Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství
Valentová, Radka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce Je současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství se zaměřením na kurikulární programy České republiky a současné proměny postojů společnosti k manželství a rodičovství. Práce zachycuje právní důsledky manželství, podmínky pro vstup a zároveň ukončení manželství uzavřeného civilním i církevním sňatkem. Reaguje i na nově přijatý zákon o registrovaném partnerství jako další respektované formě soužití. Statisticky podložené údaje dokládají vývoj prvosňatečnosti a porodnosti, zachyceny jsou konkrétní podoby projektů věnované výchově ke zdravému a zodpovědnému rodičovstVÍ a rozhodování pro vstup do manželství. V závěru jsou uvedeny a zhodnoceny vybrané příklady současných učebnic.
Proměny partnerského soužití v současné rodině
Pešková, Lucie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma Proměny partnerského soužití v současné rodině je teoretické povahy. Jejím záměrem je transdisciplinární zmapování současných forem partnerského soužití s důrazem na jejich výchovný potenciál. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, které jsou dále strukturovány. První kapitola obsahuje krátké představení současné doby s důrazem na její postmoderní aspekt. Druhá kapitola se věnuje vymezení pojmu rodina v jeho základních souvislostech (základní etapy vývoje rodiny po druhé světové válce, definice rodiny, rodina a základní pojmy, charakteristické znaky současné rodiny, funkce nukleární rodiny, význam rodiny pro dítě). Třetí kapitola se zabývá výchovou dítěte v rodině (výchovné styly, proměny role otce ve výchově dítěte) a socializací dítěte. Na konci této kapitoly jsou uvedeny základní potřeby dítěte. Kapitola čtvrtá se zabývá současnými alternativami partnerského soužití s důrazem na jejich legislativní aspekt. Po této kapitole jsou zařazeny tři kapitoly, které se zabývají výchovou dítěte v neúplné rodině, výchovou dítěte v homoparentální rodině a výchovou dítěte v doplněné rodině a nejvýraznějšími atributy takovýchto rodin.
Křesťanské educatio v životě a díle vybraných historických osobností
Schicker, David ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tématem této práce, která se pohybuje na pomezí teoretické, historické a historicko - srovnávací studie, je křesťanské educatio chápané jako nejryzejší vyjádření bytostné podstaty výchovy. Na úvod přibližujeme pojem výchovy tak, jak se dnes vyskytuje v pedagogické teorii. Další kapitola se zabývá vymezením křesťanského educatia. Jelikož se v práci snažíme rovněž o historický pohled, představujeme dále i platónskou paideu jako předchůdce educatia. Pak se obracíme směrem ke středověku a na osobnostech sv. Augustina a sv. Františka z Assisi ukazujeme, jak se tyto osobnosti snažily ideál křesťanského educatia svým životem naplnit. V poslední kapitole se již nacházíme v době, kdy se pohled na výchovu v duchu tohoto ideálu dostával stále více do pozadí. Z této doby jsou vybrány osobnosti, které v tomto pojetí výchovy nadále spatřují nejvyšší ideál člověka a které se ho zároveň snaží převést do svého života a díla. Cílem a smyslem práce je ukázat jeden z možných inspirativních pohledů na výchovu a vybídnout k zamyšlení nad naší současnou situací.
Úloha celoživotního vzdělávání při výkonu povolání zdravotní sestry
Hašková, Jindra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdelena do jedenácti kapitol. V první kapitole jsou vysvetleny duvody výberu tématu. Druhá kapitola se venuje historii ošetrovatelství a pocátkum vzdelávání ošetrovatelek až do doby vzniku ošetrovatelského školství, které je podrobneji rozebráno v kapitole tretí. Ta je rozdelena na školství ve svete a u nás. V jednotlivých podkapitolách je popisováno období od vzniku první ošetrovatelské školy v Londýne v roce 1860 až do soucasnosti. Ctvrtá kapitola charakterizuje jednotlivé formy celoživotního vzdelávání tak, jak je uvádí zákon c. 96/2004 Sb. V páté kapitole jsou uvedeny podmínky pro získání registrace pri výkonu povolání sestry. Šestá kapitola popisuje profesní organizaci a její místo v celoživotním vzdelávání sester s následným shrnutím teoretické cásti a platnými predpisy v kapitole sedmé. Osmá kapitola se celá zabývá empirickým šetrením. Je zde vysvetlen cíl, hypotézy, charakteristika výzkumného vzorku, sber dat a jejich vyhodnocení. Devátá kapitola je venována shrnutí výsledku empirického šetrení. Diskuse je uvedena v kapitole desáté a záver diplomové práce v kapitole jedenácté.
Spolupráce školy a Úřadu městské části Praha 10 v oblasti primární prevence sociálních deviací
Kočí, Michal ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je současný životní styl žáků druhého stupně základních škol na území městské části Praha 10 a jak lze tuto znalost aplikovat při tvorbě programu primární prevence Úřadu městské části Praha 10 a základních škol, jejichž je Městská část Praha 10 zřizovatelem. Dalším cílem práce je ukázat, jakou formou je stávající program primární prevence Úřadu městské části Praha 10 realizován. V teoretické části práce nastiňuje příčiny sociálněpatologického chování u dětí a mládeže, mapuje podoby a míru výskytu tohoto závadného chování, věnuje se působení rodiny na skupinu dětí a mládeže. Problematiku prevence pojímá v celé šíři, od vymezení pojmu prevence, druhy preventivních programů až po jednotlivé resorty veřejné správy, které se této problematice věnují. Zevrubněji si všímá resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a následně toho, jak k této problematice přistupuje hlavní město Praha a městská část Praha 10. Praktická část práce obsahuje výstupy z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v říjnu roku 2008 na druhém stupni všech základních škol městské části Praha 10 s cílem zjistit hodnotové zaměření mládeže, jejich volnočasové aktivity i kvalitu rodinného zázemí, jejich zkušenosti se závislostmi, způsoby jejich chování v problematických situacích a názory na...
