Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Zapojení dětí s ADHD a ADD do mimoškolních výtvarných aktivit
Klimentová, Nikola ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem pedagoga volného času s cílem zvolení vhodných vyučovacích metod pro děti s ADHD a ADD tak, aby tyto metody umožnily efektivní výuku s maximálním možným využitím potenciálu dítěte. Práce se zabývá vybranými výtvarnými volnočasovými aktivitami, jejich náplní, formami, metodami výuky v souvislosti s výukou dětí s ADHD a ADD. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části analýzy dat získaných pomocí dotazníků, rozhovorů a pozorováním. Na závěr je detailně popsána příprava vyučovací hodiny, realizace vzdělávacích a výukových programů a popis práce dětí s ADHD a ADD s využitím dostupných prostředků a pomůcek pro výuku. Na základě zjištěných údajů, je možné výtvarné prostředky využít k práci s dětmi s ADHD a ADD, které mohou pomoci dítěti se sebevyjádřením, mohou působit terapeuticky a relaxačně. Zároveň je možné pomocí výtvarných technik dopřát dítěti pocit úspěchu, kterého se jinak dítěti nemusí v běžné škole příliš dostávat.
Postoje pedagogů k inkluzivnímu pojetí základního vzděláivání
Marešová, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v pojetí běžných základních škol. Cílem práce je zjistit, jaká pozitiva a negativa spatřují pedagogové v inkluzivním pojetí základního vzdělávání, případně jaká navrhují doporučení, která by mohla napomoci fungování procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na proces inkluze a inkluzivního vzdělávání, její součástí je popis pojmů, projevů a principů. V teoretické části je také přiblíženo inkluzivní školní prostředí včetně aktérů inkluzivního procesu. Podkladem pro praktickou část je dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit postoje, názory a návrhy učitelů základních škol k dané problematice. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na to, že současné pojetí inkluzivního vzdělávání je většinou dotázaných učitelů nepochopeno a bohužel většina z nich s tímto konceptem nesouhlasí. Vidí v něm riziko zátěže nejen pro děti a učitele, ale v konečném výsledku i pro celý školský systém, jenž tak může ztratit na kvalitě. I přes to v inkluzivním vzdělávání spatřují určité přínosy, především v tom, že se děti mohou učit vzájemné motivaci, spolupráci, potřebným sociálním dovednostem a snažit se vnímat a respektovat odlišnosti, díky čemuž následně získají potřebné kvality pro...
Problematika výukových opor pro žáky 1. stupně základní školy speciální
Soukupová, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Práce se zaměřuje na problematikou výukových opor určených pro žáky 1. stupně základní školy speciální. Teoretická část se zabývá problematiku mentálního postižení s důrazem na faktory, které nejvíce ovlivňují možnost edukace, dále pak aktuální legislativní úpravu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, základní školu speciální včetně stručné charakteristiky vzdělávacího programu a také didaktické prostředky. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit názory pedagogů na stávající výukové opory pro daný typ školy i jejich zkušenosti s využíváním materiálů nových, zejména ve vztahu k žákům, kteří jsou do jejich tříd obvykle zařazováni. Inovované učební opory, vytvořené právě na základě předchozích zkušeností, jsou následně ověřeny v praxi a výsledek tohoto ověřování je částečně doložen kazuistikami. Z výzkumného šetření vyplývá, že stávající výukové opory vyhovují žákům, kteří učivo v rozsahu stanoveném vzdělávacím programem v podstatě ovládají. Ostatní žáci, kterých je dle výsledků větší část, učivo ovládají se značnými mezerami, a tak potřebují učební materiály přizpůsobené jejich vzdělávacím možnostem. Ukázky některých těchto materiálů jsou součástí příloh. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, speciální vzdělávací potřeby, základní škola speciální,...
Diagnostika školní zralosti
Petržilková, Ivana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem diagnostiky školní zralosti. Pomocí teoretických poznatků představuje, na jaké úrovni by mělo mít dítě rozvinuté jednotlivé oblasti osobnosti a znalosti, než nastoupí k plnění školní docházky. S tím úzce souvisí pojmy školní zralost a školní připravenost, jež jsou v práci také vysvětleny. Vymezuje aktuální a krátce i minulé legislativní náležitosti týkající se nástupu k plnění povinné školní docházky, zápisu, i odkladu školní docházky. Od čistě teoretických informací přechází práce do praktičtěji orientované části, která se týká diagnostiky školní zralosti. Podrobně je popsán Orientační test školní zralosti Jaroslava Jiráska, krátce jsou popsány ostatní často používané diagnostické materiály a veřejně dostupné publikace, jež svým obsahem mohou být k diagnostikování také použity. Z těchto publikací byl vytvořen test pro diagnostiku školní zralosti, který byl, spolu s Orientačním testem školní zralosti, použit k testování školní zralosti u výzkumného vzorku. Získané výsledky byly zaznamenány a porovnány. Výzkumný problém byl zaměřen na výpovědní hodnotu Orientačního testu školní zralosti Jaroslava Jiráska. Jeho výsledky byly porovnávány s vytvořeným testem, který byl komplexnější. Po provedení výzkumu bylo ale zjištěno, že celkově pouze testová metoda, zejména její...
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním
Jelínková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s problémovým chováním na základních školách. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy různých aprobací byly zjišťovány tři cíle. Prvním byly postojové odlišnosti učitelů, druhým, čím jsou tyto odlišnosti ovlivněny, a třetím cílem bylo samotné hodnocení vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Respondenti zapojení do výzkumu momentálně učí na základních školách běžného typu, waldorfské základní škole a základní škole praktické. V průběhu šetření bylo zjištěno, že všichni pedagogičtí pracovníci bez ohledu na délku své praxe či typ školy shledávají inkluzi žáků s problémovým chováním jako neprospěšnou pro zbylý kolektiv dětí. Dále bylo zjištěno, že tento postoj může být ovlivněn typem školy a doplňujícím vzděláním v této oblasti. Výzkum je v závěru srovnáván s podobným výzkumem, který byl realizován ve Spojených státech. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémové chování, poruchy chování, inkluze, postoje pedagogů, základní škola, waldorfská škola, základní škola praktická
Truchlící proces u osob s mentálním postižením
Štaffová, Kristýna ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Název: Truchlící proces u osob s mentálním postižením Autor: Kristýna Štaffová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí: doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje tématice truchlení u osob s mentálním postižením. V této práci se zaměříme na pozitivní ovlivňování truchlícího procesu před jeho započetím, tedy otázce, jakým způsobem lze citlivě sdělit jedinci s mentálním postižením zprávu o nemoci či smrti jeho milovaného. V úvodu práce popíšeme východiska, která jsou charakteristická pro osoby s mentálním postižením, a která je užitečné brát v úvahu při sdělování špatných zpráv. Navazující kapitoly se pak věnují popisu přípravy a průběhu sdělování špatných zpráv osobám s mentálním postižením. Práce je doplněna o názorné příklady pro lepší ilustraci diskutovaného tématu. Závěr práce je pak věnován výzkumu, konkrétně popisu truchlícího procesu 3 osob s mentálním postižením. Klíčová slova osoba s mentálním postižením, umírání, smrt, truchlení, smutek, truchlící proces, ztráta, špatná zpráva

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Němec, Zbyšek
4 Němec, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.