Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)
Toušová, Simona ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce "Volný čas (analýza současného stavu problematiky vyplnění a trávení volného času u mládeže v České republice)" se zaměřuje na vztah mládeže k volnému času a snaží se poukázat na důležitou roli volnočasových aktivit pro osobnostní rozvoj mládeže. V teoretické části se věnuji otázce, co to je volný čas a vymezuji termíny užívané pro mládež a výchovu ve volném čase. Rozebírám funkce a cíle volného času, význam smysluplně naplněného volného času, faktory ovlivňující výběr volnočasových aktivit a dávám příklady praxe z vyspělých zemí. Následuje část věnovaná vývoji politiky mládeže v České republice, roli státu v politice mládeže, legislativním úpravám a strategickým dokumentům k této problematice. V analytické části čerpám z empirických šetření posledních let a pomocí SPSS analyzuji data PISA 2003. Cílem je zodpovědět tři hlavní výzkumné otázky: Jak mládež tráví volný čas? Existuje ve volném čase selektivita mezi mládeží? Pokud ano, jaké jsou její příčiny? Je v České republice dostatek institucí poskytujících možnosti vyžití mládeže ve volném čase? Součástí práce je též analýza aktérů politiky mládeže v České republice a rozbor zařízení nabízejících možnosti vyžití ve volném čase. Na závěr uvádím implikaci pro veřejnou politiku, kde naleznete i "strom problémů" týkajících se tohoto tématu.
Dostupnost dluhového poradenství pro migranty v Praze
Kruková, Sarah ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Vývoj počtu migrantů na území České republiky dlouhodobě roste a zároveň se zvyšuje počet migrantů na trhu práce. Problematika zadluženosti migrantů je aktuální, ale málo diskutované téma v české společnosti, v řadách odborníků i široké veřejnosti. Cílem této bakalářské práce je zjistit, v jakém množství, obsahu i kvalitě je dostupné dluhové poradenství pro migranty v Praze. Za využití dat z kvalitativního a podpůrného kvantitativního výzkumu je identifikován vliv přítomnosti dluhového poradenství na území Prahy na situaci zadlužení u migrantů. Dluhové poradny pozitivně ovlivňují životy cizinců vyhledávající pomoc a napomáhají k řešení jejich dluhové problematiky. Na druhou stranu existují bariéry při poskytování dluhového poradenství, kterými jsou nedostatečná kapacita poraden, malé množství volně dostupných informací a různorodost fungování poraden. Zároveň jim může být předcházeno v rámci vytváření nových informačních zdrojů a jejich jazykové dostupnosti.
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.
Institucionalizované svobodné vzdělávání v českém vzdělávacím systému
Švábová, Kristina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přispět k porozumění fenoménu tzv. svobodných škol v České republice. Tyto školy se hlásí k principům svobodného vzdělávání, jak je ve světě realizuje např. Summerhill School nebo Sudbury Valley School. U nás se objevují teprve v posledních letech a jedná se o dosud velmi málo zkoumanou problematiku. Práce je pojata jako vícepřípadová studie dvou českých svobodných škol. Popisuje, jak se projevují hodnoty těchto škol v jejich školní dokumentaci, a skrze teorii akontability zkoumá, jak se jim daří sloučit tyto hodnoty s požadavky dalších aktérů, zejména České školní inspekce. Ukazuje se, že mnohým hodnotám je české školství otevřeno, ale existují oblasti, v nichž dochází k rozporům. Plné realizaci hodnot brání zejména povinná školní docházka, předepsané časové dotace a hodnocení. V práci jsou také zkoumány postoje aktérů ze svobodných škol k možnostem českého vzdělávacího systému. Vyplývá z nich, že každá škola si vyvinula vlastní přístup. V jednom případě "pesimistický", kdy pracovníci školy nevěří v možný konsenzus s požadavky státu, zatímco v druhém, "optimistickém" případě se škola snaží o vzájemnou kooperaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mouralová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.