Aktuální otázky výchovy k tvořivosti
Lindauer, Václav Bartoloměj ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou aktuálních otázek výchovy k tvořivosti a má teoreticko-výzkumný charakter. Vychází z logiky zkoumaného jevu a klade důraz na integraci vybraných teorií do jednotného celku. První kapitola teoretické části diplomové práce vymezuje tvořivost, uvádí stručný přehled dostupných pojetí tvořivosti od vybraných autorů a zpracovává problematiku tvořivosti z pedagogickopsychologického hlediska. Druhá kapitola diplomové práce je věnována výchově k tvořivosti, definuje ji, předkládá vybraná pojetí, uvádí didaktická východiska a zabývá se obecnými i konkrétními didaktickými metodami a technikami. Třetí kapitola strukturuje aktuální otázky výchovy k tvořivosti a prezentuje empirické ověření jejich základních východisek. Empirické ověření probíhalo na dvou základních školách, vzorek respondentů čítal 60 rodičů žáků základní školy a 60 učitelů základní školy a výzkumným nástrojem byl dotazník.
Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu
Krško, Alexandr ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
NÁZEV Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu ABSTRAKT Předložená práce se snaží zmapovat vývoj a současnost péče o ohrožené dítě a rodinu v ČR a na Slovensku, současný pedagogicko-psychologický pohled na danou problematiku a nastínit vize dalšího vývoje. Je vypracována na základě studia odborné literatury, analýzy publikovaných poznatků především z oblastí péče o ohrožené děti a rodiny, sociální pedagogiky, vývojové psychologie, historického i stávajícího systému péče o ohrožené dítě u nás a na Slovensku. Práce obsahuje poznatky z praxe autora v zařízeních ústavní výchovy a zkušenosti z prvního roku pilotního projektu, jehož cílem je transformace do zařízení poskytujícího ambulantní a terénní služby ohroženým rodinám. Praktická část se snaží dokázat na kasuistikách dětí umístěných v dětském domově reálnost předloženého návrhu. KLÍČOVÁ SLOVA Ohrožené dítě, náhradní výchova, ústavní výchova, transformace zařízení ústavní výchovy, sanace rodiny.
Transgenerační přenos agresivního chování v rodinách jako příčina vzniku domácího násilí
Růžičková, Světlana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce na téma Transgenerační přenos agresivního chování v rodinách jako příčina vzniku domácího násilí má povahu teorericko-empirickou a je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je definována rodina, její funkce, typy a je popsána patologie rodiny v kontextu s domácím násilím a syndromem CAN. Stěžejní kapitoly této části dále pojednávají o výchovných stylech, rodičovských postojích, charakteristice domácího násilí a vývoji dítěte v rodinách s výskytem domácího násilí. Praktická část obsahuje kvalitativní analýzu dokumentů rodin zasažených domácím násilím, vedených na Městském úřadu Prachatice, oddělení sociálně právní ochrany dětí. Analýzou je zjišťováno, zda lze v těchto rodinách uvažovat o transgeneračním přenosu vzorců chování a výchovných stylů z rodiny orientační do rodiny prokreační. Analýza je doplněna případovou studií a polostrukturovaným rozhovorem. Klíčová slova Rodina, funkce rodiny, výchovné styly, vývoj dítěte, domácí násilí, syndrom týrané ženy, dítě jako oběť domácího násilí, syndrom CAN, transgenerační přenos domácího násilí.
Sociálně-pedagogická interpretace feministického hnutí v České republice
Tarantová, Martina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji otázkám vývoje feminismu nejen ve světě, ale především v českých zemích. Snažím se poukázat na změny v sociální a výchovně-vzdělávací oblasti, které s sebou feministické hnutí přineslo a zmapovat aktuální feministická témata, která jsou stále otevřená a v nichž přetrvává nerovnoprávné postavení mužů a žen.
Vsokoškolské studentské spolky v Nizozemí a v České republice. Srovnávací analýza na základě teorie kultur
Svobodová, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zmapovat situaci a spolecenskou roli vysokoškolských studentských spolku v Nizozemí a v Ceské republice. Hlavním tématem je srovnání fungování spolku s ohledem na rozdíly nizozemské a ceské kultury a postavení studentských spolku ve spolecnosti dané zeme. Práce v úvodu predstavuje obe zeme a seznamuje s jejich systémy vysokoškolského vzdelávání s ohledem na zmeny zavedené po podepsání Bolonské deklarace. Dále nastinuje problematiku vysokoškolských studentských spolku a definuje jejich cíle, rozsah a hlavní oblasti aktivit. Pro porozumení kulture a mentalite obou národu jsou další kapitoly venovány charakteristickým rysum ceské a nizozemské spolecnosti a tyto charakteristiky jsou dále podloženy teorií dimenzí kultury nizozemského sociálního psychologa Geerta Hofstedeho. Stežejní cástí práce je popis struktury a fungování vysokoškolských studentských spolku v CR a v Nizozemí se zamerením na rozdíly ve spolecenské roli spolku, spolupráci spolku s vysokými školami a prístup vysokoškolských studentu ke spolkum. V záveru se práce zabývá také spolky mezinárodními a popisuje jednu z nejvetších studentských organizací v Evrope, Evropské fórum studentu AEGEE, jehož hlavním cílem je podpora evropské integrace a spolupráce vysokoškolských studentu na mezinárodní úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lorenzová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.