Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí ZŠ
Nezdarová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak plavání ovlivňuje kloubní pohyblivost a ohebnost u dětí mladšího školního věku. Pomocí vhodných testů pohyblivosti a ohebnosti jsem zjišťovala, zda se kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku mění a jak. Testování každého žáka proběhlo dvakrát. První testování proběhlo na začátku plaveckého výcviku, úvodní hodinu. Druhé testování proběhlo na konci plaveckého výcviku, poslední hodinu. Následně jsem naměřené výsledky porovnávala a hodnotila. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku období mladšího školního věku a na vysvětlení a objasnění základních pojmů. Výzkumná část popisuje vybrané metody a zjištěné výsledky se slovním hodnocením.
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična
Tomíčková, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá pohybovými hrami pro žáky prvního stupně základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji teorii pohybových her, jejich tříděním, významem a tomu, jak realizovat a organizovat hry. Rovněž se zaměřuji na využití pohybových her v přírodě ve školní tělesné výchově. V praktické části diplomové práce zjišťuji za pomoci dotazníků, jakým způsobem probíhá výuka pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy v Praze. V průběhu realizace pohybových her provádím experiment a věnuji se metodice sestavení vlastních her v přírodě a jejímu ověření v praxi. Další výzkumnou metodou mé práce je rozhovor, který vedu s dětmi na základě prováděného experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA: hra, pohybová hra, dítě, příroda, pohyb
Nordic walking a nordic running
Pokorný, Matyáš ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část práce se zabývá charakteristikou Nordic Walking a Nordic Running, severské chůze a severského běhu. Jedná se o moderní pohybové aktivity, které vycházejí z chůze a běhu, tedy z přirozených pohybových činností člověka, jsou však kombinovány s výraznějšími pohyby paží a horní poloviny těla v důsledku použití holí. Aktivity vyžadují zvládnutí správné techniky a výběr vhodného vybavení, zejména obuvi a holí. Současné zapojení dolních i horních končetin spolu se svalstvem trupu vede k rovnoměrnému rozložení váhy, resp. odlehčení kloubů, a komplexnímu tělesnému tréninku, který se projevuje zvýšenými nároky na oběhovou a dýchací soustavu. Výzkumná část práce nejprve zkoumá rozdíl v tepové frekvenci Nordic Walking a chůze bez holí. Zjištěné rozdíly následně porovnává s výsledky jiných studií. Zjištěný rozdíl v tepové frekvenci je 13 %, což je hodnota srovnatelná s výsledky referenčních studií, které dospěly k hodnotám 14 - 16 %. Další oblast výzkumu spočívá v identifikaci maximální rychlosti Nordic Running a dále zjištění nejlepšího času a nejvyšší průměrné rychlosti Nordic Running na vzdálenost 100 m. Zjištěná hodnota maximální rychlosti činí 22,1 km/hod., nejlepší čas na 100 m je 18,0 sek a nejvyšší průměrná rychlost na 100 m je 5,6 m/s, resp. 20 km/hod. V rámci výzkumné části je také uvažován...
Porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských i mimopražských basketbalových přípravkách
Tesaříková, Linda ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
V diplomové práci porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských a mimopražských basketbalových přípravkách je popsána krátce historie světového i českého basketbalu, současná organizace basketbalu v ČR, věkové zvláštnosti dětí ve věku 11 let, etapy sportovní přípravy v basketbale a dále jsou definovány pohybové schopnosti. V praktické části je řešena otázka úrovně pohybových schopností dívek ve věku 11 let, otázka úrovně basketbalových dovedností dívek v 11 letech v pražských basketbalových přípravkách a mimopražských basketbalových přípravkách. Cílem diplomové práce je zjistit, zda úroveň pohybových schopností pražských a mimopražských basketbalových přípravek je shodná a zda úroveň basketbalových dovedností mimopražských basketbalových přípravek je nižší než úroveň pražských basketbalových přípravek. Veškeré naměřené hodnoty jsou analyzovány pomocí matematicko-statistických metod. Při testování pohybových schopností jsem využila testové baterie UNIFITTEST. Na základě naměřených výsledků jsem sestavila tabulky a grafy. Výsledky potvrzují, že úroveň pohybových schopností dívek MBP a PBP je shodná a že úroveň basketbalových dovedností je u PBP nepatrně vyšší než u MBP. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, basketbalové dovednosti, historie basketbalu, organizace...
Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ
Dymáčková, Blanka ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Příroda - nejlepší tělocvična pro děti MŠ AUTOR: Blanka Dymáčková DiS KATEDRA (ÚSTAV) Tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce je pohyb dětí v přírodě v rámci předškolní výchovy. V praktické části je popsán a zhodnocen mnou navržený a uskutečněný program Putování se sovou. Ověřuji v něm, zda lze naplnit cíle RVP PV bez přítomnosti kamenné budovy. Tedy jen v přírodním prostředí. Program jsem uskutečnila během školního roku 2012/2013 ve Lesním klubu Tři údolí, KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní výchova, pohyb, příroda, lesní školka
Korfbal jako mimoškolní aktivita
Živnůstková, Monika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
v českém jazyce Teoretická část práce se zabývá tématem Korfbal jako mimoškolní aktivita. Přibližuje korfbal z pohledu historie a pojednává o základních pojmech tohoto sportu. Charakterizuje volný čas a jeho pojetí. Popisuje mimoškolní subjekty, které se volnočasovými aktivitami zabývají. Praktickou část bakalářské práce tvoří výzkum. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je zájem o korfbal jako mimoškolní aktivitu ve volném čase, jak z pohledu dětí, tak z pohledu trenérů.
Srovnání výukových metod v různých plaveckých školách či centrech.
Češnerová, Markéta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tématem této práce je srovnání výukových metod v plaveckých školách či centrech. Práce je zaměřena na děti předškolního věku. V teoretické části se věnuji charakteristice plávání a jeho významu pro lidský organismus. Věnuji se věkové skupině předškolních dětí a jejich věkovým zvláštnostem, metodám plavecké výuky a využívání plaveckých pomůcek. Praktická část této práce se zabývá rozdíly v použitých výukových metodách ve třech plaveckých školách, využíváním plaveckých pomůcek a zhodnocením kvalifikace cvičitelů plavání. Klíčová slova Plavecká výuka, děti, předškolní věk, plavecká škola, výukové metody, plavecké pomůcky, učitel, cvičitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.