Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební schopnosti dětí a mládeže jako pedagogický problém
Kysela, Jan ; Kremličková, Marta (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce Je pojata jako kombinace teoretické studie a teoretickovýzkumných bloků. První část diplomové práce je teoretické povahy a odpovídá na základní otázky týkající se hudebních schopností dětí s důrazem na problematiku jejich měření a hodnocení. Pro lepší orientaci v oblasti hudebního školství a hudební pedagogiky je do teoretické části zahrnuta i část mapující historii a současnost hudebního školství v České republice. Výzkumná část diplomové práce je rozdělena na tři empirické bloky, jejichž cílem je měření hudebních schopností dětí a mládeže, reflexe hudebního prostředí v rodinách a dále zjištění stavu úrovně výuky hudební výchovy v současné škole. Pro jednotlivé výzkumné bloky jsou použity rozdílné metodologické nástroje. Výsledky těchto šetření včetně užitých postupů jsou podrobně rozpracovány spolu s obsáhlým zhodnocením jednotlivých okruhů a jevů. Tyto poznatky mohou sloužit k optimalizaci hudebně-výchovných koncepcí a k zavádění nových metod v hudebním vzdělávání dětí a mládeže.
Konstrukce vzdělávacího modulu "Sociální spravedlnost" pro další vzdělávání učitelů
Koudelková, Pavla ; Kasíková, Hana (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Svou diplomovou práci jsem uvedla citátem Zdeňka Kratochvíla: "Výchova vede k dospělosti: vede ke svobodě a odpovědnosti, ke schopnosti orientovat se v bohatství různých možných pohledů na svět." Lidské společenství je více diversifikované, než si jedinec dovede představit. Je zřejmě velmi obtížné, aby člověk našel správnou cestu, která směřuje k vlastní svobodě spojené s odpovědností a zároveň stejnou míru svobody přiznává druhým - ale i od nich očekává dostatečnou míru odpovědnosti. Jsem přesvědčena, že svoboda i odpovědnost otevírají možnost k řešení otázek, jimiž jsem se zabývala a které vyúsťují v ústřední téma mé práce ve výchovu a vzdělávání pro sociální spravedlnost.
Důsledky specifických poruch učení pro vzdělávací cestu a uplatnění v dospělosti
Cmunt, Radek ; Krykorková, Hana (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Rómové a jejich vzdělávání v českých zemích a na Slovensku
Ištvánová, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce porovnává Českou republiku a Slovensko v přístupu k romskému etniku. Je zde popsán jejich příchod do srovnávaných států, postoje obyvatel a vládní politika, která byla vůči Romům v určitých historických obdobích uplatňována. Další část diplomové práce je změřena na způsoby vzdělávání romských dětí, které tyto státy v současnosti aplikují v praxi. Způsob, jakým budou Česká republika i Slovensko přistupovat ke vzdělávání romské populace v následujících letech je uveden v koncepcích MŠMT ČR "Strategie pro zlepšení vzdělávání romských dětí" a MŠ SR "Koncepcia integrovaného vzdelávania rómských detí a mládeže vrátane rozvoja stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania".
Vývoj školství v období 1918-1938 v okrese Pelhřimov, soudní okres Pacov
Holakovská, Jitka ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dění ve školách v období i. republiky na okrese Pelhřimov, soudní okres Pacov. Cílem práce je: 1. Seznámit se s charakterem oblasti v dané době, zejména s ohledem na sociální aspekty života zdejších obyvatel. 2. Získat základní přehled o školských zákonech, platných a přijatých v době první republiky, které se týkají lidového školstvÍ. To je základní rámec, v němž se budeme pohybovat. 3. Těžištěm práce jsou potom stručné charakteristiky jednotlivých škol a dění na nich v této době. V příloze je zobrazena mapka soudního okresu Pacov.
Život v náboženské sektě a jeho vliv na osobnost dítěte
Misauerová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
V dnešním světě plném protikladů a názorového pluralismu zřejmě nikoho příliš nepřekvapí ani náboženská roztříštěnost. Existence všudypřítomného vlivu křesťanství či islámu se zdá být již minulostí - pokud jsme ochotni pro tento okamžik pominout celosvětově rozšířené politické zneužívání těchto velkých náboženství, které je dnes na denním pořádku a tyto náboženské proudy pomalu ale jistě diskredituje. Ztráta pevných pravidel, zastřešujících život člověka ještě na začátku 20. století, obrovský technologický rozvoj a dvě války světového dopadu - to vše jsou vlivy, které postupně způsobily vznik jakéhosi náboženského a tím i existenčního vakua. Toto náhlé prázdno bylo něčím zcela novým pro celé masy lidí. Postupy, jakými se lidé s tímto nepříjemným pocitem vyrovnávali, byly rozmanité. Jako výstižný příklad může posloužit rozšířené hnutí hippies s celou svou kulturní základnou, dále americká beat generation a mnohá další hnutí, jež měla podstatný vliv na životní styl i podobu umění. Nejobecnější filosofií těchto hnutí byla obvykle kritika stávajících poměrů a nevídaná otevřenost vůči různorodým oblastem zájmu - světu orientálních nauk, rozvíjející se psychoterapii (zejména té skupinové), esoterickým - do té doby v podstatě neznámým naukám, ekologii a alternativám životního stylu, velký zájem byl věnován i...
Využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Pecháčková, Yveta ; Švarcová, Iva (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím strukturovaného učení u dětí s různým stupněm mentální retardace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem a dětí s mentální retardací. Zvláště se zamýšlí nad otázkami psychologických zákonitostí učení ve vztahu k žákům s mentální retardací, přičemž východiskem se stává situace a zkušenost žáka v podmínkách strukturované výuky. Těžiště práce tvoří konkrétní analýza zásad při sestavování strukturovaného učení jako účinného faktoru psychického, rozumového a sociálního vývoje dětí s mentální retardací. Závěrečnou samostatnou kapitolou je empirický výzkum, který je charakterizován jako kazuistická dlouhodobá studie v podmínkách strukturované výuky. Na základě získaných výsledků poukazuje na vhodnost využití strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s mentální retardací, které svým charakterem a skladbou vyhovuje potřebám a vývojovým možnostem žáků. V závěru jsou zdůvodněny a shrnuty nejvýraznější pokroky, kterých děti v dlouhodobém sledování v podmínkách strukturované výuky dosáhly.
České menšinové školství v Bílině a okolí (1918-1938)
Dudová, Miluše ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá česko - německými vztahy od dob, kdy se Němci usídlovali na českém území až do roku 1938, kdy došlo k připojení českého pohraničí k německé říši. Popisuje vznik českých škol koncem 19. století na Duchcovsku, které zahrnovalo dva okresy, a to Bílinu a Duchcov. Zabývá se problémy, se kterými se Češi potýkali při zřizování obecných a měšťanských škol pro své děti. Pojednává také o vzniku a fungování Gymnázia v Duchcově a Učitelského ústavu v Bílině. Práce je zaměřena na zřízení a umístění školy, případné stavby nových budov pro tyto školy, na počty tříd a žáků, na akce, které školy pořádaly, na život české menšiny v konkrétní obci a na jejich vztahy s německou většinou. České školy jsou zmapovány od založení do jejich uzavření v roce 1938. K práci bylo využito materiálů uložených ve Státním okresním archivu Teplice.
České základní školství na Jáchymovsku 1918-1960 se zvláštním zřetelem k česko-německým vztahům
Drápal, Jan ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce "České školství na Jáchymovsku 1918-1960 se zvláštním zřetelem k česko-německým vztahům" se věnuje historii českých škol, které navštěvovaly děti mezi 6 a 15 rokem života. Oblast se přibližně kryje se severní polovinou někdejšího okresu Karlovy Vary. Práce sleduje zrod českého školství vokolí Jáchymova po vzniku samostatného Československa, obecně se věnuje i českému menšinovému školství v převážně německy mluvícím pohraničí. Stěžejní část pak zkoumá přístup - oficiálních představitelů Československa na jedné straně a pohraničních učitelů na straně druhé - k německy mluvícím dětem a jejich vzdělávání po roce 1945. Závěrečné části jsou věnovány poválečným školským reformám a příklonu školství k propagaci komunistické ideologie v 50. a 60. letech dvacátého století.
Vznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938
Burdová, Pavlína ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce - Vznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938 - je zaměřena historicky, metodou zkoumání bylo studium historických materiálů a jejich setřídění, srovnání, zkompletování. Práce zabývá se procesem vzniku českého menšinového školství v regionu, kde před rokem 1919 nebyla ani jedna česká škola. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První se zabývá historií celého okresu i školství před vznikem Československé republiky, hospodářským a národnostním vývojem a situací těsně před rokem 1918. Druhá kapitola je věnována vzniku a vývoji českých státních škol, jak v širší rovině zákonného, finančního a personálního zajištění, tak v rovině konkrétních údajů o jednotlivých školách na okrese, o kterých existují záznamy. V závěru kapitoly se podrobněji věnuji hospodářské stránce činnosti škol a také zániku škol v roce 1938. Třetí kapitola je věnována učitelům a jejich žákům, národnostnímu složení v českých státních školách, osnovám a vyučovacím předmětům, agendě škol vztahující se k vyučovacímu procesu. Čtvrtá kapitola je tvořena zajímavými školními akcemi a mimořádnými situacemi, které se objevují ve velké části materiálů, spoluprácí školy a české menšiny v jednotlivých místech. Pátou kapitolu věnuji učitelům, kteří mě zaujali svou prací či lidským osudem. Celá...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.