Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření u učitelů
Hanzalová, Kristýna ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce je analyzovat syndrom vyhoření z pohledu vyučujících, kteří tímto syndromem netrpí. Dotázaní vyučující poukazují na postupy, díky nimž zvládají těžká období a různé druhy problémů a přistupují ke své práci jako k naplňující aktivitě. Metody: Diplomová práce se opírá o psychologickou metodu s názvem Interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Data byla získána pomocí polo-strukturovaných rozhovorů se čtyřmi respondenty. Tyto rozhovory byly nahrány do mobilního telefonu, poté doslovně přepsány a následně analyzovány. Výsledky: Nejvýznamnější témata, která vznikla na základě odpovědí učitelů, jsou: 1) Žáci jako hlavní smysl práce, 2) Změna úhlu pohledu jako východisko problému, 3) On-line život, nedostatek času a vystřízlivění z iluze ideálů učitele, 4) Osobnostní charakteristiky jako předpoklad pro výběr vhodného předmětu. Hlavními tématy se staly na základě toho, že tyto oblasti jednotlivé učitele v jejich praxi zásadně ovlivnily, což je zřejmé po analýze odpovědí pomocí zvolené metody. Závěr: Při analýze syndromu vyhoření by měly být brány v úvahu individuální charakteristiky učitelů a také stresory související s jejich prací. Lze tak následně zvolit vhodnou primární či sekundární prevenci pro jednotlivé vyučující. Z této studie...
Nadané dítě ve školní třídě
Marková, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nadanými dětmi ve školní třídě. Hlavním obecným tématem mé práce je: Jaké to je být nadaným dítětem ve školní třídě? Výzkumná témata, na která jsem hledala odpověď, jsou následující: 1. Jak se lidé nejbližší nadanému dítěti podílí na rozvoji jeho nadání v kontextu školní třídy? 2. Jak jsou nadané děti vnímány svými vyučujícími, rodiči a jakým způsobem je tím ovlivňována jejich pozice ve školní třídě a průběh jejich vzdělávání? 3. Jaký vztah mají děti projevující výjimečné nadání se svými spolužáky a třídní učitelkou? V teoretické části předkládám základní přehled současného výzkumu nadání a jeho rozvoje. Velkou pozornost v práci věnuji sociálním faktorům ovlivňujícím rozvoj nadání, kam zahrnuji ve shodě s Mönksem (1993) rodinu, vrstevnickou skupinu a školu. Praktická část práce je koncipovaná formou kvalitativní více-případové studie se třemi nadanými dětmi, jejich matkami a třídními učitelkami. Sběr dat probíhal formou semi-strukturovaného rozhovoru. Získaná data byla následně analyzována prostřednictvím kategorizace a kódování. Hlavním zjištěním výzkumu je, že rodina hraje klíčovou roli při rozvoji nadání, zároveň se také podílí na pozici nadaného dítěte ve školní třídě a to především tím nakolik rodiče své dítě "nálepkují" jako nadané. Z výzkumu dále vyplynulo, že...
Experiences of gym members with Performance Enhancing Drugs
Macho, Juraj ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Harbichová, Ivana (oponent)
Názov: Skúsenosti klientely komerčnej sféry fitness centier s látkami dopingového charakteru. Ciele: Cieľom práce je zistiť prevalenciu podporných prostriedkov v prostredí dvoch konkrétnych fitness centier, konkretizovať najčastejšie užívané podporné látky, frekvenciu a formu užívania, spôsoby získavania a definovať dôvody, pre ktoré sa cvičiaca verejnosť obracia k užívaniu týchto substancií. V neposlednom rade si práca kladie za cieľ zistiť, aké účinky užívania, či už žiaduce, alebo nežiaduce, najčastejšie uvádzajú jedinci s praktickou skúsenosťou. Metódy: Hlavnou metódou zberu dát je anketa v rozsahu 25 otázok, ktorá je rozdelená do troch častí a ktorej úlohou je zmapovať rôzne aspekty užívania dopingových prostriedkov medzi návštevníkmi dvoch vybraných fitness zariadení. Výsledky: Z celkovej vzorky respondentov (n=187) uviedlo 8% jedincov pozitívnu skúsenosť s anabolickými steroidmi, 5,3% s diuretikami a 3,7% s rastovými hormónmi. Najčastejšie užívanými látkami sa ukázali nandrolon a stanozolol (53,3%) nasledované oxadrolonom a testosteronom (46,7%). Okrem týchto respondenti priznali aj užívanie látok metandienon, trenbolone, oxymethanol, clenbuterol, durinabol a boldenone. Kľúčové slová: doping, anabolické steroidy, postoje, rekreační športovci
Artist's journey: a biographical analysis of the development of students of art
Botková, Mariana ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je zmapovať vývoj umeleckého nadania. Hľadanie odpovedí na otázky týkajúce sa vývoja začína psychologickým i historickým pohľadom na umenie resp. umelcov svet. Práca pokračuje súčasným vymedzením pojmu nadanie prostredníctvom dvoch multidimenzionálnych modelov nadania. Po získaní náhľadu na tieto pojmy je oblasť umenia a nadania ďalej prepojená jedným z uvedených modelov vývoja nadania. Tento model je následne aplikovaný ako teoretický rámec praktickej časti práce. Naplneniu cieľa slúžia v empirickej časti vlastné prípadové štúdie mladých umelcov. Prípady sú analyzované a následne diskutované z informácií získaných prostredníctvom pološtrukturovaných interview. Najdôležitejšie zistenie vyplývajúce z predloženej práce sa viaže na rodinu umelca. Ukázalo sa, že podporný výchovný prístup rodičov, akcentujúci slobodu svojich detí a hodnoty miesto pravidiel vytvára v súčinnosti s osobnostnými charakteristikami jedinca ideálne podmienky pre rozvoj umeleckých schopností. Kľúčové slová: umelecké nadanie, umenie, nadanie, vývoj, faktory nadania
