Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Školní hodnocení na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Zuzana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se školním hodnocením na l.st.ZS. Klíčová slova Hodnocení - školní hodnocení - žák - motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí příprava žáků na 1. stupni základní školy
Urfusová, Daniela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na domácí přípravu žáků na 1. stupni základní školy. Zabývá se primárním vzděláváním a charakterizuje mladší školní věk v souvislosti s domácí přípravou žáků. Pozornost je věnována především domácím úkolům a učení. Zaměřuje se na vhodné prostředí pro domácí přípravu, problémy s domácími úkoly, motivaci pro vypracovávání domácích úkolů a pomoc rodičů dětem s domácí přípravou. Podrobně rozebírá druhy, formy a frekvenci domácích úkolů. Zjišťuje názory primárních pedagogů, rodičů i dětí na zadávání domácích úkolů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učební prostředí třídy
Langerová, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce přináší pohled na faktické materiální a architektonické prostředí dnešních školních tříd spolu s aktuálním dlouhodobým emocionálním naladěním kolektivu, sociálně emočním klimatem. Výzkum je proveden ve škole v hlavním městě Praze a v prvostupňové škole v Příšovicích, na venkově. Diplomová práce se zabývá názory žáků i učitelů na výše zmíněné aspekty, které blíže zkoumá, hodnotí, formuluje a vzájemně srovnává. Na tomto základě je práce dále zacílena na charakteristiku vzájemné podmíněnosti materiálních a architektonických dispozic ve vztahu k aktuálnímu sociálně emočnímu naladění zkoumané školní třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkušenosti učitelů anglického jazyka s výukou žáků se specifickými poruchami učení
Charvátová, Andrea ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotliví učitelé anglického jazyka na základních a středních školách (N=50) nahlížejí na problematiku specifických poruch učení, především dyslexie. Důležité jsou také informovanost a vzdělanost vyučujících v tématu, jejich názory na zařazení těchto žáků/studentů do běžných tříd a především jejich osobní zkušenosti s výukou žáků/studentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce je představena historie a charakteristika specifických poruch učení, dále se již zaměřuji na dyslexii, u které jsou představeny příčiny, diagnostika a možnosti reedukace. Důležitou roli zde hraje pomoc odborníků, která je také součástí teoretické části. Následně je věnována část výuce cizích jazyků s důrazem na angličtinu, kde je zmíněna vhodná metodika práce a možné pomůcky pro děti se specifickými poruchami učení. V empirické části jsou představeny tři případové studie dyslektických žáků/studentů a popsán a vyhodnocen samotný výzkum - dotazníkové šetření. Z výpovědí dotazovaných je zřejmé, že mají dobré znalosti o tématu specifických poruch učení, jejich zkušenosti s výukou těchto dětí jsou značné, názor na smíšené třídy převládá kladný, nicméně v drtivé většině odpovědí vyšlo najevo, že tuto výuku učitelé považují za velmi náročnou a z toho důvodu nemají o práci s...
Diagnostika žáků s výukovými obtížemi na 1.st ZŠ
Baštová, Martina ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své práci jsem se snažila podchytit, kolik dětí z prvních tříd na Základní škole Komenského v Pelhřimově, kde působím jako učitelka, může být ohroženo některou ze specifických poruch učení, zejména dyslexií. Diagnostikované výsledky jsem zaznamenávala a průběžně porovnávala výkony chlapců s dosaženými výkony děvčat. Sledovala jsem, zda-li odpovídá vzniklé procento ohrožených dětí z diagnostikované skupiny 4-7 % celonárodnímu průměru ohrožených dětí. Domnívám se, že pokud by se podařilo, na základě pravidelné diagnostiky na konci prvního ročníku v základní škole, včas podchytit děti s poruchou a nebo oslabenou funkcí a zajistit vhodný program reedukace, nedocházelo by k prohlubování obtíží, nýbrž k jejich rychlejší úpravě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Linková, Marcela
6 Linková, Markéta
1 Linková, Michaela
6 Línková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.