Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informatika na základních školách
Fabian, Ondřej ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce má za cíl analyzovat současný stav informatiky na různých základních školách podle zaměření. Zjistit vybavenost informačními technologiemi na základních školách, jejich vyspělost v tomto oboru, vyučované metody informatiky, znalosti učitelů a studentů v této oblasti a jejich zájem o informatiku. Podklady pro práci byly získány prostřednictvím osobních návštěv různých základních škol a konzultacemi s vedením, učiteli informatiky, externími IT spolupracovníky a žáky prvního a druhého stupně. Přínosem práce je analyzování současného stavu vybavenosti a výuky informatiky, dále potom zhotovení vlastních návrhů na realizaci výuky, vzdělanost učitelů a vybavenost základních škol. První část práce se věnuje zhodnocení současného stavu a plánovanému vývoji do budoucna. V další části jsou návrhy aplikace informačních technologií v oblasti řízení i výuky na základních školách. Závěrečná část se věnuje očekáváným přínosům návrhů a celkovému zhodnocení.
Digitalizace strukturovaných dokumentů
Žižka, Ondřej ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na digitalizaci strukturovaných dokumentů. Popisuje obecně proces digitalizace a všechny jeho fáze. Řeší otázku, proč je dobré digitalizovat, jakého způsobu k tomu využít a jakých prostředků je k tomu potřeba. Dále jsou zde vymezeny druhy digitalizovaných dokumentů a míra jejich strukturalizace. Nejvíce pozornosti je pak věnováno strukturovaným dokumentům a jejich vlastnostem, funkcím, častým nedostatkům, jejich optimalizaci a tvorbě. Jsou zde uvedeny jednotlivé části takového dokumentu, jejich možnosti a doporučené nastavení. V druhé části práce je pak konkrétní příklad zakázky na vytvoření snadno zpracovatelného formuláře a následného vytěžování dat z něj pro České Energetické Centrum Jih s.r.o. V této části je na konkrétních prvcích vytvořeného dokumentu ukázána jejich vhodná konfigurace.
Porovnání systémů pro správu webového obsahu (CMS)
Keřka, Marek ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Rozšíření webových prezentací a požadavky zákazníků na jednoduché rozhraní pro úpravy textů na stránce, zavdalo příčinu k vytváření nejdříve jednoduchých systémů, umožňující vložení novinek, a následně komplexních a univerzálních řešení pro tvorbu a úpravu prezentací. Dnes se množství dostupných systémů pro správu obsahu počítá v řádech stovek. V tomto množství se vyskytují jak malé projekty, které obsahují pouze nejzákladnější funkce, tak obrovské, které poskytnou všechny potřebné funkce v jádře systému. Cílem této práce je shrnou funkce a porovnat mezi sebou tři vybrané systémy pro správu webového obsahu. Všechny systémy jsou napsané v jazyce PHP, který se dnes často používá k tvorbě dynamických webových stránek. Jedná se o systémy ModX, Contao, CMS Made Simple. Předem byla stanovena kritéria, podle kterých budou systémy na závěr hodnoceny. Kritéria neobsáhnou veškeré požadavky programátorů, ovšem z pohledu autora se jedná o důležité aspekty každého systémů.
Analýza nabídky celoživotního vzdělávání v ČR a vybraných zemích EU
Doležal, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky celoživotního vzdělávání v České Republice a vybraných státech Evropské unie (Finsko, Dánsko), přičemž bude charakterizována podrobně pouze situace v České Republice. Práce se pokouší zmapovat oblast celoživotního vzdělávání dospělých osob nejen ve věkové kategorii od 25 do 64 let, ale také seniorů. V první části práce se zaměřuji na objasnění pojmu celoživotního vzdělávání a jeho smyslu. Dále zde vymezuji program celoživotního učení a charakterizuji současnou situaci v Evropské unii. V druhé části podrobně charakterizuji situaci celoživotního učení v České Republice a její vývoj. Tato část se také zaměřuje na poskytovatele vzdělávání, počítačovou gramotnost a obecné možnosti celoživotního vzdělávání na univerzitách. V poslední třetí části jsou vybrány společné části celoživotního vzdělávání ve Finsku a Dánsku (charakteristika, legislativa, účast na dalším vzdělávání a počítačová gramotnost), které v této práci porovnávám s Českou Republikou.
Uplatnění ICT v nových formách a metodách výuky
Pryl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu a popis nových forem výuky. Jedná se o nové formy využití a uplatnění informačních a komunikačních technologií ve výuce a v prostředí elektronického vzdělávání. Využití multimediálních dat, virtuálních tříd a jiných prostředků pro výuku v digitální formě, které lze využít v klasické prezenční výuce nebo jako možnost výuky formou samostudia. Výsledkem této práce by měl vzniknout ucelený přehled nových technologií, které lze využít v procesu vzdělávání.
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.
Vzdělávání a certifikace pracovníků v oblasti IT
Košař, Stanislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými možnostmi certifikace pracovníků v oblasti IT, definuje pojmy, jež s oblastí certifikace souvisí, obsahuje výčet některých vzdělávacích a certifikačních středisek v České republice a cen, za které tyto střediska poskytují certifikační zkoušky. Práce také obsahuje poměrně velké množství podrobně rozebraných certifikátů. Je zaměřena na několik úrovní certifikací. Jedná se o certifikace obecných znalostí a znalostí používání konkrétních softwarových a hardwarových produktů. V závěru práce následuje porovnání certifikátů z několika různých úhlů pohledu. Na závěr práce také obsahuje výběr několika certifikátů, které jsou podle zvolených kritérií označeny za nejlepší na trhu.
CMS WordPress a úpravy pro spravování obsahu klientem
Havelka, Petr ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Systémy pro správu obsahu dnes poskytují mnoho funkcí a mohou se stát nepřehlednými pro nezkušené uživatele. V administračním rozhraní pak mohou být zbytečně zobrazovány funkce, které ani nemusejí být využity ve webové prezentaci. Tato práce pojednává o systému pro správu obsahu WordPress a možnostech jeho rozšíření a úprav. Cílem je vytvoření upraveného administračního rozhraní obsahujícího pouze potřebné položky pro plnohodnotnou správu klientem a doplnění funkčnosti pro základní typy obsahu, jako je například správa tabulek a galerií. V úvodu je představen systém WordPress, jeho administrační rozhraní, šablony vzhledu a možnosti rozšíření. Poté jsou stanoveny funkce, které samotný WordPress neumožňuje, či neposkytuje dostatečně, a je k nim předvedeno řešení. Dále se práce zabývá úpravou administračního rozhraní, doplňující pluginy pro administrátory a správou obsahu mimo webový prohlížeč.
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.
Informatické vzdělávání v oblasti vysokých škol zaměřených na informatiku
Resl, Jakub ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tématem práce je analýza současného stavu informatického vzdělání na českých vysokých školách. Práce obsahuje porovnání požadavků firem na znalosti absolventů IT oborů se znalostmi, které absolventi skutečně získají během studia informatických oborů. Dále práce obsahuje informace o fakultách, na kterých je možno studovat informatiku. Tyto fakulty jsou následně porovnány na základě informací o jejich studentech. Práce též obsahuje seznam informatických oborů sestavený podle vlastní metodiky. V úvodu je stručně nastíněna situace IT odborníků a jejich vzdělání v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Marešová, Zdeňka
1 Marešová, Zdislava
9 Marešová, Zuzana
1 Marešová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.