Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Post-koloniální adaptace shakespearových her
Hlaváčková, Anna ; Kolinská, Klára (oponent) ; Pšenička, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou tří adaptací Shakespearových her v postkoloniálních zemích, jako je Kanada, Trinidad a Tobago a Jihoafrická republika. Trojice her je zkoumána v historickém a kulturním kontextu koloniálního a post-koloniálního divadla výše zmíněných zemí, přičemž do problematiky kolonialismu a jeho kulturních důsledků čtenáře uvádí první kapitola. Cílem práce je poukázat na způsob, jakým autoři adaptací zacházejí s dílem Williama Shakespeara, předního dramatika mateřského impéria, Velké Británie a zároveň zdůraznit neobvyklé postavení jednotlivých adaptací v rámci jejich kulturního prostředí a v rámci diskurzu o post-koloniálním dramatu.
Současná německá rozhlasová hra. Akustické experimenty Heinera Goebbelse
Ptačinská Jirátová, Jana ; Pšenička, Martin (oponent) ; Augustová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o historicky významném rozhlasovém žánru - rozhlasové hře. Zaměřuje se na současnou podobu německé produkce, která si jako jedna z mála udržela až dodnes významné postavení nejen na poli rozhlasové tvorby, ale i obecně na poli kulturním. V několika kapitolách tato práce popisuje, v čem je německá rozhlasová hra (Hörspiel) specifická (jak se liší například od českého pojetí rozhlasové hry), jak se vyvíjela v rámci více než osmdesátileté historie rozhlasového vysílání a jakým způsobem oslovuje posluchače dnes. Ze široké škály druhů Hörspielu jsem se zvlášť zaměřila na experimentální tvorbu, která je tolik typická pro muzikanta, skladatele a režiséra Heinera Goebbelse. Analýze podrobuji nejen jeho tvůrčí styl, ale i dvě z jeho inscenací, které byly zcela zásadní pro rozvoj moderní rozhlasové produkce.
Teatr Novoga Fronta. Od fyzického k post-fyzickému divadlu
Kosová, Lucie ; Christov, Petr (oponent) ; Pšenička, Martin (vedoucí práce)
Tuto diplomovou práci tvoří dvě základní kapitoly. Úvodní teoretická kapitola se zabývá fenoménem fyzického divadla, diskursivní formací pojmu fyzické divadlo a tělem a tělesností. Druhá část práce je věnovaná činnosti divadelního souboru Teatr Novogo Fronta - The Physical Company, který byl založen v Petrohradě v roce 1993 Alešem Janákem a Irinou Andreevou. Soubor od roku 1994 sídlí v Praze a v českém prostředí patří k nejstarším alternativním souborům. Osou práce je kapitola, v které je činnost souboru interpretována na pozadí dvou rozdílných koncepcí a je naznačen pohyb na trajektorii od projevů hraničících s paradivadelní oblastí k divadlu, které směřuje k inscenování jevištních efektů. Do širšího kontextu proměny divadelní poetiky, která se projevila kolem roku 2002, a především do širšího kontextu tvůrčí činnosti souboru uvádí čtenáře kapitoly "Úvodem" a "Tvorba". Jsou formulovány tak, aby představily klíčové aspekty umělecké i mimoumělecké činnosti souboru. V "Závěru" je konstatováno, zda a proč současná tvorba souboru koresponduje s principy fyzického divadla. Součástí "Závěru" je úvaha, v které je formulována oblast dalšího možného výzkumu. Práce má jednu přílohu (Příloha č. I), která představuje seznam inscenací, tak jak byly souborem uváděny v českých premiérách od roku 1994.
Estetika a poetika současného cirkusu (od moderního cirkusu až po současný aneb systematické prolínání jednotlivých umění s cílem vytvořit umění absolutní)
Štefanová, Veronika ; Pšenička, Martin (oponent) ; Christov, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo zmapovat a popsat základní charakteristiku současného cirkusu a dokázat jeho uměleckou svéprávnost a samostatnost. V devíti samostatných kapitolách se věnuji podrobnému rozboru aspektů typických pro nový a především současný cirkus. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány vzniku moderního cirkusu a jeho postupnému vývoji až k cirkusu současnému. Dále se zabývám rozborem jednotlivých cirkusových umění a jejich specifikám, cirkusové architektuře, fyzické i herecké průpravě cirkusových umělců a neméně i lidskému tělu, jakožto primárnímu výrazovému prostředku současného cirkusu. Podstatnou část práce tvoří popis jednotlivých složek cirkusové inscenace, jejichž funkce jsou uváděny ve vztahu k tvorbě současných cirkusových souborů. V předposlední kapitole je uveden podrobný popis čtyř inscenací čtyř různých francouzských souborů současného cirkusu. Diplomová práce je inspirována převážně teoretickou literaturou pocházející z francouzského prostředí. Jednotlivé příklady se tudíž zaměřují na soubory pocházející z Francie nebo frankofonních oblastí. Základní metoda výzkumu se zakládala na vyhledávání a důkladném studiu na cirkus zaměřené teoretické literatury, rozhovorech se současnými cirkusovými umělci, pedagogy a teoretiky a na analýze zhlédnutých představení.