Socioekonomické aspekty pohybových aktivit u pražských seniorů
Batelka, Ondřej ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Socioekonomické aspekty pohybových aktivit u pražských seniorů Cíle: Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou socioekonomické aspekty chůze a jiných pohybových aktivit populace pražských seniorů. Konkrétně najít odpovědi na otázky, zda má pravidelná chůze u této populace vliv na kvalitu života ve stáří, zda si lidé přinášejí svůj pohybový standard z dřívějších etap života, jaké jsou jejich motivy provádění pravidelné chůze, zda provozují i jiné pohybové aktivity, než chůzi a zda lze vymezit ucelené kategorie chodců. Metody: V práci byly použity kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody. Zdrojem kvantitativní analýzy byl dotazník WHOQOL-OLD s doplňující anketou týkající se chůze. Vzorek čítal 156 respondentů a byl rovnoměrně rozdělen na chodce a nechodce. Byly využity metody deskriptivní statistiky a statistického testování hypotéz. Pro kvalitativní analýzu byl s částí respondentů-chodců proveden rozhovor, zjišťující jejich socioekonomický status, motivy pro provádění chůze a doplňkové aktivity a byla provedena jejich segmentace. Výsledky: Statisticky signifikantně vyšší kvalitu života (na hladině významnosti 95%) v doménách Nezávislost, Naplnění, Blízké soužití a Sociální zapojení, vnímali pražští senioři, kteří pravidelně provozovali chůzi. Ve zbylých doménách Smrt a umírání a Fungování...
Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6
Gruber, Jan ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Pohybové a volnočasové aktivity seniorů v Praze 6 Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zmapování nabídky volnočasových programů a venkovních cvičebních možností pro seniory v Praze 6 a posléze poukázání na opatření, která by vedla k jejich zlepšení. Metody: Případová studie, osobní dotazování, obsahová analýza, analýza primárních a sekundárních dat. Výsledky: Analýza pohybových a volnočasových aktivit pro seniory v Praze 6 ukázala na bohatou nabídku programů pro seniory. Bariérou a motivací seniorů při využívání této nabídky byl především jejich zdravotní stav. Na základě získaných informací byla navržena opatření pro městskou část Praha 6. Klíčová slova: senioři, aktivní stárnutí, veřejná sportoviště, obecní úřad, Praha 6
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Příběhy přírodovědného nadání - kvalitativní studie vývoje nadaných mladých dospělých
Holčáková, Martina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vhled do problematiky nadaných studentů, konkrétně se zaměřuje na specifičtější oblast přírodovědného nadání. Jedná se o kvalitativní studii a z toho důvodu čítá výzkumný vzorek pouhé čtyři jedince. Použita je metoda případové studie, prostřednictvím které jsou detailně analyzovány konkrétní případy. V teoretické části se zaměřuji na představení základních východisek týkajících se tématu nadání. Na tato teoretická východiska navazuje empirická část. V té jsou zpracovány výpovědi jednotlivých studentů a studentek nadaných v oblasti přírodních věd, kteří vyprávějí vlastní dosavadní životní příběh. Cílem práce je analyzovat faktory, které mohou utvářet vývoj nadaných mladých dospělých projevujících v některé oblasti přírodní vědy výjimečné nadání. Dalším stanoveným cílem je popsat jaký význam může získávat nadání v jejich životě a jaká je jejich perspektiva budoucnosti v oblasti jejich nadání.
Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Vejvodová, Táňa ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Studená, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem profesionálních hudebníků. V rámci této práce byla realizována kvalitativní vícepřípadová studie s profesionálními muzikanty, kteří se se mnou podělili o své příběhy, a ty byly dále analyzovány. Hlavním cílem práce bylo vyhodnotit faktory, které profesionální hudebníci vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby. Dále také poukázat na překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali, a pokusit se přiblížit perspektivu jejich budoucnosti v oblasti hudby. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o hudebním nadání a jeho zkoumání, poté se orientuje na hudební vývoj jedince a výzkumy, které byly na toto téma provedeny. Dále zde představuji faktory obvykle zmiňované jako důležité pro optimální rozvoj nadání a také studie zabývající se výzkumy profesionálních hudebníků. Praktická část se věnuje popisu realizovaného výzkumu a jeho metodologii, způsobu, jakým probíhal sběr dat, v krátkosti je uveden výzkumný vzorek a analýza rozhovorů. Následuje část s výsledky, kde jsou odprezentována získaná data. Diskuze pak shrnuje získané výsledky a porovnává je se studiemi či hypotézami uvedenými v části teoretické. Závěr přináší jak kritické zhodnocení práce, tak celkový pohled na její...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mudrák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.