Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení kompatibility Čtyřúrovňového modelu kvalifikačních stupňů pro pracovníky v primární prevenci rizikového chování ve školství a kurikula adikotologa na 1. LF UK v Praze
Klimešová, Lucie ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
(teze): Východiska: Hlavními východisky této bakalářské práce jsou současná situace a podoba naší školské primární prevence a skutečnost, že adiktologie jako samostatná vědní disciplína je stále relativně mladý obor a její odborná pozice na trhu práce zatím není zcela upevněna. Na poli preventivních opatření se však adiktologie zabývá podobným obsahem jako prevence školská a současně jako multidisciplinární vědní obor svým přesahem nahlíží tuto problematiku i velmi komplexně. Cíle: Předmětem zkoumání a hlavním cílem této práce je posouzení kompatibility kurikula Bc. a Mgr. studijního programu adiktologie na 1. LF UK se 4U modelem kvalifikačních požadavků na pracovníky v primární prevenci ve školství. Navazujícím cílem bakalářské práce jsou pak eventuální doporučení pro tvůrce studijních plánů a akreditačních spisů studia adiktologie ve smyslu doplnění vzdělávání, na jehož podkladě by v budoucnu mohlo být uskutečněno hlubší, efektivnější a v maximální míře odborné zapojení adiktologů do preventivních aktivit, včetně návrhu způsobu jeho realizace. Metody: Teoreticko-kritická analýza, strukturované a polostrukturované otázky, metoda vyhledávání a vyznačování vztahů, preselekce, clustering, obsahová analýza dokumentů, kategorizace, komparace, redukce, expertní odhad, nominační techniky, triangulace a...
Specifický přístup psychoterapeutů zaměřených na tělo ke klientům v rámci psychoterapeutického vztahu jako jeden z hlavních aspektů jejich práce
Königsmarková, Eva ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce Eva Königsmarková Specifický přístup psychoterapeutů zaměřených na tělo ke klientům v rámci psychoterapeutického vztahu jako jeden z hlavních aspektů jejich práce Anotace Psychoterapie zaměřená na tělo zatím není v České Republice příliš rozšířena. Mimo to, odborná literatura předkládá převážně informace o jednotlivých směrech, které s tělem v psychoterapii pracují, ale chybí její celkové pojetí. Diplomová práce se proto snaží pojednat o tělově orientované psychoterapii komplexně. V její teoretické části určuje obecné aspekty tohoto směru, uvádí techniky, které tento směr využívá, jeho etické zásady a jmenuje některé z výzkumů, které byly v tomto oboru realizovány. Jeho jednotlivé terapeutické přístupy popisuje v jeho závěru. Empirická část stojí na výzkumu, který mapuje způsob práce tělově orientovaných psychoterapeutů. Skrze rozhovory s pěti psychoterapeuty a jejich analýzu, jejímž designem je zakotvená teorie, zjišťujeme, že hlavním aspektem způsobu práce těchto psychoterapeutů je specifický přístup k jejich klientům, který je určující pro existenci psychoterapeutického vztahu mezi nimi a klienty. Tělově orientovaní psychoterapeuti považují tento vztah za jeden z nejdůležitějších faktorů účinné terapie. Psychoterapeut klade důraz především na potřeby klienta, na jejichž základě v...
Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů
Mýtina, Ondřej ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Veselá, Ivana (oponent)
NÁZEV: Dětská skupinová psychoterapie pohledem rodičů AUTOR: Ondřej Mýtina KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Tato bakalářská práce se zabývá rodičovským pohledem na paralelní rodičovskou podpůrnou a dětskou psychoterapeutickou skupinu. V teoretické části práce je věnována pozornost psychoterapii, skupinové psychoterapii, specifikům dětské psychoterapie. Zvláštní pozornost je věnována faktoru universality ve skupinové psychoterapii. Teoretická část se dále věnuje poradenství, zejména skupinovému. Podstatná část se zabývá specifiky participace rodiče v terapii dítěte a paralelními intervencemi u dítěte a rodiče. V části empirické je představen vlastní výzkum. Ten spočívá v analýze pěti rozhovorů s rodiči, kteří po dobu jednoho roku docházeli na rodičovskou podpůrnou skupinu, zatímco s touto skupinou paralelně probíhala dětská psychoterapeutická skupina. Rozhovory jsou analyzovány dle principů zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že rodiče zažívali na skupině fenomén universality a mohli sdílet různá témata související s problematickou výchovou jejich dětí. Diskuse výsledků s teorií ukázala, že naše výsledky souhlasí s dostupnou teorií. Především potvrzují přítomnost terapeutického faktoru v podpůrné skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: podpůrné skupiny pro rodiče,...
Proměny profilu profesní identity školního psychologa za posledních deset let
Ušáková, Veronika ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu profesní identity školních psychologů. Cílem práce je zkoumání proměny profilu profesní identity za posledních deset let a sledování dalších proměnných, které profesní identitu školních psychologů ovlivňují a jakým způsobem. Práce je členěna na část teoretickou, empirickou a diskuzi výsledků výzkumu s literaturou. Teoretická část se nejprve zabývá školní psychologií - jejími vymezeními a vztahy k dalším disciplínám, jejím historickým vývojem i současnou situací, náplní práce školního psychologa a jeho postavením v síti vztahů ve škole. Další část se zabývá profesí a profesní identitou, a to nejprve obecně a později přímo profesní identitou školních psychologů. V empirické části jsou nejprve představeny cíle výzkumu a výzkumné otázky, použité metody pro sběr a zpracování dat a je představen výzkumný soubor. Posléze jsou postupně, podle výzkumných otázek, představena a interpretována získaná data. Ke sběru dat byly použity rozhovory a dotazníky, které zkoumaly nejčastější a nejnáročnější situace, které školní psychologové řeší, časté klienty a jejich zakázky, vnímání vlastního sebeobrazu, složení činností, kterým se školní psychologové věnují a složení metod, které při tom používají. Dále metody zkoumaly vstup školních psychologů do školy, vztah s učiteli a vedením...
Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko-psychologické poradně v Praze 6
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
NÁZEV: Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko - psychologické poradně v Praze 6. AUTOR: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Lidmila Valentová CSc. Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi práce s dětmi se specifickými poruchami chování (ADHD,ADD,PCH). V rámci teoretické části se autorka zabývá dětskou psychoterapií a její efektivitou obecně, sleduje vývoj výzkumů tohoto tématu, aby se následně zaměřila na léčbu specifických poruch chování a poruch pozornosti. Rekapituluje dostupné zahraniční studie efektivity léčby těchto potíží a monitoruje tuto problematiku též v rámci českých pedagogicko - psychologických poraden. Teoretická část je zakončena textem popisujícím možnosti evaluace v poradenství, který připravuje čtenáře na pozvolný přesun do praktické části. V praktické části je pak kvantitativně i kvalitativně evaluován konkrétní multisystémový terapeutický model, který je sedm let realizován v PPP Praha 6. Evaluace zahrnuje jeho dvouleté působení, model je v práci podrobně popsán, tak aby mohl sloužit jako praktická inspirace. Na kvantitativní rovině sleduje autorka pomocí dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k posunu v chování a projevech...