Španělské divadlo v období frankismu. Antonio Buero Vallejo (1916- 2000)
Petáková, Linda ; Pšenička, Martin (oponent) ; Christov, Petr (vedoucí práce)
Touto prací se snažím představit základní rysy španělské dramatiky 20. století na pozadí frankistické diktatury. Hlavní pozornost je zaměřena na Antonia Buera Valleja (1916- 2000), největší osobnost španělského poválečného divadla. První kapitoly seznamují čtenáře s okolnostmi, které vedly k frankismu, jeho průběh a vliv na španělskou divadelní kulturu. Okolnosti vzniku dramatických děl v této době nastiňuji skrze osobnost Antonia Buera Valleji, přičemž se zaměřuji jak na konkrétní díla tohoto dramatika, tak na jeho život, kterým je jeho tvorba značně ovlivněna. Základní dramatické prostředky, kterými se Antonia Buero Vallejo zapsal jak do španělské, tak do světové dramatiky, se pokusím přiblížit na třech hrách z frankistického období, které jsou v současné době dostupné v českém překladu, tedy Historia de una escalera, La doble historia del doctor Valmy a El sueno de Ia razón. Dostatečná rozdílnost těchto tří dramat dává prostor k poznání Antonia Buera Valleji z různých pohledů a sledovat jeho vývoj od hry Historia de una escalera, díky které se ve Španělsku proslavil, až po El sueiío de Ia razón, což byla poslední Buerova hra uvedená během frankistické diktatury. Vzhledem k tomu, že v Čechách tvorbě tohoto dramatika zatím nebyla věnována větší pozornost, doprovázím hry stručným shrnutím děje, které by...
Zhodnocení kvalitativního přínosu rozvojového projektu spolufinancovaného z finančních fondů EU
Pšenička, Martin ; Novák, Michal (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce v první části se zaměřuje na teoretický popis regionální politiky Evropské unie, způsob, jaký se vyvýjela a na popis cílů, které měla v jednotlivých programovacích obdobích. V této časti práce je také popsáno, z kterých fondů Evropské unie čerpají prostředky jednotlivé cíle. Dále zde vymezuji všechny operační programy, na základě kterých lze čerpat finanční prostředky pro poskytování dotací z těchto fondů. U konkrétního projektu spolufinancovaného ze zdrojů Evropské unie uvádím ekonomický rozbor projektu a za pomoci dotazníkového šetření také provádím zhodnocení kvalitativního přínosu projektu pro rozvoj regionu.
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Chalupská, Nikola ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje metodám vstupu na zahraniční trhy, následně se zaměřuje na vstup vybrané firmy na švédský trh. První kapitola je věnována teoretickému základu metod vstupů na zahraniční trh. Druhá kapitola je soustředěna na švédský trh, jakožto na trh, na který vstoupila vybraná firma. Hlavní část této kapitoly je však věnována deskripci a analýze švédského podnikatelského prostředí, k tomu jsou využity dva reporty: report Doing Business a Global Competitivness Report. Třetí kapitola popisuje vstup vybrané firmy na švédský trh, čtvrtá kapitola pak hodnotí úspěšnost tohoto vstupu. Práce si klade za cíl analyzovat příčiny a metody vstupu firem na zahraniční trhy a expanzi jako takovou, zhodnotit švédský trh z pohledu české vstupující firmy a v závěru analyzovat míru úspěšnosti expanze vybrané společnosti na švédský trh.
Pervazivnost v uměních živé interakce
Brychta, Lukáš ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; PŠENIČKA, Martin (oponent)
Cílem práce je nabídnout uplatnění konceptu pervazivity pro oblast umění živé interakce. První kapitola představuje koncept, jak byl formulován v prostředí herních studií, především badateli sdruženými kolem tamperské školy. K tomuto účelu využívá terminologický aparát pocházející především ze sociálních věd. Druhá kapitola nastiňuje vztah hry a divadla, odvozuje společné i odlišné aspekty těchto jevů a díky nim poté adaptuje model pervazivity pro oblast divadelního umění. Třetí kapitola nabízí možné podoby aplikace modelu na třech případech přístupu díla ke každodennosti: skrze akcentaci, fabrikaci a konstrukci. Závěr poté shrnuje možné podoby pervazivních aspektů uplatněných ve zkoumaných dílech.
Současná ekonomická situace Švédska a jeho obchod s Českou republikou
Chalupská, Nikola ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Současná ekonomická situace Švédska a jeho obchod s Českou republikou se podrobně věnuje Švédskému království, jedné z nejvyspělejších zemí světa, jeho současnému ekonomickému stavu a obchodu s Českou republikou. První kapitola udává základní demografické, geografické a makroekonomické údaje o Švédsku. Druhá kapitola se zaměřuje na zahraniční obchod Švédska, popisuje komoditní strukturu jeho vývozů a dovozů. Třetí a zároveň poslední kapitola této práce je věnována postavení vybrané švédské značky na českém trhu Volvo Group. Hlavní část kapitoly popisuje vybranou obchodní jednotku Volvo Trucks Czech Republic a zmiňuje největší konkurenty. Práce si klade za cíl analyzovat a na základě makroekonomických dat zhodnotit současný stav švédské ekonomiky, popsat česko-švédské obchodní vztahy a předmět jejich vzájemné výměny a v neposlední řadě analyzovat postavení Volvo Trucks na českém trhu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 PŠENIČKA, Martin
2 Pšenička, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.