Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie vzdělávání v České republice : národní program vzdělávání
Brož, René ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané strategické dokumenty vzdělávání na úrovni Evropské unie, na úrovni České republiky i na úrovni regionální (reprezentované v této práci územím Libereckého kraje). Shrnuje poznatky z vývoje evropského prostoru, vývoje legislativy a národního přístupu z pohledu strategií vzdělávání, z nichž také vyvozuje adekvátní závěry vůči Národnímu programu vzdělávání. Nabízí aktuální pohled politických i odborných aktérů, kteří ovlivňují další vývoj vzdělávacího systému a vzdělávací politiky České republiky. Výstupem je odborná reflexe potřebnosti a obsahu Národního programu vzdělávání České republiky. Práce v neposlední řadě předkládá vymezení rámce Národního programu vzdělávání a v základních obrysech navrhuje jeho možný obsah a související výkonné struktury.
Analýza dopadu nepříznivého demografického vývoje do středních škol v jednotlivých krajích České republiky a následná opatření zřizovatelů těchto škol
Matějů, Karel ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Resumé Závěrečná diplomová práce se zabývá nepříznivým demografickým vývojem v jednotlivých krajích České republiky a jeho dopadem do středních škol. Komentuje aplikaci zřizovatelských kompetencí a opatření v době úbytku žáků středních škol v jednotlivých krajích. Zjištěné údaje jsou analyzovány a slouží jako výchozí materiál k nastínění ideálního modelu - jak postupovat při slučování škol a jaké faktory ovlivňují průběh slučování či rušení těchto zařízení. V závěru se zabývá spoluprací nově vzniklých subjektů, synergií škol a tvorbou nově vzniklých pracovních týmů. Popisuje proces řízení změny a její jednotlivé fáze. Zdrojem informací je aktuální manažerská literatura a dále webové stránky jednotlivých krajů - jejich výroční zprávy o stavu vzdělávací soustavy v příslušném kraji a koncepce vzdělávání v kraji za určité období. Jako zdroj informací dále slouží zápisy ze zastupitelstev krajů a koncepčních oddělení odborů školství. Závěrečná práce přináší celkový pohled na slučování středních škol v celé České Republice a může sloužit jako pomocný materiál pro pracovníky organizačních oddělení odborů školství na krajských úřadech. Dále může být dobrou pomůckou pro ředitele středních škol při procesu optimalizace škol a může poskytovat praktické rady, jak zvládnout probíhající transformaci ve školství.
Komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje krajů České republiky
Světlíková, Božena ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V práci je provedena komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy čtyř krajů České republiky - Jihočeského, Karlovarského, Plzeňského a Středočeského - s cílem zjistit, do jaké míry se tyto záměry ve vybraných oblastech vzdělávání shodují nebo odlišují. Práce porovnává oblasti - rovnost příležitostí ke vzdělávání, zkvalitnění a modernizace vzdělávání, podpora cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií, oblast pedagogických pracovníků a strategii rozvoje jednotlivých úrovní vzdělávání s ohledem na demografický vývoj. Zároveň je provedeno srovnání těchto dlouhodobých záměrů krajů s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.
Internetový marketing v prostředí regionálního školství České republiky
Lávička, Pavel ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití internetového marketingu při řízení škol zapojených v systému českého regionálního školství. Na základě rešerší tuzemské a zahraniční literatury a osobních zkušeností autora objasňuje a hodnotí, jak lze prostředků internetu užít při marketingovém působení a jak lze výsledky takového působení měřit. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jak školy prostředků internetového marketingu v současné době skutečně využívají.
Organizace základního vzdělání v Evropě: Srovnávací analýza Finska a České republiky z hlediska spravedlnosti
Paulová, Kristýna ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce je dvou případovou komparativní studií, jejímž cílem je porovnat dvě vybrané země, Finsko a Českou republiku, v oblasti organizace základního školství. Za srovnávací kritérium bylo zvoleno měřítko spravedlnosti, které bylo dále rozpracováno do jednotlivých indikátorů. Stěžejním indikátorem se v tomto ohledu stala selektivita vzdělávacích systémů. Z tohoto důvodu práce mapuje zejména způsob a míru diferenciace žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání u obou zkoumaných zemí a snaží se zjistit počet dětí, který je v nich vzděláván. Výsledky srovnávací analýzy ukázaly, že zatímco ve Finsku existují pouze dva typy škol, v České republice bylo identifikováno pět vzdělávacích programů různé úrovně. Finsko rovněž v porovnání s Českou republikou využívá v daleko menší míře diferenciaci žáků na úrovni školy, dokonce i třídy. Ve Finsku neexistují třídy s rozšířenou výukou některého z předmětů. Zatímco ve Finsku dochází k první diferenciaci žáků až v 16letech, v České republice jsou žáci do různých vzdělávacích programů rozřazováni již po ukončení prvního stupně základní školy, tj. v 11letech. Ve Finsku se mimo hlavní vzdělávací proud vzdělává pouze 4 % žáků. V České republice tento podíl činí 18 % žáků ze všech dětí školou povinných. Základní vzdělávání v České republice je tedy...
Transkripční aktivity genů, charakterizujících vývojově kompetentní cytoplazmu oocytů skotu.
Pešanová, Denisa ; Němcová, Lucie (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
3 Abstrakt Antrální folikul poskytuje oocytu specifické prostředí - niku, která během oogeneze podporuje vznik kvalitních oocytů. Vývojová kompetence oocytů skotu je ovlivněna velikostí folikulu, ze kterého pochází. Oocyty izolované ze středních nebo větších antrálních folikulů (≥6 mm) mají vyšší vývojovou kompetenci (schopnost vyvinout se do stádia blastocysty). Změny cytoplazmatických faktorů, např. mRNA, odrážejí vývojový potenciál oocytu. S pomocí mikročipu jsme charakterizovali nematurované oocyty izolované ze středních folikulů (MF, 6-10 mm) a malých folikulů (SF, 2-5 mm) za účelem odlišit různě vývojově kompetentní oocyty na základě genové exprese. Celkem u 61 genů byl rozdíl v expresi ≥ 1,4×. Pro validaci výsledků získaných z mikročipu bylo pomocí kvantitativní RT-PCR vybráno 15 genů. Před maturací byly potvrzeny signifikantní rozdíly u nezralých oocytů izolovaných z SF a MF u genů ATP5C1, MAP3K13, MTRF1L, TAF1A a UBL5. U 12 genů byla stanovena hladina mRNA po maturaci u subpopulací oocytu rozdělených na základě atrézie kumulárních buněk a velikosti folikulu. Hladina transkriptu ATP5F1 se po maturaci neměnila u všech kategorií. V případě BRD7 zůstalo množství transkriptu na stejné úrovni u oocytů bez atretických kumulárních buněk nezávisle na velikosti folikulu. U TAF1A se snížila hladina mRNA u...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kalous, Jan
4 Kalous, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.