Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Věrný, Jan ; Matýšek, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického intra s omezenou velikostí spustitelného souboru. K dosažení tohoto cíle bylo využito OpenGL společně s metodami procedurálního generování, exe packer a různá nastavení kompilátoru. Výsledkem je spustitelný soubor nepřesahující velikost 64kB, který zobrazuje cestu Marťanských vesmírných lodí k planetě Zemi.
4K video přehrávač pro virtuální realitu
Chvíla, Václav ; Matýšek, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Práce se zabývá implementací přehrávače videa pro virtuální realitu o kvalitě 4K. Teoretická část práce pojednává o vzniku 360° videí, jejich kompresi a následného zobrazení. V návrhu aplikace bylo zvoleno řešení s knihovnami OpenGL, OpenVR, Qt a komerčního dekodéru formátu jpeg2000 od firmy Comprimato a jako zařízení pro virtuální realitu HTC Vive. V rámci části implementace práce je popis problematiky sdílené paměti s obrazem videa mezi knihovnami a samotné optimalizace přehrávače. Aplikace byla otestována z pohledu výkonu a zpětné vazby uživatelů.
Boolovské operace s polygonálními modely
Čižmarik, Roman ; Matýšek, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť knižnicu booleovských operácii nad 3D polygonálnymi sieťami. Knižnica musí podporovať prácu s otvorenými modelmi, nesmie mať vyššie pamäťové nároky ako je bežné u súčasných riešení a ideálne by mala podporovať prácu s viac než dvoma modelmi súčasne. Väčšina existujúcich riešení je náchylná na aritmetické nepresnosti, alebo nedokáže pracovať s otvorenými modelmi. V riešení bola použitá metóda adaptívnych booleovských operácii, ktorá zaobchádza so vstupnými dátami ako s adaptívnymi plochami. Metóda predpokladá, že vstupné modely môžu byť lokálne upravované a žiaden konkrétny polygón nie je obzvlášť dôležitý. Namiesto počítania presných priesečníkov jednotlivých polygónov, je vstupná sieť v oblasti preniku zjemnená, kolidujúce polygóny sú odstránené a vzniknuté diery sú následne zacelené. Výhodami tohto prístupu je robustnosť voči aritmetickým nepresnostiam, podpora otvorených modelov,  možnosť zvýšiť presnosť výsledku na úkor času výpočtu a schopnosť riešiť hraničné situácie ako sú koplanárne a takmer zhodné regióny. Vytvorené riešenie poskytuje tri booleovské operácie: zjednotenie, rozdiel a prienik.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Minařík, Antonín ; Matýšek, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce řeší tvorbu grafického intra s použitím OpenGL, jehož velikost nesmí přesáhnout 64 kB. Popsané a použité techniky zahrnují: Phongův osvětlovací model, mlhu, skybox, generování textur pomocí šumu a shadow mapping. Intro se odehrává ve velkoměstě, a jsou popsány techniky využité pro generování všech prvků města. Dále jsou popsány metody snížení velikosti aplikace a systém pro animaci kamery.
Komponentní systém pro herní grafický engine
Polášek, Tomáš ; Matýšek, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace knihovny pro správu entit, která umožňuje vývoj pomocí Entity-Component-System paradigmatu. Součástí práce je analýza aktuálního stavu návrhu software, z pohledu vývoje her a rozbor dnes používaných technik pro práci s entitami včetně srovnání jejich výhod a nevýhod. Následně se práce zabývá důvody, proč tuto metodu návrhu používat a jakým způsobem využití kompozice ovlivňuje výkon aplikací, ve vztahu k hardwarové architektuře moderních počítačů, se zaměřením na paměťovou hierarchii. V práci je dále navržen entitní systém, který umožňuje dynamickou kompozici entit za běhu aplikace z předem definovaných komponent. Výsledný systém je navržen s ohledem na snadnou paralelizaci vykonávaných akcí a umožňuje uživatelské rozšíření ve směru datových struktur k uchovávání komponent. Výsledkem této bakalářské práce je multiplatformní knihovna pro programovací jazyk C++ , pojmenovaná Entropy , která vývojářům zpřístupňuje návrh aplikací pomocí ECS paradigmatu.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Baáš, Andrej ; Matýšek, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou grafického intra s obmedzenou veľkosťou. Práca popisuje metódy a techniky pre generovanie grafického obsahu. Zaoberá sa procedurálnym generovaním textúr a objektov, tvorbou časticových systémov, osvetlením a animáciou vybraných objektov. Tiež popisuje metódy pre obmedzenie veľkosti výslednej aplikácie. Výsledkom je grafické intro zobrazujúce podmorské prostredie s korálovým útesom a plávajúcimi rybami, ktorého veľkosť je menšia než 64kB.
Zobrazování komplexních scén na mobilních zařízeních
Matýšek, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje techniky a optimalizační postupy, které umožňují efektivně vykreslovat složité herní scény na mobilních zařízeních. Úvodní část textu popisuje engine Unity a problematiku vývoje 3D her pro mobilní platformy. Následuje výklad významných optimalizačních postupů a metod pro vykreslování terénu, velkého množství animovaných objektů, animovaných vodních ploch, vozidel a dalších elementů scén.  Mezi popisované techniky jsou zařazeny jak obecné principy optimalizací nezávislé na enginu, tak i specifické postupy vycházející z vlastností enginu Unity. Implementace uvedených metod je popsána a prakticky použita v kontextu vývoje strategické hry.
Grafické demo s využitím procedurálního texturování
Drevický, Dušan ; Matýšek, Michal (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom a implementáciou grafického dema veľkostne obmedzeného na 64 kB. Pre vytvorenie štruktúry a vzhľadu realistického prírodného terénu je využité procedurálne generovanie. Terén je definovaný pomocou výškovej mapy, ktorá vychádza zo šumových funkcií popísaných v práci. Zobrazovanie je implementované pomocou metódy ray marching a prebieha v reálnom čase. Všetky v práci popísané časti implementácie sú vytvorené výlučne vo fragment shaderi grafickej karty.
AC/DC výkonový regulovatelný měnič 5 - 30 V / 30 A
Matýsek, Michal ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Petržela, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá spínanými zdroji, možnostmi jejich řešení a následně návrhem zdroje zadaných parametrů. V teoretické části se je rozebrána funkce spínaných zdrojů, přehledy zapojení AC/DC měničů a jejich vlastnosti. V rámci praktické části byl vyvinut výkonový AC/DC spínaný zdroj s nastavitelným výstupním napětím v rozmezí 5 až 30 V a proudem 30 A. Zdroj byl řešen jako polomůstkový snižující měnič s transformátorem.
Měření symetrického a nesymetrického rušení na napájecích vodičích
Matýsek, Michal ; Soldán, Josef (oponent) ; Dřínovský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá rušivými signály a šumy, možnostmi jejich měření, způsobem jejich odstranění a následně návrhem umělé sítě LISN. V teoretické části je uveden způsob vzniku rušivých signálů, jejich druhy a přehled měřících přístrojů pro jednotlivé druhy těchto signálů a jejich vlastností. V rámci praktické části byla vyvinuta umělá síť LISN pro dlouhodobou zátěž 5 A, frekvenčním rozsahem 150 kHz až 30 MHz s možností měřit odděleně symetrické a asymetrické rušivé napětí a přepnutím do funkce smíšené jako klasický LISN. Síť LISN byla pro lepší parametry řešena jako dvoustupňový filtr LC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Matýsek, Martin
8 Matýšek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.