Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Diplomová práce 2021 Chantal Ahossey UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Mediální studia Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti Diplomová práce Autor práce: Chantal Ahossey Studijní program: Mediální studia Vedoucí práce: PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rok obhajoby: 2021 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 15. dubna 2022 Chantal Ahossey Bibliografický záznam AHOSSEY, Chantal. Sociální konstrukce francouzské národní. Praha, 2021. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rozsah práce: 135 595 Abstrakt Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část...
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část představuje koncepty kultury, národu a kolektivní paměti jako klíčové elementy pro konstrukci národní identity a diskurz použitý v učebnicích jako nástroj pro předání kulturních prvků a médium pro konstruování kulturní reality. Záměrem práce je proto metodou lingvistické diskurzivní analýzy identifikovat v učebnicových textech elementy diskurzu, které mají výpovědní hodnotu o francouzské kultuře. Na základě výsledků analýzy je pak rekonstruován francouzský národní sebeobraz. Následně je porovnáno národní sebepojetí vycházejícím z učebnic s tím, které je vykreslené v novoročních proslovech francouzských prezidentů mezi lety 2012-2018. Cílem srovnání je vyhodnotit, zda jsou mezi oběma verzemi francouzské národní identity patrné rozdíly nebo, zda stojí na podobných základech. Klíčová slova Národní identita, Francie, kultura, lingvistika obsahová analýza , konstruktivismus, učebnice, kolektivní paměť, národ Název práce Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.