Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dospělých v mateřských centrech
Kurzweilová, Jolana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Hnutí mateřských center v České republice se stále více dostává do povědomí lidí. V rámci činností mateřských center probíhá mnoho aktivit, jednou z nich je vzdělávání, a to zejména vzdělávání dospělých. To má v mateřských centrech mnoho podob a souvislostí. V této práci představuji mateřská centra jako nestátní neziskové organizace, které jsou přirozenou a plnohodnotnou součástí občanské společnosti. Charakterizuji lidi, kteří se na existenci mateřských center podílejí jako klienti nebo jako jejich aktivní realizátoři. Představuji vzdělávání dospělých v mateřských centrech v celé jeho šíři, uvádím jeho formy, metody i obsah a zabývám se jeho personálním zajištěním a financováním. Závěrem mé práce poukazuji na význam vzdělávání dospělých v mateřských centrech pro jednotlivce i pro společnost. V celé práci pak vyzdvihuji přínos společenské angažovanosti pro rozvoj člověka a pozitivní význam učení se aktivní prací pro druhé. Při zpracování tématu jsem vycházela z odborné literatury a z osobní několikaleté přímé zkušenosti s prací v mateřském centru Rodinného a kulturního centra Nová Trojka, jejíž součástí bylo právě organizování vzdělávacích akcí.
Péče podniků o zaměstnance s dětmi
Týčová, Michala ; Neusarová, Jana (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o velice aktuálním tématu rovnováhy pracovního a rodinného života. Ta je základem životní spokojenosti každého pracujícího člověka, ale v kultuře českých firem si zatím jen pomalu hledá své místo. Těžištěm této práce jsou nástroje, pomocí nichž zaměstnavatelé napomáhají svým zaměstnancům sladit profesní a osobní život, jako jsou flexibilní formy práce nebo firemní školky, a jejich kritické zhodnocení. Popisuje legislativní podmínky a reálné možnosti, jež dnes mají zaměstnavatelé, kteří chtějí pomoci svým zaměstnancům vyvážit pracovní a osobní život. Tato práce je převážně teoretická, v závěru se zaměřuje i na praktické využívání zmíněných opatření v českých podnicích. Poskytuje základní informace o dané problematice a snaží se také vystihnout současnou situaci v České republice.
Vzdělávání dospělých a nerovnosti v přístupu ke vzdělání z hlediska gender
Kolářová, Michaela ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zamýšlím nad tématem nerovností ve vzdělání a nerovností v přístupu ke vzdělání z pohledu gender, pohlaví. Jedná se o téma velmi široké a multidisciplinární. V bakalářské práci lze vystopovat v podstatě čtyři takové pohledy. Obecné charakteristiky vycházejí ze sociologického úhlu pohledu - zde pojednávám o nerovnostech na obecné úrovni, proč se vyskytují, jaké jsou jejich druhy a dále zde vysvětluji pojem gender a níže v textu se potom zabývám tradiční sociologickou problematikou, a sice sociální stratifikací s přihlédnutím ke zvolenému tématu. Další pohled na téma nerovností ve vzdělání z pohledu gender mi poskytla historická věda - s její pomocí mapuji vývoj ženského vzdělání v České republice a vůbec emancipačních snah na tomto poli do dnešních dnů. Následně se zabývám uvedeným tématem z pohledu pedagogiky, vědy o výchově a vzdělávání. Rozebírám, kde se vyučující spolu s autory výukových materiálů pro děti dopouštějí nejčastějších chyb a zároveň poskytuji návod, jak se těchto chyb vyvarovat a jak by měla vypadat genderově citlivá výuka. V poslední řadě pojednávám o dnešní situaci úrovně vzdělání žen s ohledem na situaci v České republice a problematice úzce související, tj. situaci žen na trhu práce.
Systémy odměňování: zaměstnanecké benefity
Pompová, Dominika ; Neusarová, Jana (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Cílem této práce je postihnout současné poznatky v oblasti odměňování a řízení odměňování, s důrazem na význam nepeněžních odměn v rámci celkové odměny. Cílem praktické části je poté analyzovat systém zaměstnaneckých benefitů ve dvou vybraných firmách, zjistit, jak je systém nastaven, jak je efektivní (zda má prokazatelný vliv na konkurenceschopnost v oboru, loajalitu a spokojenost zaměstnanců), a jakým způsobem je nebo byl vytvářen. V návaznosti na to je mým cílem na základě zjištěných nedostatků navrhnout možné řešení pro stanovenou oblast. První část práce je koncipována jako shrnutí současných teoretických poznatků v oblasti odměňování (s důrazem na nepeněžní odměny), druhá část práce se zaměřuje na praktické využití v konkrétním firemním prostředí.
