Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR
Francová, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR mapuje vývoj českého školství z pohledu ředitelů a ředitelek základních a mateřských škol z Prahy 8, kteří řídí školy s právní subjektivitou. Zabývá se hlavními určujícími momenty - transformací společnosti, ekonomickou reformou, kurikulární reformou, legislativními změnami, které ovlivnily prostředí českého školství v průběhu více než dvaceti let. Detailně toto prostředí mapuje skrze kompetence a odpovědnosti, názory a postoje vhledem do šesti oblastí - osobnostní charakteristiky ředitelů škol, reformu společnosti, kurikulární reformu, kulturu školy a spolupráce škol s rodiči dětí a žáků, profesně - osobnostního rozvoje ředitelů a z pohledu morálních dilemat, která provázela práci ředitelů za více než dvacet let. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel, právní subjektivita, kurikulární reforma, kurikulum, kompetence, odpovědnost
Vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993
Francová, Lucie ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993. Společný historický základ ve vzdělávací politice, je výchozím bodem sledování vývoje těchto vzdělávacích soustav. Práce si klade za cíl zmapovat a komparovat vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky. Popisuje historické události, které ovlivnily jejich současnou podobu, a uvedenou problematiku mapuje z několika možných hledisek. Z hlediska utváření struktury vzdělávacích soustav, způsobu řízení a financování školství a vzdělávací politiky. Mapuje důležité legislativní kroky a vydané vzdělávací dokumenty. V komparační části diplomová práce srovnává vzdělávací systémy obou zemí. Klade si za cíl najít odpověď, nakolik se od sebe tyto dva vzdělávací systémy za poslední čtvrtstoletí vzdálili a popsat určující charakteristiky současných rozdílů. Zároveň práce komparuje stav a vývoj vzdělávacích systémů České a Slovenské republiky ve vybraných indikátorech z pohledu přehledové studie mezinárodní organizace OECD Education at a Glance. Toto srovnání je provedeno v rámci desetiletého období a jako podklad slouží přehledové studie z let 2004, 2009 a 2014. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací soustava, vzdělávání, Česká republika, Slovenská republika, vzdělávací politika, vývoj, komparace
Komparace metod vzdělávání ve školství, vězeňské službě a zdravotnictví
Slánská, Nikola ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání a vzdělávacích metod v oblasti školství, vězeňské služby a zdravotnictví a zjištěním, jaké metody dalšího vzdělávání jsou žádoucí, a to z toho důvodu, aby mohlo docházet k efektivnějšímu plánování vzdělávání v jednotlivých oblastech. Teoretická část diplomové práce vymezuje základní pojmy celoživotního učení, analyzuje shody a rozdíly chápání celoživotního učení v rámci strategických dokumentů. Vzdělávání je důležitou oblastí rozvoje lidských zdrojů a vliv na jeho efektivitu má výběr metod vzdělávání a také poznání motivace vzdělávaných. V teoretické rovině se věnuje i vzdělávání ve zkoumaných oblastech. O poznatky teoretické části se opírá praktická část diplomové práce, která tvoří její těžiště. Praktická část diplomové práce vychází z názorů pracovníků, které byly zjišťovány prostřednictvím dotazníků. Výsledky šetření přinášejí informace nejen o specifikách využívání metod vzdělávání v jednotlivých sledovaných oblastech, ale i o vzájemných shodách a přibližují hlavní motivační faktory respondentů ke vzdělávání. Z výsledků šetření vyplývá, že uplatňované vzdělávací metody jsou v podstatě v souladu s názory respondentů na jejich přínos a adekvátnost charakteristikám pracovníků. Z výsledků šetření vycházejí konkrétní doporučení. KLÍČOVÁ...
Životní příběhy a profesní dráhy ředitelek středních odborných škol
Křížová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce s názvem " Životní příběhy a profesní dráhy ředitelek středních odborných škol" se zabývá profesním životem ředitelek středních odborných škol, analyzuje tento profesní život. Pomocí této analýzy zjišťujeme, jaký byl přínos těchto ředitelek pro školu a jestli se zasadily o rozvoj školy. Při výzkumu byla použita narativní analýza. Při výzkumu byly zodpovězeny další otázky, které se týkaly profesního života a souvisely se základní výzkumnou otázkou. Byly popsány fáze profesního života a jsou uvedeny vlivy, které ovlivňovaly rozhodování ředitelek. V závěru výzkumu samy ředitelky hodnotily své působení ve funkci ředitelky. Základní výzkumná otázka zodpovězena, jak vyplynulo z výzkumu, všechny ředitelky byly pro školy přínosem. Školy, které řídily, se rozvíjely právě díky činnosti dotazovaných ředitelek. Doporučením pro další zkoumání je analýza profesního života mužů - ředitelů.
Zjišťování efektivity vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole
Novotný, Daniel ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Zjišťování efektivity vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole představuje jednu z klíčových částí dalšího vzdělávání (DVPP). Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení lidí) a analyzuje postavení zjišťování efektivity v systému vzdělávání pedagogických pracovníků na základních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je vymezeno vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, možnosti zjišťování jeho efektivity a plán dalšího vzdělávání. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření popsáno, kdo a kdy hodnotí efektivitu vzdělávání a jaké metody se k hodnocení používají. Vše je podrobně shrnuto v závěrech plynoucích z tohoto šetření.
Ošetřovatelská péče v LDN očima pacientů a rodinných příslušníků
Kaplanová, Jitka ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Kholová, Petra (oponent)
82 ANOTACE Autor: Jitka Kaplanová Instituce: Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Hradci Králové Ústav sociálního lékařství Oddělení ošetřovatelství Název práce: Ošetřovatelská péče v LDN očima pacientů a rodinných příslušníků Vedoucí práce: Prof. PhDr.Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 100 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: senior, stáří, gerontologie, geriatrie, ošetřovatelská péče, rodina, léčebna dlouhodobě nemocných Bakalářská práce pojednává o ošetřovatelské péči v LDN, jak ji vnímají a hodnotí pacienti a jejich rodinní příslušníci. Péče o pacienty v léčebnách dlouhodobě nemocných je stále diskutovaným tématem. Názory veřejnosti na péči v LDN jsou pozitivní jen zřídka a ani média k dobré pověsti těchto zařízení nepřispívají. Geriatrický pacient je spojován převážně s ošetřovatelskou, sociální a dlouhodobou ústavní péčí. Velmi důležitou součástí v péči o starého člověka je rodina a její aktivní zapojení do péče o seniora. Výzkumné šetření je zaměřeno na prostředí LDN, komunikaci, postoj ošetřovatelského personálu a péči o pacienty z pohledu pacientů a rodinných příslušníků. Zkoumaným vzorkem bylo 103 pacientů a 92 rodinných příslušníků ve třech LDN východočeského regionu. Práce zjistila, že s prostředím LDN je spokojeno 77- 80% pacientů, s kvalitou komunikace, množstvím poskytnutých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Kaplanová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.