Název:
Klima školní třídy
Překlad názvu:
Classroom Climate
Autoři:
Hříbal, Jakub ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaobírá sociálním klimatem školní třídy na Liberecku. Je rozdělena na dva tematické celky - teoretickou část, ve které jsou objasněny základní pojmy vztahující se k tématu práce, a část praktickou. Teoretické poznatky vtahují do problematiky klimatu školní třídy. Cílem tohoto oddílu je seznámit čtenáře s jednotlivými aktéry, kteří ovlivňují dění v daném prostředí, a s významem měření klimatu školní třídy. Odpovídá na otázky, proč je důležité tento jev sledovat. Druhý tematický celek se zabývá praktickým využitím poznatků z teoretické části. Jedná se o kvantitativní výzkum a porovnání výsledků na vybraných základních školách na Liberecku. Zkoumá rozdíly, které se v existující třídě projevují s ohledem na kulturu školy. Výsledky výzkumu slouží jednotlivým vyučovacím institucím ke zjištění klimatu třídy. Studie byla provedena v 6. ročnících jednotlivých škol a k měření klimatu byl využit standardizovaný dotazník MCI - Naše třída. Klíčová slova: Klima školy, klima školní třídy, učitel, žák, rodič, kvantitativní výzkum, základní škola, kultura školy, MCI - Naše třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The Master thesis depicts a social climate in a classroom in Liberec region. The thesis is divided into two larger topic parts - theoretical part where basic terminology connected to the topic is explained and practical part. Theoretical findings introduce issues of classroom climate which partially originates from a larger superior topic of a school climate. The aim of the first part is to introduce each involved party that influences classroom climate daily and engages in measuring the climate. It answers why is important to watch and measure this phenomenon at school. The second part of the thesis describes practical usage of findings from the theoretical part. It deals with a quality research and comparison of results at selected primary schools in Liberec region. It examines differences which appear in a particular classroom in relation to school culture. Research results serve to realization of classroom climate at each school. The research was led in the sixth grades of each school and standardised questionnaire was used to measure the classroom climate MCI. KEYWORDSs: School Climate, Classroom Climate, Teacher, Pupil, Parent, Quality Research, Primary School, School Culture, Questionnaire MCI Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
klima třídy; klima školy; pedagogická a sociální komunikace; Socializace; sociální skupina; učitel a žák; výchovné působení; školní třída; classroom; classroom climate; educational influence; pedagogical and social communication; school climate; social group; Socialization; teacher and pupil