Vliv sociálního prostředí na proces socializace a vzdělání jedince
Lidová, Kristýna ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Obsahem práce je posouzení hlavních činitelů působících na proces socializace jedince a jeho vzdělání, jakožto jednoho z mnoha socializačních prvků. Pokusila jsem se rozkrýt závislost vstupních podmínek jedince do života na jeho osobnostní rozvoj a vývoj podoby života. V první polovině práce se zabývám základními společenskými jevy, které utvářejí socializační proces, založený na dvou hlavních faktorech - jedinec, jakožto bio-psycho-sociální bytost a společenské prostředí, které jsou ve vztahu vzájemné interakce. Na tomto teoretickém poli dále pokračuji se snahou vymezit a vyzdvihnout nejdůležitější faktory, kterými jsou rodina, rodinné prostředí a zejména vztah dítěte s matkou, včetně vyskytujících se problémů, ve formě různých dysfunkcí rodinného života a jejich následků. Zbytek práce věnuji ústavní péči a dětem vyrůstajícím v dětských domovech, jakožto klientů dětských domovů a zároveň výsledných "produktů" dysfunkčních a jiných špatně fungujících rodin. Zabývám se jejich situací a postavením ve společnosti, blíže pak jejich životní vybaveností, úrovní vzdělání a psychickými následky ovlivněnými ústavním prostředím. V závěru předkládám výsledky výzkumu resilience u dětí vyrůstajících v ústavní péči, kde poukazuji na stav ústavní péče, společně s následným zjištěním velkého vlivu špatného společenského...
Role vzdělávání v současné jemenské společnosti
Policar, Lukáš ; Neusarová, Jana (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
V únoru roku 2006 jsem byl přijat na dobrovolnický projekt evropské sítě GLEN (Global Education Network of Young Europeans), sdružující dvanáct dobrovolnických organizací ze stejného počtu zemí Evropské unie. Cílem tohoto programu je vysílat mladé dobrovolníky na krátkodobé projekty do zemí tzv. globálního Jihu za účelem jejich pozdějšího angažmá v oblasti rozvojové spolupráce, zvyšování veřejného povědomí o globálních tématech a podpoře myšlenek udržitelného rozvoje a zodpovědné rozvojové politiky. Můj projekt se týkal organizování a realizace vzdělávacího programu o globálních tématech v dívčím komunitním vzdělávacím centru Girls World Communication Center v hlavním městě Jemenu, Sana'a. Zhruba v té době se zrodila myšlenka na zajímavé téma k bakalářské práci, které se později ustálilo do názvu "Role vzdělávání v současné jemenské společnosti". Mezi ústřední témata na poli rozvojové spolupráce patří podpora vzdělávání, které se stalo jedním z účinných nástrojů socioekonomického pokroku v současném globalizujícím se světě. Tento fenomén můžeme pozorovat na důrazu, jaký kladou vlády vyspělých zemí na investice do veřejného vzdělávání na všech úrovních a zejména na podporu celoživotního učení. Právo na vzdělání se také stalo univerzálním lidským právem, kterého je však zbavena výrazná část světové populace,...
Poradenství a osvěta v rámci problematiky silničních dopravních nehod
Neusarová, Jana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Šucha, Matúš (oponent)
Předložená dizertační práce seznamuje s aktuální tematikou osvěty a poradenství v rámci problematiky silničních dopravních nehod. Hlavním cílem práce je informovat, rozšířit celospolečenské, občanské povědomí o této problematice a téma zasadit do vědeckého oboru vzdělávání dospělých. Předložená dizertační práce klade důraz na význam osvětové činnosti, poradenství a občanské vzdělávání nejen jakožto na možnost uvedení do tématu, popisu rozebíraného jevu, příčin, důsledků, ale též jasně poukazuje na skutečnost, že právě osvětové působení, poradenství a další vzdělávání skýtá potenciál důsledky dopravní nehodovosti prakticky řešit. Práce obsahuje deset kapitol a je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Prvních osm kapitol představuje teoretické pozadí, téma je rozebráno z nejrůznějších oblastí zkoumání a teoretická část práce přináší též nové podněty z hlediska oborů andragogika a personální řízení. Závěrečné dvě kapitoly tvoří praktickou část práce. První z nich je kvalitativním šetřením se standardizovanými prvky, resp. výzkumem organizací zabývajících se tématem prevence, intervence a připravenosti na dopravní nehodovost. Vyústěním této kapitoly jsou návrhy kritérií kvality pořádání osvětových, vzdělávacích a dalších akcí, které organizace připravují pro odborníky i veřejnost. V desáté...
