Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza časového chování přístupové metody IEEE 802.11e
Hlůže, Lukáš ; Janeček, Jan (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Práce se zabývá analýzou časového chování přístupové metody IEEE 802.11e. Na základě této analýzy je sestaven a implementován model umožňující simulaci přístupové metody. Model je implementován v systému OMNeT++. Z hlediska referenčního modelu OSI se práce zabývá částí linkové vrstvy, konkrétně částí řízení přístupu k mediu (MAC). Implementace rozšiřuje již existující strukturu s mnoha síťovými modely (INET Framerowrk). S pomocí vytvořeného modelu je v různých situacích demonstrován vliv přístupové metody.
Řízení průmyslového robotu s kamerami
Janda, Pavel ; Obdržálek, David (oponent) ; Hlaváč, Václav (vedoucí práce)
Tato práce patří do kategorie implementačních diplomových prací. Práce přispívá do projektu EU COSPAL, IST-2003-004176. Hlavním úkolem této práce bylo vytvoření systému řízení a zpracování informace z kamer pro úlohy montážního typu. Demonstrátor je používán v rámci projektu COSPAL na rešení detské hry - skládací krabička. Pro řešení úlohy byl využit průmyslový robot CRS Robotics A465, který byl k dispozici na pracovišti vedoucího práce.
Scrabble
Cipra, Jan ; Obdržálek, David (oponent) ; Štanclová, Jana (vedoucí práce)
Cílem práce je nastudovat a implementovat algoritmy a struktury vhodné pro hru Scrabble. Studiem práce je seznámit se s možnostmi efektivního algoritmu určeného pro hraní hry počítačovým hráčem a s tím souvisejícího uložení slovní zásoby. Výsledný softwarový systém umožní hru více hraců po síti i hru, které se účastní počítačový hráči.
Přístupy počítačového vnímání hudebních nahrávek
Kadlec, Jan ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
V práci procházíme jednotlivá stádia vnímání skutečných hudebních signálů člověkem, vytváříme jejich modely a diskutujeme jejich implementaci. V úvodních kapitolách porovnáváme časově-frekvenční reprezentace a jejich rozklad na sinusové tóny a zbytkový šum. Kombinujeme různé přístupy k pospojování sinusových tónů do trajektorií. Dále se zabýváme metodami hledání parametrů not z trajektorií a metodami pro klasifi kaci hudebních nástrojů. V závěru se zaměřujeme na globální hudebně teoretické vlastnosti nahrávek, jako je tempo, melodické fráze, akordický doprovod nebo tónina.
Lokalizácia robota v 3D mape
Mateják, Marek ; Winkler, Zbyněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
This thesis deals about possibilities of autonomous mobile robot localization by camera in the known environment. In detail the model is analyzed of scene representation by perspective projection including evaluation of the location according to paired points with the scene. This is done especially for the model of the robot with the fixed camera location that moves on the fiat floor. Localization is analyzed from two points of view. From the global view, where is the goal to evaluate position without previous knowledge of the position. And from the local view, where is the location of the robot tracked during its movement in the scene. In the first case is estimation of the position based mainly on the color separation of segments. The case of undistinguishable reference points is analyzed, where the position is estimated according to their field location. On the other hand, when the previous position is known, the two methods of reference points tracking are mentioned. First method is ICP algorithm, which makes the registration of points. The second is the Mean Shift algorithm for tracking image seg1nents. In the end is mentioned the application of Monte Carlo filtration, which assures robustness of segment tracking. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Automatické třídění pošty pro IMAP servery
Kulič, Luboš ; Obdržálek, David (oponent) ; Bednárek, David (vedoucí práce)
Jelikož množství přijatých e-mailových zpráv rapidně stoupá, jsou uživatelé nuceni třídit je do několika kategorií. V předkládané práci představujeme nástroj, nazvaný Apofis, který pomáhá uživatelům automatizovat jejich rutinní každodenní práci s IMAP mailboxem tím, že jejich nové zprávy třídí a také postupně vytváří nová pravidla podle jejich chování, ovšem s tím, že stále ponechává uživateli možnost vytvářet, měnit nebo mazat pravidla a ovlivnit tak celý proces třídění a učení. V programu byl zaveden dvojúrovňový systém pravidel - finální pravidla, podle kterých se třídí, a potenciální pravidla, která byla vytvořena podle uživatelova chování a čekají na potvrzení dalšími úspěchy. Byly navrženy dva algoritmy na vytváření potenciálních pravidel - základní, rychlý nicméně v některých případech nedostatečný, a pokročilý algoritmus, který vylepšuje správnost vytváření pravidel tím, že při zjišťování relevance podmínek uvažuje uspořádání celého mailboxu. Tato práce obsahuje nejdůležitější informace a rozhodnutí o návrhu a implementaci aplikace a jejích algoritmů.
