Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 238 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Kotvová, Miroslava
ZRAKOVÁ PAMĚŤ JAKO DETERMINANT ROZVOJE KOMUNIKAČNÍCH KOMPETENCÍ A KOMPETENCÍ K UČENÍ U ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM ABSTRAKT Předložená práce se zabývá zrakovým vnímáním, zejména pak zrakovou pamětí a s ní související pozorností u dětí a žáků se sluchovým postižením, které představuje z teoretického hlediska nejdůležitější kompenzační smysl pro tuto skupinu osob. Stěžejní část práce představuje prezentaci výsledků výzkumného šetření zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti a pozornosti u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let a jejich komparace s výsledky získanými u skupiny slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí. Byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotéz o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni centrální nervové soustavy. Dále jsou zpracována a komentována data získaná prostřednictvím dotazníků určených pro pedagogy, které sledují hodnocení komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u testovaných probandů. Cílem výzkumu je ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením vykazuje oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové...
Komparace metod nácviku počátečního čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení
Hladká, Jitka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Teoretickou část diplomové práce tvoří poznatky získané analyzováním dostupné odborné literatury týkající se problematiky specifických poruch učení, metod nácviku počátečního čtení a psaní a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Praktickou část diplomové práce tvoří výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření zaměřený na komparaci metod nácviku čtení a psaní ve vztahu k rozvoji specifických poruch učení. Cílem výzkumu bylo zjistit názory speciálních pedagogů pracujících v pedagogicko- psychologických poradnách (PPP) na metody počátečního čtení a psaní - jaké metody nácviku počátečního čtení a psaní dle jejich názoru přispívají k předcházení specifickým poruchám učení a jaké metody počátečního čtení a psaní mohou být spojeny s častějším výskytem obtíží při nácviku počátečního čtení. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejrozšířenější a z pohledu oslovených pracovníků PPP také nejlepší metodou pro nácvik počátečního čtení a psaní je stále metoda analyticko-syntetická, která nejlépe podporuje rozvoj dílčích funkcí a respektuje přirozený fonologický vývoj dítěte. Naopak nejrizikovější metodou počátečního nácviku čtení a psaní se pracovníkům PPP jeví metoda genetická. U žáků vyučovaných touto metodou poradenští pracovníci pozorují nejvíce výukových problémů.
Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách
Drbalová, Adriana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách AUTOR: Mgr. Adriana Drbalová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku vztahující se k problémovému chování žáků na středních školách v kontextu českého školství. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá vzdělávání, výchova a integrace těchto problémových žáků. V teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny pojmy - problémové chování a jeho nejčastější projevy na střední škole, problémový žák, typy středních škol, které se k této práci vztahují a příčiny problémového chování v tomto věku. Empirická část je realizována rozhovory na pěti různých středních školách po celé České republice. Použita je tedy kvalitativní metoda. Rozhovory probíhají s metodiky prevence, psychology, popřípadě i učiteli těchto problémových žáků. Empirická se realizuje za pomoci kvalitativního dotazování - polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor je nahráván na diktafon a zapisován. Odpovědi respondentů potřebné pro výzkum, se zaznamenávají na diktafon, poté se zpracují. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémový žák, střední školy, prevence problémového chování
Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Kotvová, Miroslava ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Horáková, Radka (oponent)
ZRAKOVÁ PAMĚŤ JAKO DETERMINANT ROZVOJE KOMUNIKAČNÍCH KOMPETENCÍ A KOMPETENCÍ K UČENÍ U ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM ABSTRAKT Předložená práce se zabývá zrakovým vnímáním, zejména pak zrakovou pamětí a s ní související pozorností u dětí a žáků se sluchovým postižením, které představuje z teoretického hlediska nejdůležitější kompenzační smysl pro tuto skupinu osob. Stěžejní část práce představuje prezentaci výsledků výzkumného šetření zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti a pozornosti u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let a jejich komparace s výsledky získanými u skupiny slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí. Byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotéz o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni centrální nervové soustavy. Dále jsou zpracována a komentována data získaná prostřednictvím dotazníků určených pro pedagogy, které sledují hodnocení komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u testovaných probandů. Cílem výzkumu je ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením vykazuje oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové...
Terapeutické přístupy u osob s tinnitem v Hesensku
Fojtíčková, Eva ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je tinnitus, který je definován jako zvukový vjem bez přítomnosti vnějšího akustického zdroje. V práci je popsána klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie tinnitu. Těžiště práce spočívá především v popisu terapeutických přístupů. Empirická část představuje kazuistiky 12 respondentů s tinnitem. Pomocí metod kvalitativního výzkumu jsou porovnávány možnosti terapie respondentů ze Spolkové republiky Německo, konkrétně z Hesenska, a respondentů z České republiky. Výzkum se zaměřuje na diagnostiku tinnitu, spolupráci s odborníky, možnosti terapie a jejich výsledky, způsob financování, spokojenost respondentů s terapií a na přínos svépomocné skupiny pro osoby s tinnitem.
Screening sluchu u novorozenců
Prášilová, Nela ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnutí dosavadních informací o vyšetření sluchu u novorozenců, zjištění míry informovanosti u nastávajících matek a predispozice z odborného hlediska k dalšímu možnému rozvoji vyšetření sluchu u novorozenců. Teoretická část obsahuje definice pojmů k této problematice, historický vývoj screeningu sluchu, aktuální poznatky a současný stav poznání dané problematiky v České republice a v zahraničí. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zjištění míry informovanosti nastávajících matek a laické veřejnosti formou dotazníku. Praktická část obsahuje mimo výsledků dotazníkového šetření také rozhovor s odborníkem. Kromě zjištění výzkumných dat bylo kladeno v diplomové práci za cíl zároveň informovat cílovou skupinu o možnostech a významu screeningu sluchu u novorozenců, jelikož je toto téma stále aktuální. KLÍČOVÁ SLOVA: Novorozenec Otoakustické emise Screening sluchu Sluchová vada Včasná diagnostika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 238 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.