Přechod dětí z běžné základní školy na základní školu praktickou
Voldřich, Michal ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Purková, Veronika (oponent)
Přílohy Příloha č. 1. Struktura rozhovoru 1. Bývalá třída, škola Co se ti vybaví, když si vzpomeneš na bývalou třídu? Co tě tak napadá? Mohl bys mi o tvé bývalé škole něco povědět? Jak ses v bývalé třídě cítil? Jak ti tam bylo? 2. Bývalý spolužáci, kamarádi, vztahy v bývalé třídě, školní úspěch A co tvoji spolužáci? Mohl/a bys mi o nich něco povědět? Jací byli? Jak jsi s nimi vycházel? A co kamarádi? Měl si v bývalé třídě nějaké? Byli to spíš kluci, nebo holky? Cos dělal/ý o přestávkách? A co učitelé, jací byli? Jaký byl váš třídní učitel? Měli ste pana učitele nebo učitelku? Mohl si za ním zajít když si něco potřeboval? Jak jsi s nimi vycházel? Zažil s v minulé třídě něco hezkého? Zažil si nějaký trápení? Bylo něco/někdo co ti pomohlo? 3. Oblast učení a sebehodnocení hlediska školního úspěchu A co učení? Jak ti to šlo? Bylo pro tebe ve škole něco těžkýho? Co tě ve škole bavilo? Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší? Jaký předmět si měl nejradši? 4. Přechod- jaká změna nastala v oblasti vztahů a s nimi spojenými pocity- hlavní téma!!! A jak se stalo, že jsi přešel na tuhle školu? A kdo to vymyslel? S kym sis sednul do lavice? A kdo ti ukázal tuhle školu? Změnilo se něco po tom, co si přešel/přešla do nově třídy? Jaká pro tebe byla ta změna? Bylo tam pro tebe něco těžkého? Jak ses ze začátku cítil? A co noví...
Profesní identita školního psychologa
Bartošová, Markéta ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce Profesní identita školního psychologa ukazuje profesi školního psychologa a prostřednictvím nároků na tuto profesi, vztahů, ve kterých psycholog ve škole je a rolí, v nichž vystupuje. Text je rozdělen na část teoretickou, která obsahuje poznatky z literatury k tématu, část metodologickou, která čtenáře uvádí do způsobu získávání výzkumných dat a část praktickou, ve které jsou prezentovány výsledky analýzy rozhovorů se školními psychology. V první části práce se dozvídáme o problematice profesní identity především z pohledu sociální psychologie. Text mapuje teoreticky na základě české i zahraniční literatury profesi školního psychologa od jejího vzniku v zahraničí až po současnou podobu u nás. Teoretická část se zabývá popisem činností, které charakterizují profesi školního psychologa. Na základě prací několika autorů specifikujeme role psychologa ve škole. Z poznatků o profesní identitě školního psychologa následně vycházíme v pojetí praktické části diplomové práce. Vymezení profese školního psychologa v teoretické části tvoří základní porozumění kapitolám z výzkumu. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím rozhovorů se školními psychology. Sledovanými oblastmi jsou změny v kariéře psychologa, požadavky na školního psychologa...
Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Rigorózní práce Užití prvků Gestalt terapie V pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu ukazuje, jak lze obohacovat praxi dětského poradenského psychologa o prvky psychoterapie. Tato práce mapuje teoreticky i prakticky na podkladě české i zahraniční literatury poradenský proces na půdě pedagogicko - psychologické poradny. Zkoumá legislativní i terminologické problémy a zaměřuje se blíže na vztah mezi poradenskou psychologii a psychoterapií. Popisuje proces poradensví a jeho fáze, věnuje se jednorázovým konzultacím stejně jako dlouhodobější poradenské spolupráci individuální i skupinové. Teoreticky vysvětluje základní principy Gestalt terapie, aby následně předvedla jejich užití v praktické části rigorózní práce. Zabývá se vznikem a kořeny Gestalt terapie i její současnou podobou. Vymezuje základní prvky Gestalt terapie: setrvání V "teď a tady", autenticitu, teorii pole, figuru a pozadí, práci s uvědoměním, kontaktní cyklus, definici psychického zdraví, otázky odpovědnosti a sebepodpory, metody, nástroje, cíle, indikaci i nejčastější kritiku Gestalt terapie. Praktická část sleduje jednorázová setkání, individuální i skupinovou poradenskou terapii očima Gestalt terapeuta. Demonstruje užití konkrétních prvků Gestalt terapie na dvou individuálních a jedné skupinové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.