Fyzikalní simulátor pohybu robota
Stráník, Tomáš ; Obdržálek, David (oponent) ; Semančík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá simulací pohybu robota složeného z dvojrozměrných tuhých těles. Práce seznamuje čtenáře se základy fyzikální simulace tuhých těles v 2D systému. V prvních kapitolách jsou popsány algoritmy potřebné k pochopení správné simulace tuhých těles a dále potom odvození rovnic potřebných pro realizaci algoritmů. V dalších kapitolách je popsána implementace fyzikální knihovny pro simulaci tuhých těles. Součástí práce je i vytvoření demonstrativní aplikace pro simulování pohybu robota, která používá vytvořenou fyzikální knihovnu. Aplikace obsahuje příklady pohybů robota ve 2D, které jsou v dobrém souladu s opravdovým 2D pohybem.
Prohlížeč fraktálů
Štefan, Petr ; Obdržálek, David (oponent) ; Patočka, Mikuláš (vedoucí práce)
Prohlížeč fraktálů je program, který umožňuje prohlížení několika typů fraktálů v čele s Madnelbrotovou množinou a umožňuje plynulé přibližování a oddalování zvolené oblasti. Program automaticky zvyšuje počet iterací pro výpočet tak, aby při zoomování nedocházelo ke ztrátě detailů. Prohlížeč fraktálů nabízíněkolik barevných schémat pro obarvení vypočteného fraktálu. Vybarvený obrázek lze modifikovat pomocí několika jednoduchých grafických filtrů. Výsledný obrázek lze uložit na pevný disk v některém z formátů PNG, BMP nebo JPG. Další funkcí programu je vyrenderování současného obrázku na pevný disk ve zvoleném rozlišení, kvalita výsledného obrázku je zvýšena pomocí antialiasigu.
Realizace modulu CSP pro tokeny s rozhraním PKCS#15
Těthal, Ondřej ; Jákl, Vojtěch (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Práce se zabývá návrhem řešení modulu CSP (Cryptographic Service Provider) pro CryptoAPI (subsystém operačního systému Microsoft Windows), který lze použít pro třídu hardwarových tokenů s následujícími vlastnostmi: a) splňuji požadavky na tokeny vyplývající ze standardu PKCS#J 5 b) komunikují prostřednictvím rozhraní PCISC c) jsou v souladu se standardy ISOIIEC 7816-4, 8 a 9 V práci jsou analyzovány požadavky na CSP a karetní aplikace, které mají vliv na interoperabilitu tokenů, tj. na schopnost aplikace pracovat s tokeny od různých výrobců bez nutnosti přepisu aplikační úrovně software. Výstupem praktické části práce je implementace prototypu CSP jako podmnožiny cílového návrhu řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Visual Programming Backend for a Mobile Robot
Staněk, Ondřej ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: Podpora vizuálního programování mobilního robota Autor: Bc. Ondřej Staněk Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Obdržálek, Ph.D. e-mail vedoucího: David.Obdrzalek@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci se autor zabývá návrhem a implementací řešení pro programování malých mobilních robotů pomocí vizuálních programovacích prostředků. Součástí práce je výběr vhodného front-endu pro vizuální programování i vytvoření back-end vrstvy umožňující běh programu v mobilním robotovi. Pro vykonávání kódu je vytvořen virtuální stroj, který běží v rámci původního firmware robota na 8-bitovém mikrokontroleru s omezenými prostředky. Vrstva generátoru kódu překládá vizuální reprezentaci programu do sekvence instrukcí bajtkódu, jež je následně interpretována v mobilním robotovi. Řešení podporuje typické rysy procedurálních programovacích jazyků, zejména: proměnné, výrazy, podmíněné příkazy, cykly, statická pole, funkční volání a rekurzi. Důraz je kladen na robustnost implementace. K ověření a udržení kvality kódu jsou použity metody automatického testování. Klíčová slova: vizuální programovací jazyk, virtuální stroj, mobilní robot, Blockly Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.