Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Delegát cestovní kanceláře
Dvořáková, Kateřina ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tato práce je zaměřena na specifikaci delegáta cestovní kanceláře. Konkrétněji se zde rozebírá povědomí široké veřejnosti o jednotlivých funkcích a povinnostech spojených s touto profesí. Cílem práce je vyprofilovat ideálního kandidáta na tuto pozici. K tomu přispěla praktická zkušenost autorky a zároveň provedené dotazníkové šetření, které ukázalo preference klientů cestujících s českou cestovní kanceláří. Vytvořený profil ideálního kandidáta v závěru práce může být nápomocný cestovním kancelářím při vypisování výběrových řízení, zároveň by tato práce měla přispět k jednoduššímu pochopení této pracovní pozice díky navrženým změnám pro oficiální zdroje informací i odborné texty. Hlavním zjištěním je neznalost odborných pojmů cestovního ruchu českými klienty. I proto by tato práce měla jasně definovat práci delegáta a s tou spojené důležité pojmy, práva a povinnosti.
Ekonomika současné české myslivosti v rámci EU
Kalábová, Markéta ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Tématem diplomové práce je vyhodnocení ekonomického postavení myslivosti v České republice v kontextu Evropské Unie. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část se zaměřuje na ekonomicko-teoretické přístupy ve vztahu k myslivosti, definuje základní pojmy a uvádí nejdůležitější legislativní předpisy. Součástí této kapitoly je problematika oceňování volně žijící zvěře v České republice v komparaci se sousedními státy. Druhá kapitola pojednává o legislativních předpisech, programech a politikách Evropské Unie ve vztahu k myslivosti. V rámci této části jsou uvedeny nejdůležitější organizace a jejich vliv na myslivecké hospodaření v České republice. Závěrečná kapitola je věnována vyhodnocení mysliveckého hospodaření v České republice podle výnosů a nákladů. V této části je zhodnocen stav nejdůležitějších druhů volně žijící zvěře v České republice s poukázáním na nejdůležitější problémy a jejich možná řešení. Součástí této kapitoly je případová studie zaměřená na hospodaření Mysliveckého sdružení Chotěbudice.
Propagace turistických atraktivit cestovního ruchu na sociálních sítích
Dvořáková, Michaela ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá propagací turistických atraktivit cestovního ruchu na sociálních sítích. Úvodem jsou vysvětleny pojmy týkající se cestovního ruchu a atraktivit cestovního ruchu. Detailnější pozornost je věnována marketingu v cestovním ruchu a jeho nástrojům. Převážná část práce se zabývá využitím sociálních sítí při propagaci památek zapsaných na Seznam světového a kulturního dědictví UNESCO a jejich porovnáním z několika hledisek. Závěr práce obsahuje zhodnocení těchto památek z hlediska používání sociálních sítí a drobná doporučení k lepší propagaci.
Horská turistika v Krkonoších
Nechybová, Helena ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je popsat a zhodnotit aktuální podmínky pro horskou turistiku v Krkonoších, stanovit předpoklady pro její budoucí podobu a rozvoj, podat ucelené a komplexní informace o stavu jednotlivých složek cestovního ruchu. Práce je zpracována formou deskripce, v rámci níž jsou popisovány jednotlivé prvky cestovního ruchu související s horskou turistikou, případně doplněny o příklady a následně analyzovány pomocí SWOT analýz. Na základě těchto analýz je zhodnocena současná situace a možnosti budoucího vývoje horské turistiky.
Cestovní ruch mladých se zaměřením na roli studentských organizací na VŠE
Soumarová, Radka ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá cestovním ruchem mladých lidí a zkoumá, jak jej ovlivňují tři vybrané studentské organizace na VŠE. První dvě kapitoly práce jsou věnované obecně cestovnímu ruchu mládeže, který je v odborné literatuře též nazýván jako Youth Travel. Tento nový segment cestovního ruchu vykazuje jistá specifika, co se týče motivace k cestování, rozpočtu, délky pobytu a využití nových technologií, které jsou zde blíže popsány. Další podkapitola se věnuje významu tohoto segmentu pro cestovní ruch. V druhé kapitole jsou popsány formy cestovního ruchu mládeže a charakterizována poptávka segmentu Youth Travel. Třetí kapitola se zabývá třemi studentskými organizacemi -- AIESEC Praha, AEGEE Praha a ESN VŠE Buddy System -- které se ve své činnosti zaměřují i na vysílání svých členů do zahraničí. V praktické části byl proveden průzkum mezi členy těchto organizací. Průzkum zkoumal povědomí studentů o nabídce jejich spolků, přínosy členství a cestovní zvyklosti studentů. Poté byl proveden druhý průzkum mezi všemi studenti VŠE, který odhalil potenciál založení nové studentské organizace, která by fungovala jako cestovní kancelář a organizovala by pro své členy výlety a zájezdy. V návaznosti na výsledky tohoto průzkumu byla v návrhové části nastíněna nová studentská organizace VŠEtravel, z.s.
