Název:
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Pupil with disorder of learning in primary school
Autoři:
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.This thesis deals with specific learning disabilities on the first level of primary education. The theoretical part is devoted to the definition of the basic concepts, to the etiology of the occurrence of specific learning disabilities and to the classification of their manifestation. It draws up the possibilities of the diagnostics and of the follow-up re-education. It describes the possibilities of educating students with disabilities at basic schools or individually. The practical part of this thesis focuses on exploring the issue of specific learning disabilities on the first level of primary education, namely, in the third and fourth grade. Three case reports whose results most visibly pointed to a problem are also present here.
Klíčová slova:
ADHD; diagnostika; etiologie; individuální vzdělávací program; integrace; metoda sluchové analýzy a syntézy; metoda zrakové diferenciace a analýzy; reedukace; Specifické poruchy učení; syntézy a metoda zjištění úrovně čtenářských dovedností; ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder); auditory analysis and synthesis method; diagnostics; etiology; individual education programme; integration; r; re-education; Specific learning disorders; synthesis method; visual differentiation and analysis