Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu
Černochová, Dana ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent) ; Rymešová, Pavla (oponent)
Příjem a zpracování vizuálních informací v dopravním provozu Mgr. Dana Černochová Abstrakt Teoretická část práce se zabývá zrakovým vnímáním řidiče. Pozonost je věnována především vnímání vizuálních informací v rozsahu celého zorného pole. Z psychologického hlediska je důležitý pojem funkční zorné pole, tedy konstrukt, který zohledňuje nejen vnímání, ale také pozornost. Jeho velikost závisí na množství informací, které je nunto v daném okamžiku zpracovat. V zahraničí se užívá termín "Useful field of view" pod zkratkou UFOV, v německy psané literatuře se uvádí termín "nutzbares Sehfeld" pod zkratkou NSF. Experimentální část práce je zaměřena na posouzení změn vizuálního vnímání v rozsahu zorného pole ve vztahu k věku. K tomu byl použit základní soubor, který tvořilo 1361 osob ve věku od 18 do 90 let. V dalších dílčích kapitolách je práce věnována experimentu, ve kterém byla užita přidaná sekundární úloha jako nezávisle proměnná s cílem zjistit, zda má zvýšená kognitivní zátěž vliv na rozsah funkčního zorného pole. Pro tento experiment byl použit soubor 645 osob ve věku 18-90 let. Parametry zrakového vnímání v situaci se sekundární zátěží a v situaci bez sekundární zátěže byly sledovány také z hlediska vztahu k výsledkům některých osobnostních a výkonových metod. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny...
Webová aplikace v PLC PFC200
Michalík, David ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Arm, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje implementaci vlastního způsobu ovládání vstupů, výstupů a paměti PLC PFC200 od firmy WAGO pomocí dynamického webového rozhraní. Součástí práce je popis PLC, způsobů jeho ovládání, rešerše volně dostupných webových serverů pro Linux a popis metod pro vytvoření real-time ovládání. Výstupem je webová aplikace běžící na webovém serveru v PLC, využívající vlastní runtime systém formou daemon programů.
Škola jako úspěšná firma
Provazníková, Pavlína ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato práce se věnuje prostředí základní školy z pohledu psychologie práce a organizace a zaměřuje se na vztah vedoucího pracovníka školy a pedagogů. Ústředním tématem se stává motivace pedagogů, jejich mezilidské vztahy, důvěra a informovanost. Teoretická část nejprve přibližuje téma vedení lidí a školský management a dále se věnuje zmiňovaným tématům. Zabývá se teorií motivace a rozborem konkrétních motivů pracovníků, pracovní skupinou pedagogů a vzájemnými vztahy na pracovišti, důvěrou a chováním, které podporuje vznik důvěryhodného vztahu, komunikací a poradou, jako nástrojem posílení informovanosti podřízených. Cílem empirické části je identifikovat možné souvislosti mezi profesními osobnostními charakteristikami vedoucího pracovníka a vnímáním pedagogů pracovního prostředí a procesů na škole.
Psychologické aspekty zákaznické spokojenosti v oblasti telekomunikačních služeb
Hassairi, Munír ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
1 Abstrakt: Předmětem této diplomové práce je téma zákaznické spokojenosti, a to zejména popis a zjištění těch atributů, které ji podstatně ovlivňují. V empirické části je výzkum orientován v kontextu spokojenosti zákazníků se službami mobilních operátorů. Teoretická část obsahuje popis skutečnosti, v jakém kontextu se psychologie zabývá jevem spokojenosti. Spokojenost je popsána v kontextu životní spokojenosti, pracovní spokojenosti a poté je největší část věnována spokojenosti orientované na spotřebitele a zákazníky. Teoretická část si všímá nejednotností definic mezi jednotlivými autory a dále se zaměřuje na teorie zabývající se vnímáním kvality služeb, vlivem očekávání a dalších aspektů zákaznické spokojenosti. V závěru teoretické části je pozornost věnována zjišťování důležitosti jejích jednotlivých aspektů, a to z dvojího pohledu: z dopadu jednotlivých atributů na celkovou spokojenost a z vnímání důležitosti jednotlivých atributů na individuální úrovni. V praktické části se práce zaměřuje na zjištění dopadů jednotlivých atributů na celkovou spokojenost zákazníků se službami operátorů telekomunikačních služeb. Ke zjištění důležitosti jednotlivých atributů je využito mnohonásobné lineární regrese.
