Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 284 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klima ve školských zařízeních působících ve věznicích a v běžných odborných učilištích
Filipová, Renata ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce je snaha zjistit do jaké míry ovlivňuje vězeňské prostředí klima učitelského sboru. V teoretické části se po vymezení základních pojmů budeme věnovat klimatu školy. Toto základní téma vysvětlíme pomocí základních faktorů ovlivňujících klima školy z pohledu rodiče, žáka, ředitele a učitele. Věnovat se budeme vlivu učitelů na klima školy i tím, jak ovlivňuje klima školy učitele. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vzdělávání vězněných osob v prostředí výkonu trestu odnětí svobody a možnostmi vzdělávání, které tento systém vězněným osobám nabízí. Klíčová slova: klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzdělávání
Projevy, příčiny a překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Jaroš, Aleš ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků, jeho projevy, příčinami a možnostmi překonávání. Teoretická část charakterizuje pedagogickou profesi a ukazuje její náročnost. Zaměřuje se také na osobnost pedagoga, na jeho etické zásady. Popisuje potřebné klíčové kompetence učitele i neméně důležitou potřebu profesní seberealizace, která, je-li jí dosaženo, může pomoci předcházet syndromu vyhoření. Dále autor rozebírá symptomatologii syndromu vyhoření, jeho příčiny, rizikové faktory, fáze a možnosti prevence. V praktické části autor prověřuje, které faktory nejvíce ovlivňují učitelovu profesní seberealizaci, jaké místo zaujímají na pomyslném žebříčku osobní preference, a zda je učitelé vnímají negativně nebo pozitivně. Také se snaží zjistit, zda existuje souvislost mezi profesní a osobnostní spokojeností učitele, jako možné prevence syndromu vyhoření.
Klima školní třídy
Hříbal, Jakub ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaobírá sociálním klimatem školní třídy na Liberecku. Je rozdělena na dva tematické celky - teoretickou část, ve které jsou objasněny základní pojmy vztahující se k tématu práce, a část praktickou. Teoretické poznatky vtahují do problematiky klimatu školní třídy. Cílem tohoto oddílu je seznámit čtenáře s jednotlivými aktéry, kteří ovlivňují dění v daném prostředí, a s významem měření klimatu školní třídy. Odpovídá na otázky, proč je důležité tento jev sledovat. Druhý tematický celek se zabývá praktickým využitím poznatků z teoretické části. Jedná se o kvantitativní výzkum a porovnání výsledků na vybraných základních školách na Liberecku. Zkoumá rozdíly, které se v existující třídě projevují s ohledem na kulturu školy. Výsledky výzkumu slouží jednotlivým vyučovacím institucím ke zjištění klimatu třídy. Studie byla provedena v 6. ročnících jednotlivých škol a k měření klimatu byl využit standardizovaný dotazník MCI - Naše třída. Klíčová slova: Klima školy, klima školní třídy, učitel, žák, rodič, kvantitativní výzkum, základní škola, kultura školy, MCI - Naše třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Faktory a aspekty ovlivňující kvalitu pedagogicko-psychologické praxe
Nováková, Daniela ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Franiok, Petr (oponent) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Anotace: Předkládaná disertační práce je komparativní studií zaměřenou na analýzu a porovnání koncepce a podmínek realizace současné podoby pedagogicko-psychologické praxe, která je integrální součástí pregraduální přípravy učitelů. Komparace byla realizována na dvou pedagogických fakultách, a to na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. V teoretické části práce je stručně charakterizována historie proměn přípravy budoucích učitelů na území Čech a Slovenska od 19. století do současnosti a základní teoretická východiska pregraduální přípravy budoucích učitelů. Ve výzkumné části disertační práce jsou na základě metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu - obsahové komparativní analýzy, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů - vymezeny problémy, které podobu pedagogicko-psychologické praxe pozitivně nebo negativně ovlivňují. Informace byly získány od několika skupin respondentů: studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě, učitelů obou fakult, kteří praxi řídí, od učitelů a ředitelů základních škol, kde je praxe realizována. Výsledky byly využity při vymezení optimálních podmínek, pro realizaci pedagogicko-psychologické praxe na Ped F UK v Praze. Klíčová slova:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 284 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 NOVÁKOVÁ, Dana
20 NOVÁKOVÁ, Denisa
1 NOVÁKOVÁ, Dita
2 Nováková, Dagmar
6 Nováková, Dana
4 Nováková, Darja
20 Nováková, Denisa
2 Nováková, Dominika
5 Nováková, Dora
1 Nováková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.