Problematika týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte v ČR (syndrom CAN)
Gábrišová, Renata ; Neusarová, Jana (vedoucí práce) ; Schreierová, Zdeňka (oponent) ; Němcová, Ludmila (oponent)
Autor: Renata Gábrišová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Problematika týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte v ČR (syndrom CAN) Vedoucí práce: Mgr. Jana Běhanová Počet stran: 155 Počet příloh: 7 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: syndrom CAN, tělesné týrání, sexuální zneužívání, psychické týrání, psychická deprivace, zanedbávání, prevence, krizová centra, detekce, terapie, sociálně právní ochrana dítěte. Bakalářská práce pojednává o problematice a závažnosti syndromu CAN, která je v dnešní době velmi aktuální. Teoretická část obsahuje popis pojmu syndromu CAN, jeho vývoj, definici a obsahové vymezení, historii sociálně právní ochrany dětí. Charakteristiku jednotlivých forem, rizikové faktory, příčiny a důsledky tělesného týrání, zneužívání a zanedbávání, prevenci tohoto jevu a sociálně - právní ochranu dětí. Terapii a pomoc postiženým dětem, která je poskytována specializovanými pracovišti. Účelem práce je zmapovat informovanost co nejširší veřejnosti o tomto jevu, jeho prevenci, rizikových faktorech, intervenci a znalostech krizových center a specializovaných pracovišť. Dále zjistit jaké tresty při výchově dětí dnes preferují rodiče, v porovnání s tím jak oni byli trestáni svými rodiči. Zda jev je trendem dnešní doby a dříve k...
Motivační program organizace
Pekníková, Marcela ; Neusarová, Jana (oponent) ; Reichel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o motivačním programu organizace, přičemž ve svých úvodních kapitolách nejdříve využívá příležitost ke shrnutí historie řízení organizací a řízení lidských zdrojů v organizacích tak, aby bylo možné sledovat zkráceně a přehledně vývoj jednotlivých pojetí, stejně jako dramatický posun ve vnímání člověka v organizaci. Přináší opětovné potvrzení toho, že lidé jsou rozhodujícím faktorem pro úspěšnost organizace a měli by být proto chápáni jako kapitál, o který je třeba dále pečovat a rozvíjet. Jestliže uznáme toto, pak dalším důležitým bodem této bakalářské práce je téma pracovní motivace a předložení souhrnu některých slavných teorií pracovní motivace. Přehled potenciálních zdrojů motivace má sloužit k uvědomění si, že motivace k práci sahá daleko za hranice finančních stimulů či jinak hmotných pobídek, že některé motivační programy nemusejí pro organizaci znamenat žádné náklady navíc, přesto mohou být z hlediska působení na pracovní motivaci velmi účinné. Důležité je rozeznat co lidi motivuje a přistupovat k jejich motivování individuálně, nabízet individuální řešení. Tato práce popisuje několik praktických návodů jak k přípravě a tvorbě motivačního programu přistoupit a ve kterých oblastech práce s lidmi pro něj lze najít uplatnění. V závěru pak konstatuje, že pro to, aby byla...
Vzdělávání rodičů v otázkách drogové závislosti dětí
Hojerová, Eva ; Neusarová, Jana (oponent) ; Reichel, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence drogové závislosti, a to konkrétně na vzdělávání rodičů v otázkách drogové závislosti dětí. Výchova v rodině je zde chápana jako jeden ze základních faktorů prevence, který pomáhá snižovat riziko výskytu problémů s drogami. Cílem práce je zdůraznit potřebu informovat a vzdělávat rodiče v této problematice. Získané znalosti mohou rodiče využít k uplatňování efektivní protidrogové prevence. První část práce se věnuje teoretické stránce drogové problematiky. Jsou zde vysvětleny základní pojmy, rozdělení drog a způsoby jejich aplikace, dále pak příčiny vzniku drogové závislosti, negativní důsledky užívání drog, způsoby prevence, typy léčby a informace o právních předpisech platných v České republice. Druhá část práce se zabývá výchovou v rodině jako jedním z faktorů prevence drogové závislosti. Třetí část práce tvoří orientační šetření informovanosti rodičů v oblasti drogové problematiky. Nedílnou součástí práce je rámcový návrh příručky pro rodiče s názvem "Víte o drogách to, co vaše dítě?".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.