Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru Kadeřník
Rudolfová, Radka ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je zpracování vlastního návrhu vzdělávacího programu pro žadatele o rekvalifikační kurz pro obor Kadeřník, jehož součástí bude vše, co profesionální kadeřník má znát a ovládat. Bakalářská práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dále člení na dvě části: okruh významu kadeřnického oboru v minulosti a v současné době, dále jsem se zaměřila na vzdělávací cíle oboru, průběh výuky, na praktické vyučování. Druhý okruh se zabývá vzděláváním dospělých, rekvalifikací a dílčí kvalifikací. Praktická část zahrnuje vlastní návrh nové koncepce rekvalifikačního vzdělávacího programu oboru kadeřník a dotazníkové šetření, jehož respondenty jsou účastníci rekvalifikačního kurzu. Klíčová slova kadeřník, rekvalifikace, vzdělávací cíl, vzdělávání dospělých
Proměny kurikula v maturitním oboru Gastronomie 65-41-L/01, předmětu Odborný výcvik
Haiklová, Jaroslava ; Marinková, Helena (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Úvod Hlavním cílem práce je zachycení proměn kurikula předmětu odborný výcvik v oboru gastronomie. Práce sleduje celkové zasazení odborného výcviku do přípravy na povolání ve vybraných obdobích; obsahové naplnění odborného výcviku, možnosti realizace odborného výcviku z hlediska právního zakotvení a možnosti realizace kurikulární reformy v oboru gastronomie, a to vzhledem k uplatnění absolventů na trhu práce. První, teoretická část práce je věnována historickému vymezením pojmu gastronomie, jejímu historickému vývoji, a to od antického období až po její současný stav v České republice. Součástí této části práce je také charakteristika vývoje koncepce odborného vzdělávání ve středním školství a tzv. kurikulární reforma v České republice. V druhé, praktické části práce provedeme snahu o shrnutí předložených informací v prvé části práce a předvedení jejich aplikace a dopadu na současnou podobu odborného vzdělávání ve středním školství v České republice.
Možnosti implementace systému uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v ČR
Čiháková, Hana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Marinková, Helena (oponent)
Základním aktérem celoživotního učení (CŽU) je učící se. Jde o ocenění a podporu veškerého jeho učení -- o tzv. valorizaci učení -- nejen v rámci formálního vzdělávání, ale i v rámci neformálního vzdělávání a informálního učení. Zde výsledky učení nejsou osvědčovány celospolečensky uznávanými certifikáty, a informální učení navíc neprobíhá ani podle kurikula a prostřednictvím výuky. To s sebou technicky nese nutnost vytvořit potřebné nástroje a systémy pro uznávání výsledků učení, které umožní implementaci systému CŽU. K zajištění implementace systému CŽU v České republice jsou realizovány různé projekty a iniciativy a jsou vytvářeny národní a sektorové ekvivalenty evropských nástrojů či zaváděny evropské nástroje k implementaci evropského konceptu CŽU (Národní soustava povolání, Národní soustava kvalifikací, systém uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení, zákon č. 179/2006 Sb. o uznávání výsledků dalšího vzdělávání, Evropský systém kreditů pro odborné vzdělávání a přípravu). Práce se zabývá možnostmi a překážkami implementace těchto nástrojů do konceptu celoživotního učení v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.