Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí320 - 329další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internet jako pomocník učitele
Ptáčková, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak učitelé využívají internet. Jejím cílem je zmapovat problematiku z teoretického i empirického hlediska. Jsou zde uvedena data týkající se využívání internetu v České republice - ve společnosti i ve školách. Dále se práce věnuje využívání internetu učiteli a možnostem zapojení počítačů a internetu do výuky. Součástí teoretické části jsou také ukázky konkrétních počítačových programů a webových stránek, které mohou učiteli v jeho práci pomoci. V empirické části jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy. Jejím cílem bylo zjistit přímo od učitelů, jak informační a komunikační technologie doopravdy využívají.
Grantové nabídky pro základní a střední školy v Karlovarském kraji
Lamiová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo přispět všem, kteří si uvědomují, že získávání grantů je pro rozvoj školy nezbytné, k orientaci v grantových nabídkách a grantové politice, upozornit také na některé systémové nedostatky a nejasnosti při výběru jednotlivých projektů. Práce neměla za úkol tyto nedostatky řešit, jejím smyslem bylo na ně poukázat a umožnit zájemcům o granty orientaci v této problematice a snad díky tomu zvýšit jejich šanci uspět ve výběrovém řízení. Z mé práce vyplývá, že granty jako další zdroj financování jsou přínosem pro české školství a bylo by velkou chybou této příležitosti nevyužívat.
Problémy prestiže učitelů základní školy
Horynová, Petra ; Kasíková, Hana (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce podává ucelený pohled na, v současné době často diskutovaný problém, prestiž učitelů ZŠ. Teoretická část dává přehled základních poznatků o prestiži profese učitele základní školy, shrnuje dosavadní poznatky vztahující se k této problematice, analyzuje faktory, které ovlivňují hodnocení prestiže profese učitele široké veřejnosti a samotných učitelů. Část druhá obsahuje empirickou sondu, která se zabývá pohledem učitelů základních škol na prestiž své profese učitele a na možnost zvyšování prestiže profese učitele základní školy.
Ludmila Žofková. Život a dílo
Žáková, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Cílem této práce je přiblížit čtenáři život a dílo jedné z osobností české reformní pedagogiky 20. a 30. let 19. století, Ludmily Žofkové. V úvodní části se seznámíme s životem paní Žofkové tak, jak na něj ve svých rukopisech vzpomínala. Další část práce je věnována pedagogické činnosti, jakémusi pedagogickému životopisu. Před analýzou bakovského pokusu si připomeneme české a světové pedagogické tendence počátku 20. století. Samotná analýza pokusu je stěžejní částí této práce. Je rozdělena do třech kapitol. V Didaktické analýze se pokusíme nahlédnout na bakovský plán pohledem didaktiky. V kapitole Podmínky nás práce seznámí s tím, jaké podmínky předpokládala realizace bakovského pokusu a jakým podmínkám museli ve skutečnosti bakovští učitelé čelit. Poslední kapitola nazvaná Výchovné aspekty a prostředky nám představí, jaké výchovné cíle si bakovský pokus kladl a jaké prostředky k realizaci cílů využil. Poslední část práce je věnována výuce českého jazyka na bakovské škole a pracovním učebnicím českého jazyka, které Ludmila Žofková napsala. Věřím, že tato práce přinese nové poznatky a inspirace k pedagogické činnosti učitelů.
Agresivita dítěte v kontextu masmédií
Brychcínová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Práce zpracovává problematiku agresivity dítěte v kontextu masmédií a má teoreticko-výzkumný charakter. První kapitola teoretické části diplomové práce vymezuje agresivní chování a porovnává teorie agrese od vybraných autorů, rozděluje typy agrese a zabývá se faktory, které ovlivňují agresivní chování u mládeže, a člení vybrané projevy protispolečenského chování. Druhá kapitola práce je o dětech a médiích, o problematice manipulace v kontextu masmédií, o vlivu médií na agresivitu dítěte a ovlivňování jeho osobnosti televizí a počítačem. Třetí kapitola je empirickým ověřením druhé kapitoly a zabývá se problematikou role televize a počítače v každodenním životě dětí. Jak často se děti a studenti dívají na televizi, kolik hodin denně jsou na počítači, jak ovlivňuje televize a počítač školní výuku dítěte, jaké vztahy s rodiči přináší dítěti sledování televize a užívání počítače a též porovnává činnosti spojené s médii ve srovnání s ostatními volnočasovými aktivitami. Empirické ověření probíhalo na základní a střední škole a výzkumným nástrojem byl dotazník.
Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...
Arteterapie, artefiletika jako možnost rovzoje tvořivosti ve výchově a vzdělání
Jarošová, Renata ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tvořivost jako nepostradatelná stránka osobnosti mě magicky oslovila již na střední škole a prozatím jsem se nepřestala tímto komplikovaně uchopitelným fenoménem zabývat. Ačkoliv jsem vyučovala na základních školách jen "okrajové" předměty, lektoruji již přes deset let výtvarná setkání a toho času pracuji s drogově ohroženou mládeží, kde se společně krom jiných aktivit setkáváme i v aktivitách tvořivých a právě zde mám možnost nahlížet tvořivé projevy lidí velmi zblízka. Tvořivá složka lidské osobnosti mě nepřestala zajímat ani na této vysoké škole a po celou dobu studia jsem tak trochu tušila, že právě tvořivost bude téma moji diplomové práce. Byla bych ráda, aby z mé práce vyplynulo, že se chci zabývat především tvořivostí jako přirozenou lidskou vlastností, kdy se nelze ubránit přesahu do umění, z kterého se snažím čerpat spíše z hlediska obsahového než estetického. Je samozřejmě pochopitelné, že obsah nemůže být sdělen bez vyjadřovacích prostředků, tedy bez formy. Oproti tomu forma může stát zcela odcizeně od obsahu, což se v umělecké tvorbě často odehrává. Zaměření této práce by mělo být spíše na obsahovou stránku tvořivosti.
Alternativy využití moderních informačních technologií ve vzdělávání
Horník, Vlastimil ; Vališová, Alena (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapovat problematiku didaktické techniky. V teoretické části se zabývám vedle obecných otázek týkajících se modernizace, vztahu učitele k technice a jeho role ve výuce podporované didaktickou technikou. Vedle tradiční didaktické techniky a literatury jí věnované se zde zabývám moderní didaktickou technikou. Jedná se o techniku používanou za pomoci počítačů. Vedle přehledu této techniky se zamýšlím nad jejím využitím. V rámci praktické části jsem provedl případovou studii mapující proces modernizace na vybrané střední škole. Pro tyto účely jsem zvolil školu, na které vyučuji, což mi umožnilo proniknout hlouběji do této problematiky. Cílem bylo zmapovat největší problémy provázející proces modernizace školy. I když je tato část zaměřena na jednu konkrétní školu, předpokládám, že problémy se kterými se potýkala a potýká jsou obdobné jako na jiných školách. Výstupem této práce je přehled klíčových problémů spojených procesem modernizace a naznačení dalšího vývoje v této oblasti.
Krizová intervence dětí se syndromem CAN
Paulů, Alexandra ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma "Krizová intervence dětí se syndromem CAN" je čistě teoretická. První část nabízí deskripci základních pojmů týkajících se problematiky syndromu CAN, analýzu statistických dat a přehled současné legislativy. Část druhá pojednává o krizové intervenci, především o její konkrétní podobě u týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a o činnosti institucí, které těmto dětem pomáhají. Poslední kapitola je věnována Azylovému domu pro děti v Praze, jeho aktivitám a spolupráci s dalšími organizacemi ze soukromého i státního sektoru.
Pojetí a sebepojetí studenta SPŠZ
Froldová, Vladimíra ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zjistit jaké je pojetí a sebepojetí studenta střední průmyslové školy zeměměřické. Pojetí studenta se skládá ze tří složek a to obecného, předmětového a učitelova subjektivního pojetí. Na SPŠZ není přesně vymezeno, kdo je úspěšný student a kdo není. Převládá povrchní tendence, která vymezuje úspěšného studenta pouze na základě školního prospěchu. Sebepojetí studentů SPŠZ je ovlivněno nejen samotným školním prospěchem, ale i dosavadními zkušenostmi a hodnotami, které přikládají školnímu vzdělání. Na základě zjištěných údajů jsem se pokusila navrhnout sebereflektivní metodu percepčních dovedností. Prostřednictvím této metody si učitel uvědomí jaká jsou jeho kritéria úspěšného studenta a do jaké míry a jakým způsobem ovlivňují jeho klasifikaci. Nedílnou součástí metody jsou i techniky ke zjištění studentova sebepojetí a to v sociální, výkonové a aspirační oblasti. Metoda je podrobně vysvětlena v ilustrativním příkladu z mé vlastní učitelské praxe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí320 - 329další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.