Psychologická intervence u problémových řidičů
Šmolíková, Jana ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent) ; Kořán, Martin (oponent)
4 Abstrakt Disertační práce je v teoretické části zaměřena na rozbor východisek, determinujících psychologickou intervenci u problémových řidičů. Teoretická část je v prvním bloku (kapitoly 1-6) zaměřena na problematiku nehodovosti a na rozbor chování. řidičů. Druhý blok (kapitoly 7-9) analyzuje teoretické přístupy k prevenci nehod a k možným intervencím. Vybrané teorie a postupy jsou popsány a komentovány. Kapitola 10 přináší charakteristiky dvou cílových skupin, na něž jsme se zaměřili a které by měly být v budoucnosti předmětem snahy zvýšit jejich bezpečnou účast v dopravě. Kapitola 11 obsahuje metodické otázky rozboru chování řidičů. Empirická část disertační práce obsahuje charakteristiku cílů výzkumu, soubor použitých metod a výsledky dvou výzkumných etap řešení úkolu. V první etapě byla výzkumně zjišťována vhodnost tří dotazníkových metod pro diagnostiku problémových řidičů (DAS, DBQ a IMCH) u souboru 655 řidičů. Ve druhé etapě výzkumu u vybrané skupiny řidičů s vyšší mírou rizikovosti byly zjišťovány vztahy osobnostních charakteristik (měřených SPARO) k výkonovým charakteristikám, zejména k riskování (v testu WRBTV) a nehodovému chování (zjišťovanému DBQ a DAS i vyjádřenému počtem nehod a přestupků). Získané výsledky umožnují doporučit tyto metody k hodnocení řidičů v rámci intervenčních programů.
Fluktuace zaměstnanců v oddělení call centra
Rulík, Tomáš ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
V této práci se zabýváme fluktuací operátorů v oddělení call centra jedné konkrétní organizace. Pro pochopení různých příčin fluktuace jsme provedli kvalitativní i kvantitativní výzkum. V kvalitativním jsme provedli rozhovory s 16 operátory call centra a zaměřili se na příčiny fluktuace právě z jejich pohledu. Dále jsme provedli rozhovory se všemi 3 pracovníky personálního útvaru. Tyto rozhovory se týkaly fungování tohoto útvaru jako celku. Na závěr jsme vedli rozhovor s bývalým HR manažerem této organizace, který nám nastínil svůj pohled na fungování a budoucí směřování personálního útvaru. Všechny tyto rozhovory nám tak umožnily pochopit, jaké jsou příčiny fluktuace a čím se zabývají pracovníci personálního útvaru. Dále jsme provedli kvantitativní výzkum, kde jsme zkoumali souvislosti mezi mírou fluktuace a věkem, pohlavím, plněním finančního cíle a pracovní výkonností. Z výsledků našich studií vyplývá, že v dané organizaci se neprojevil statisticky významný vztah mezi věkem operátora a ukončením pracovního poměru, délkou pracovního poměru a pohlavím, dobou před ukončením pracovního vztahu na plnění finančního cíle, ani vliv doby před ukončením pracovního vztahu na výkonnost vyjádřenou parametrem počtu zrušených smluv. Projevil se však statisticky významný vztah mezi délkou pracovního poměru a...
