehlednou informaci o mediaci, jako jedné z forem řešení konfliktů.
Dosažené vzdělání jako faktor umožňující využívání flexibilních pracovních režimů ženám na mateřské či rodičovské dovolené v České republice
Vyhlídková, Petra ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Růžanská, Hana (oponent)
Předkládaná práce sleduje vliv dosaženého stupně vzdělání mezi ostatními faktory, které ženám na mateřské nebo rodičovské dovolené v České republice umožňují zapojení na pracovním trhu některou z forem flexibilních pracovních režimů. Jsou sledovány subjektivní a objektivní faktory, které mohou ovlivnit rozhodnutí žen aktivních na pracovním trhu. V práci jsou podrobněji popsány: vybrané nástroje sociální politiky, vlivy kulturních souvislostí, preference jednotlivých žen, nutnost dalšího příjmu v domácnosti nebo dělba práce s partnerem. Tyto vlivy jsou zkoumány na příkladech konkrétních žen metodou polostrukturovaných rozhovorů v kvalitativním šetření. Srovnána jsou statistická data a výsledky existujících výzkumů, které se dané problematiky dotýkají alespoň z dílčí části. Předpokladem celého výzkumu je skutečnost, že ženy s vyšším vzděláním jsou lépe vybaveny pro možnosti využívání flexibilních pracovních režimů. Výsledky výzkumu tento předpoklad do jisté míry potvrzují, nicméně poukazují také na jiné faktory, které hrají přinejmenším stejně významnou roli jako stupeň dosaženého vzdělání.
Pracovní prostředí
Fialová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Pracoviště je jedno z míst, kde člověk stráví velkou část svého času a je proto nutné věnovat mu dostatečnou pozornost a péči, která spočívá v optimalizaci pracovní podmínek, které ovlivňují činnost pracovníků a vytváření příjemné atmosféry na pracovišti. Pokud je tato péče o pracovní prostředí komplexní, zahrnuje v sobě kromě faktorů sociálně-psychologických i podmínky samotného pracovního místa, které se souhrnně nazývají fyzikálními faktory. Tyto faktory jsou zastoupeny téměř na všech typech pracovišť (ať už ve větší nebo menší míře) a mohou velmi výrazně ovlivňovat pracovní pohodu zaměstnanců, celkovou atmosféru pracoviště a v závěru i pracovní výkony jednotlivých pracovníků. Fyzikální podmínky práce, které jsou tématem této práce, tvoří kromě hluku, osvětlení, barevné úpravy pracoviště a mikroklimatických podmínek i rozvržení pracovního místa a užití ergonomicky vhodných nástrojů a pracovních pomůcek. Ke každé ze zmiňovaných veličin existují doporučené limity a nezřídka jsou ošetřeny i hygienickými normami a legislativou.
Sociální adaptace pracovníků v organizacích
Pudilová, Veronika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce shrnuje poznatky o procesu sociální adaptace, který probíhá v rámci procesu adaptace po nástupu nových pracovníků do organizace. Popisuje faktory, které ovlivňují průběh adaptace jedinců na organizační prostředí, pracovní skupinu a firemní kulturu. Dále se zabývá pojmem adaptace a sociální adaptace, jejich přesným vymezením a dělením. Následně popisuje konkrétní průběh procesu adaptace a sociální adaptace a jejich přípravu, uvádí poznatky týkající se kontroly a vyhodnocování procesů adaptace. Nakonec pojednává o důsledcích sociální adaptace. Výsledkem práce je identifikace těch složek adaptačního procesu, které patří do oblasti sociální adaptace a popis možností jejich realizace v praxi. Sociální adaptace zahrnuje zaškolení pracovníků v oblasti firemní kultury, přidělení vyškoleného mentora, který se o pracovníka stará během pracovní adaptace a kvalifikovaně prováděná hodnocení procesu adaptace. Sociální adaptaci tvoří i celková organizační a odborná kvalita procesu adaptace. Její velká část probíhá v neformální rovině, v každodenním kontaktu se spolupracovníky.
