Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českém tisku v letech 1993 až 2018
Florián, Pavel ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českých tištěných médiích po 1. lednu 1993. Za tímto účelem si za klade za cíl najít odpověď na otázku: Co se za 25 let od rozdělení Československa změnilo v tom, jak se česká tištěná média dívají na Slováky a Slovensko? Mediální obraz Slováků a Slovenska v českém tisku je rekonstruován vždy prostřednictvím kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy, a sice ve vybraných tříměsíčních úsecích v letech 1993, 1998, 2004 a 2018. Jde o úseky související s událostmi, které jsou pro Slováky a Slovensko po rozdělení České a Slovenské Federativní Republiky obecně vnímány jako významné. Mediálním obrazem je míněn pohled na Slováky a Slovensko tak, jak je vidí český tisk. Na základě provedených obsahových analýz, respektive jejich výsledků, diplomová práce charakterizuje dílčí mediální obrazy Slováků a Slovenska v českém tisku v jednotlivých obdobích. Tyto mediální obrazy poté vzájemně porovnává a přibližuje tak celkový vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českém tisku napříč časem. Zjištěné výsledky slouží jako podklad pro vyslovení závěrů a ověření platnosti výzkumné hypotézy.
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část představuje koncepty kultury, národu a kolektivní paměti jako klíčové elementy pro konstrukci národní identity a diskurz použitý v učebnicích jako nástroj pro předání kulturních prvků a médium pro konstruování kulturní reality. Záměrem práce je proto metodou lingvistické diskurzivní analýzy identifikovat v učebnicových textech elementy diskurzu, které mají výpovědní hodnotu o francouzské kultuře. Na základě výsledků analýzy je pak rekonstruován francouzský národní sebeobraz. Následně je porovnáno národní sebepojetí vycházejícím z učebnic s tím, které je vykreslené v novoročních proslovech francouzských prezidentů mezi lety 2012-2018. Cílem srovnání je vyhodnotit, zda jsou mezi oběma verzemi francouzské národní identity patrné rozdíly nebo, zda stojí na podobných základech. Klíčová slova Národní identita, Francie, kultura, lingvistika obsahová analýza , konstruktivismus, učebnice, kolektivní paměť, národ Název práce Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti.
The Phenomenon of the "Intellectual Dark Web"
Drake, Daniel ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá tématem "Intelektuálního Dark Webu" - údajného uskupení akademiků, autorů a dalších osobností, jejichž názory jsou považovány za kontroverzní. Vzhledem k nedostatku akademické literatury práce objasňuje pozadí, z něhož termín vzešel a zjišťuje, zda je skupina jako celek koherentní. Výzkumná část práce je rozdělena do dvou fází. V první jsou tři nejvýznamnější aktéři (Jordan Peterson, Sam Harris a Ben Shapiro) podrobeni kritické diskursivní analýze, z níž vzejde pět opakujících se témat. Jsou jimi identita, svoboda slova, opozice vůči levici, opozice vůči elitám a apel na rozum. Následně je analyzováno deset vzorků tvorby každého z autorů s cílem zjistit, zda je oněch pět témat přítomno napříč časem a různými typy mediálních formátů. Největší překryv byl zjištěn u proti levicové rétoriky, byť se současně ukázalo, že mezi aktéry existuje jemný rozdíl ve vnímaní slova "levice". Podobné závěry byly učiněny i v případě tématu identity a odporu k elitám. Analýza také ukázala, že kromě zjištěných společných témat se každý z autorů zaměřuje na různé jiné oblasti, v nichž vzhledem k jejich odlišnému ideologickému, a především náboženskému přesvědčení nelze předpokládat takovou shodu.