Irsko: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Štrausová, Martina ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá ekonomikou Irska a jeho postavením na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Cílem této práce je provedení analýzy ekonomické situace země a vyhodnocení postavení Irska v rámci trhu mezinárodního cestovního ruchu. První část práce vymezuje základní pojmy a definice v oblasti cestovního ruchu. Druhá část práce je věnována analýze země z hlediska makroekonomických ukazatelů a zabývá se také její konkurenceschopností ve světové ekonomice. Třetí část práce je zaměřena na cestovní ruch Irska, jeho turistické regiony, atraktivity a vyhodnocení jeho konkurenceschopnosti a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Na závěr práce jsou zmíněny organizace cestovního ruchu působící v Irsku a způsob jejich propagace na zahraničních trzích.
Postavení Slovinska na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Poulová, Alžběta ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá cestovním ruchem Slovinska, především jeho postavením na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Po obecných informacích o zemi a základní makroekonomické charakteristice se práce zaměřuje na cestovní ruch Slovinska, jeho politiky a nástroje, aktuální postavení cestovního ruchu v národní ekonomice a jeho postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu (zejména v rámci Evropy), součástí je také hodnocení konkurenceschopnosti země. V závěrečné části jsou uvedeny perspektivy vývoje cestovního ruchu ve Slovinsku.
Mauricius: ekonomika a postavení v rámci trhu světového cestovního ruchu
Karmazínová, Barbora ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce pojednává o ostrovním státě Mauricius, zejména z hlediska pohledu jeho makroekonomické situace a z hlediska analýzy a popisu mezinárodního cestovního ruchu. Úvodní část práce pokládá teoretické základy mezinárodního cestovního ruchu, světové ekonomiky a problematiky rozvojových zemí, zejména malých ostrovních států. Druhá kapitola práce popisuje ostrov Mauricius a jeho historické, geografické, sociální a politické charakteristiky. Třetí kapitola se zabývá makroekonomickou charakteristikou ostrova. Mezi hlavní body se v této části řadí struktura ekonomiky, ukazatele ekonomické výkonnosti, dále podmínky pro investování a také zhodnocení konkurenceschopnosti tamní ekonomiky. Čtvrtá část práce zohledňuje Mauricius jako ostrovní ekonomiku velmi závislou na mezinárodním cestovním ruchu a popisuje jeho charakteristiku, strukturu, zaměřuje se na příjezdový cestovní ruch a na budoucí trendy. Diplomová práce je zakončena kapitolou o komparaci konkurenceschopnosti cestovního ruchu Mauriciu a Seychelské republiky.
Propagace Polska jako destinace cestovního ruchu v komparaci s vybranými státy Evropy
Jarmová, Jitka ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Cílem práce bylo zjistit a porovnat, jakým způsobem je Polsko propagováno v České republice jako destinace cestovního ruchu v porovnání s ostatními sousedními státy. První část práce se soustředí na ekonomický profil země, druhá část vymezuje Polsko jako destinaci cestovního ruchu a je zakončena SWOT analýzou. Třetí část práce charakterizuje způsoby propagace sousedních států ČR jako destinací cestovního ruchu a soustředí se na tři oblasti -- činnost centrály cestovního ruchu, činnost kulturních institů a provádění veřejné diplomacie na území České republiky.
Postavení ženy v obchodě a podnikání v arabských zemích - srovnání s EU
Kalábová, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza postavení žen v obchodě a podnikání v arabském světě ve srovnání s postavením žen v Evropské Unii. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část je zaměřena na ženy v arabském světě. Charakterizuje islám, o který se opírá jak postavení žen ve společnosti, tak postavení žen na trhu práce, dále poskytuje údaje o zaměstnanosti vybraných států v jednotlivých sektorech, udává důvody, proč ženy nemohou zastávat určité pozice a jaký podíl hrají v politickém životě. Tato část je zakončena ukázkou obchodního jednání v některých zemích. Uvedeny jsou také příklady významných arabských žen. Druhá část bakalářské práce analyzuje postavení ženy v Evropské Unii podle jednotlivých bodů z první části. Závěrečná kapitola je věnována srovnání obou odlišných světů. Součástí je také potvrzení či vyvrácení hypotézy, zda ženy v arabském světě musí čelit útisku, diskriminaci, neschůdným podmínkám a jsou tak nespokojené, jak jsou v naší společnosti často interpretovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KALÁBOVÁ, Miroslava
4 Kalábová, Martina
5 Kalábová, Michaela
4 Kalábová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.