Foucault a celoživotní učení jako politický koncept
Vařeková, Petra ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlenkovým odkazem Michela Foucaulta a jeho možným využitím ve vztahu ke konceptu celoživotního učení. Práce argumentuje, že v současném diskursu o vzdělávání na úrovni Evropské unie je celoživotní učení využíváno jako politický koncept, což je ukázáno z kritické foucaultovské perspektivy. V teoretické části má bakalářská práce podobu kompilace možných interpretací Foucaultových tezí ve vztahu k oblasti celoživotního učení. Zaměřuje se zejména na Foucaultův koncept governmentality, který nabízí komplexní pohled na způsob, jakým neoliberalismus pronikl do různých forem vládnutí včetně oblasti vzdělávání. V druhé části se práce soustředí na analýzu vybraných strategických dokumentů Evropské unie s využitím Foucaultovy kritiky neoliberální governmentality. Práce odhaluje, jakým způsobem tyto dokumenty nahlíží na koncept celoživotního učení a jeho roli v budoucím vývoji Evropské unie. Bakalářská práce přispívá k diskuzi o možném využití Foucaultova díla při analýze politického konceptu celoživotního učení.
Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Novotný, Jakub ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a e-learningu v oblasti vzdělávání dospělých a moderním trendům v online komunikaci a spolupráci. Praktická část práce cílí přímo na oblast synchronního online vzdělávání ve virtuálních učebnách a hodnotí stav nabídky a využívání webinářů v České republice. Výzkumná část zhodnocuje výsledky realizovaného anketního šetření mezi pedagogy a lektory Libereckého kraje. V závěru práce je popsána případová studie realizace webináře se zhodnocením jeho průběhu. Diplomová práce reaguje na inovace v ICT a přispívá k současnému rozvoji a porozumění využití webinářů ve vzdělávání dospělých.
Sociálně-psychologické aspekty propouštění pracovníků
Anderová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem propouštění pracovníků v organizaci, s důrazem na jeho sociálně-psychologické aspekty. Zaměřuje se na analýzu procesu propouštění pracovníků z pohledu všech jeho účastníků, identifikaci negativních důsledků propouštění a nalezení vhodných opatření, kterými lze tyto důsledky zmírnit. Současně zdůrazňuje roli práce v životě člověka a její hlavní charakteristiky, jejichž absence se významně projevuje při ztrátě pracovního uplatnění. Práce hodnotí konkrétní metody propouštění pracovníků a jejich využití, identifikuje roli personalistů a vedoucích pracovníků při propouštění s akcentem na etickou rovinu celého procesu. Důsledky propouštění pracovníků jsou analyzovány na úrovni hlediska jednotlivce, propouštějící organizace i státu. V rámci hledání možností, pomocí kterých lze negativní dopady propouštění eliminovat, hledá diplomová práce východiska ve státní politice zaměstnanosti, na úrovni organizace hodnotí využití outplacementu a v rámci společenské odpovědnosti organizací spojuje problematiku propouštění pracovníků s udržením dobrého jména zaměstnavatele na trhu. Prostřednictvím zrealizovaných případových studií je proces propouštění pracovníků v organizacích popsán z perspektivy konkrétních propuštěných osob. Případové studie poskytují náhled na vnímání této změny...
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Grafologie a možnosti jejího využití v praxi
Pospíšilová, Ivana ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Grafologie a možnosti jejího využití v praxi" představuje tuto projektivní metodu jako jeden z možných nástrojů, které mohou při své práci nebo pro svůj vlastní rozvoj využít andragogové, poradci, personalisté, konzultanti v personálních agenturách, i všichni působící v profesích, jejichž hlavním smyslem a náplní je zájem o člověka a jeho rozvoj. Dokladem možnosti praktického využití jsou konkrétní příklady z praxe, a to z oblasti rozvoje a vzdělávání klíčových zaměstnanců, a dále z oblasti kultury. Část práce se věnuje základním pojmům z teorie osobnosti, neboť je zde přímá souvislost s grafologií. Podstata a způsob práce s rukopisem jsou v hlavní textové části rozčleněny do témat pojednávajících o symbolice písma, komplexních dojmových znacích, měřitelných a popsatelných znacích. K těmto druhům písmových jevů jsou přiřazeny možnosti jejich interpretace. Práce se taktéž zabývá základními typologiemi a jejich odrazem v rukopisu. Dále jsou zde uvedeny informace, jaký obsah a strukturu má mít grafologický posudek, se zohledněním účelu, pro který je zpracováván. Následující část se dotýká dalších projektivních metod diagnostiky osobnosti, přičemž u některých lze poznatky grafologie uplatnit. Cílem práce je zachytit podstatu práce s rukopisem, poukázat na bezprostředně související tématiku,...
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.