Jak se píše o programu Erasmus probíhajícím v Praze v zahraničních médiích
Nosková, Michaela ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zanalyzovat výzkumný vzorek vybraných médií z České republiky, Spolkové republiky Německo a Řecké republiky. Zkoumaná média jsou konfrontována s třemi modely médií Hallina a Manciniho a na základě výsledků obsahové analýzy se snaží najít určité souvislosti. Hlavním prvkem výzkumu je Program Erasmus+ a jeho pokrytí v mediálním prostoru daných zpravodajských portálů. Jedním z oborů hodnot je samotné vyznění sdělení, které může být negativní, pozitivní a neutrální. Zaměření pozornosti se obrací na politiku a studijní pobyty, řeší do jaké míry se v tématech zapojují politické subjekty, případně na jaké úrovni se pohybuje jejich vliv. Do zkoumaných proměnných je zakomponována i spojitost s dalšími aktuálními tématy, kde můžeme sledovat proměnlivost během času a zároveň porovnávat nastolování agendy ve vybraných státech. Do celkového souhrnu výsledků byla zahrnuta i sekundární data, například celková návštěvnost daného média v online prostředí. Rovněž se výzkum soustředil na prostor, které bylo poskytnuto hlavnímu cíli - studijnímu pobytu v zahraničí, v daném článku. Zkoumaná média byla vybrána na základě webu allyoucanread.com, kde jsou zpravodajské weby z více než 200 zemí. Vybrané portály jsou: iDnes.cz, Spiegel.de a Zougla.gr
Mediální obraz sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství
Vopravilová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství. Práce seznamuje s problematikou tohoto závažného společenského problému, usazuje téma do kontextu sociálních věd, představuje pachatele, oběti a následky zneužití. Mediální stránka práce se zabývá možnými vlivy zpráv o sexuálním zneužívání dětí na společnost a taktéž seznamuje s televizním zpravodajstvím. Pro výzkum byla využita kvantitativní obsahová analýza. Do výzkumného vzorku byly zařazeny tři nejsledovanější televizní stanice v České republice - ČT1, Nova a Prima. Přepisy zpráv týkající se tématu sexuálního zneužívání byly s pomocí databáze Newton Media SEARCH sledovány od začátku roku 2010 do konce roku 2015. Časový úsek byl zvolen z důvodu aktuálnosti a také dostatečného vzorku zpráv. Následně byly vybrány tři rozsáhlejší kauzy, které se týkaly organizací, jež byly zároveň zřízeny pro ochranu a pomoc dětem (skautský oddíl, televize BBC, katolická církev). Aféry byly detailněji představeny, data týkající se zpráv byla zanalyzována, následně interpretována a porovnávána. Cílem analýzy bylo zjistit, zda jsou diváci zpráv o sexuálním zneužívání dostatečně informováni o problematice, jestli mohou informace ze zpráv formovat názor společnosti a zda ve zprávách panuje tabu, či stereotypizace.
Hluboké učení jako sociálně konstruovaná technologie
Libovický, Jindřich ; Orhan, Mehmet A. (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Předkládaná práce se zabývá hlubokým strojovým učením a umělou inteligencí jako sociálně konstruovanou technologií. Místo obvyklého pohledu, který vysvětluje vznik hlubokého učení jako důsledek stavu technologické reality, používám Bijkerův teoretický rámec a vysvětluji vývoj prostřednictvím hodnot a zájmů relevantních sociálních skupiny (veřejnost, lidé se zvláštním zájmem o technologie, IT specialisté a výzkumníci v oblasti umělé inteligence). Pro každou z těchto skupin jsem vybral anglicky psaná online média, která se na danou skupinu zaměřují a analzyzoval jejich obsahy v~letech 2012--2016. Analýza ukázala posun od vědeckých k technologickým tématům v článcích cílených na výzkuníky v oblasti umělé inteligence a širokou veřejnost, které považují hluboké učeníza přelomovu technologii. Články cílené na čtenáře se zvláštním zájmem o technologie se umělé inteligenci podobně věnují, ale není jí zde přikládán zvláštní status. Stejně jako v případě médií cílených na IT specialisty, považují hluboké učení za technologii jako každou jinou.