Zpětná vazba a koučování
Fišerová, Jarmila Ester ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Teoretická část této diplomové práce mapuje základní pojmy, přístupy a kategorizace vztahující se k procesům zpětné vazby a koučování. Také popisuje jejich vzájemné vztahy v řízení rozvoje jednotlivců i skupin. V praktické části této diplomové práce jsou kategorizovány a především pomocí kvalitativní metody zakotvené teorie zkoumány výpovědi praktikujících koučů v ohniskové skupině a v závěru formulovány do několika okruhů doporučených k dalšímu ověřování. Klíčová slova: Zpětná vazba, koučování, rozvoj, zakotvená teorie, ohnisková skupina, klíčová událost
Rozvoj manažerských kompetencí
Růžičková, Jana ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Rozvoj manažerů je ústředním tématem organizací a jejich HR oddělení. Pro efektivní fungování zaměstnanců, týmů a celé organizace je klíčový kvalitní manažer, který toto fungování usnadňuje. Tato diplomová práce se zaměřila na zmapování problematiky rozvoje manažerů s akcentem na tréninkové a další rozvojové aktivity. Empirická část práce se orientuje na 3 cílové skupiny participující na manažerském rozvoji. Kvalitativní část výzkumu se uskutečnila formou polostrukturovaných rozhovorů s lektory a HR manažery. Kvantitativní část výzkumu dotazuje manažery samotné. Manažerské dovednosti byly rozděleny do 4 oblastí - Komunikační dovednosti, Prezentační dovednosti, Vedení lidí a Sebeřízení. Pro kvantitativní výzkum byl vytvořen Dotazník rozvoje manažerských dovedností. Testovaly se 3 hypotézy, první Pearsonovým korelačním koeficientem a další dvě t- testem pro 2 závislé výběry. Pracovala jsem s hladinou významnosti 0,05. U všech oblastí dovedností je patrný rozpor mezi názory lektorů, HR manažerů a manažerů samotných. Manažeři více zdůrazňují vliv pracovní praxe pro svůj rozvoj než odborníci na rozvoj jako takový. Sice také zmiňují pozitivní efekt praxe, zdá se však, že jsou ovlivněni svou profesí, která se orientuje na vzdělávací metody a rozvojové strategie. Dále jsem předpokládala nejčetnější výskyt...
Firemní kultura a její vliv na zaměstnance
Nováková, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem této diplomové práce je firemní kultura a její vliv na zaměstnance. V teoretické části předkládáme přehled současných pojetí firemní kultury, jejich prvků a struktury. Věnujeme pozornost souvislostem, které vzbudily zájem o toto téma. Zabýváme se otázkami vzniku, formování i možnostmi změn firemní kultury. Upozorňujeme na některé existující typologie firemní kultury a výzkumy, které byly v českém a slovenském prostředí již realizovány. V souladu se zaměřením této práce, pojednáváme také obsáhle o vlivu firemní kultury na zaměstnance. V praktické části se zabýváme návrhem výzkumu a představujeme výsledky realizované vícepřípadové studie, která se snažila podrobněji zmapovat vliv firemní kultury na zaměstnance, na jejich myšlení, chování a prožívání.
Assessment centrum - skupinové úlohy
Mikesková, Martina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem předložené práce je assessment centrum jako metoda využívaná v personálně - psychologické praxi. V teoretické části práce je věnována pozornost základním charakteristikám metody assessment centra - je zde uveden přehled definic a směrnic, které vymezují a upravují assessment centrum po jeho obsahové a realizační stránce. Popsán je také postup tvorby assessment centra a proces volby dílčích metod (rozhovor, testové metody, modelové situace atd.), které assessment centrum tvoří. Podrobněji se zabýváme charakterem dílčích metod assessment centra a možností aplikace jejich diagnostických výstupů. V samostatné kapitole věnujeme zvláštní pozornost problematice modelových situací a skupinových úloh. Zmíněny jsou také sociálně - psychologické aspekty assessment centra a dále pak jeho kulturní a interkulturní rozměr. Empirickou část práce tvoří popis a analýza konkrétního realizovaného assessment centra, ze které pak vychází návrh řešení pro jeho optimalizaci. Klíčová slova assessment centrum modelové situace skupinové úlohy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Michalík, Daniel
1 Michalík, Dominik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.