Mediální obraz budovatelského Československa v komentářích ke kauze Kundera
Maňák, Vratislav ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz budovatelského Československa v komentářích ke kauze Kundera" se zabývá mediální reflexí totalitní minulosti v českém tisku, konkrétně reflexí první etapy vývoje komunistického režimu v Československu (1948-1953). Jako modelový příklad využívá kauzu z podzimu 2008 týkající se udání Milana Kundery. Tu rozpoutal časopis Respekt, když přišel s informací, že pozdější slavný spisovatel udal v roce 1950 západního kurýra českého původu. Práce zkoumá mediální obraz sledovaného období a to, jak jej ovlivnily individuální postoje autorů a současná společenská ideologie. V první části přináší úvod do problematiky, profil Milana Kundery a zkoumané dějinné etapy. V druhé části analyzuje skladbu autorů, kteří se ke kauze vyjadřovali, a rozděluje je do několika skupin. Zabývá se způsobem, jímž je mediální obraz budovatelského Československa vytvářen, a tím, jaké motivy autoři při reprezentaci 50. let využívají. Ve třetí části bakalářská práce analyzuje obraz tehdejšího režimu, společnosti a Milana Kundery a zkoumá jejich vzájemný vztah. S ohledem na reflexi totalitního, nedemokratického období neopomíjí ani ideologickou rovinu vlivu na mediální obraz. Zkoumá, jakým způsobem totalitní minulost své země reflektují média v demokratické, postkomunistické společnosti.
A new beginning: radio free europe/radio liberty moving to Prague
Voleská, Dita ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Předkládaný text se zabývá vývojem celku Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RSE/RS) v období od konce 80. do poloviny 90. let minulého století. Hlavním cílem této diplomové práce je představení tohoto specifického rádiového projektu v nové době a s novými úkoly. RSE/RS se staly legendárními během studené války, jakožto nástroje boje proti komunistickým režimům v Evropě a Sovětském svazu. S pádem železné opony si však mnozí mysleli, že jejich mise skončila. Rádia musela bojovat s těmito názory a prokázat, že jejich poslání mělo další smysl. Zaměřily se především na prosazování myšlenek a zásad demokracie a liberální společnosti. Toto šíření osvěty se ukázalo jako velmi potřebné v postkomunistických zemích, které se snažily přiblížit standardům západního světa. Tento text popisuje celkové spletité osudy RSE/RS, jejich misi a další vývoj vysílání. Ten souvisel především s plány na radikální snížení rozpočtu a následné přemístění sídla rádií z Mnichova do Prahy. Pro hlubší porozumění této celkové problematiky je v práci představen širší historický kontext vývoje RSE/RS od samého počátku v padesátých letech minulého století. Dále je nastíněn vývoj mediálního systému a jeho transformace v Československu a později v České republice. Krátce je také představen obecný politický vývoj v daném období.
Současný český polemický diskurz na příkladu sporu o Milana Kunderu
Orel, Ivan ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Současný český polemický diskurz na příkladu sporu o Milana Kunderu" pojednává o mediální diskuzi vyvolané článkem v týdeníku Respekt. Podle tohoto článku Milan Kundera 14. března 1950 na stanici Sboru národní bezpečnosti nahlásil pobyt neznámého člověka na studentských kolejích. Tento člověk byl zatčen a jako západní agent odsouzen na doživotí. Ve vězení strávil 14 let. Práce je zaměřena na texty, které vyšly v českých médiích od 13. října 2008 do 31. října 2008. Z množství zdrojových textů autor sestavil tři korpusy. Korpus A se zabývá texty, které o Milanu Kunderovi přinášely informace - tyto texty nejsou explicitně zaměřeny na argumentaci v Kunderův prospěch či neprospěch. Korpus B obsahuje texty, jež Kunderu obhajují. Korpus C analyzuje texty kriticky reagující na texty korpusu B. Z výsledků analýz těchto textů autor kategorizoval účastníky diskurzu, určil jejich typy a vyhodnotil jevy, které se v během diskurzu objevily, i vlastnosti kvalitativně hodnocených vybraných textů zvoleného diskurzu korpusů A, B a C.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.