Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza politické komunikace na sociálních sítích během volby prezidenta České republiky v roce 2023
Helmich, Daniel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na politickou komunikaci vybraných kandidátů na funkci prezidenta České republiky v závěru předvolebního období, a to na sociálních sítích Facebook a Twitter. Mezi vybrané kandidáty patří Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel, kteří v měli v závěru voleb největší volební potenciál. Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat jejich politickou komunikaci na sociálních sítích, přičemž stěžejními tématy práce je analýza personalizace a negativní politické komunikace v příspěvcích. V teoretické části je personalizace a negativní politická komunikace zasazena do širšího rámce poznatků, které vycházejí z vývoje politické komunikace a jejích současných trendů. Na základě výsledků práce jsou dále porovnávány způsoby vedení politické komunikace vybraných kandidátů, a to v souvislosti s tematickým zaměřením analýzy. Pro tento výzkum byla určena kvantitativní obsahová analýza vybraných sociálních sítí tří politických kandidátů, jež zajišťuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky a hypotézy.
COVID-19 pandemic in selected Ukrainian media
Kruhlova, Olena ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Pandemie COVID-19 ve vybraných ukrajinských médiích podává přehled ukrajinského mediálního systému se zaměřením na vlastnictví médií a jeho výsledky ve finálních publikacích. Výběrem tří různých typů vlastnictví: soukromá média, provládní média a média vlastněná opozicí jsme se podívali, jak média publikovala články o COVID-19 na samém začátku pandemie. Metodologickým základem této práce byl rámcový výzkum, který má odhalit trendy a způsoby prezentace informací o probíhající pandemii COVID-19 prostřednictvím analýzy titulků ve vybraných online mediálních zdrojích. Výsledky výzkumu rámcování odhalily, že rámce jsou skutečně přítomny v materiálech vybraných mediálních zdrojů na začátku pandemie. Bylo zjištěno, že reprezentace ramců se liší od původních předpokladů. Hlavní objevy odhalily, jak jsou soukromě vlastněná média náchylnější k šíření strachu a rámcům naděje, zatímco politicky propojená média byla statisticky méně náchylná publikovat cokoliv politicky zabarveného. Výsledky studie zdůrazňují důležitost mediální odpovědnosti v době lékařské krize a to, jak si široká veřejnost musí být kriticky vědoma nebezpečí dezinformací, zejména pokud jde o pandemii COVID-19.
Obsahová analýza vysílání České televize před volbami do PSP ČR 2021
März, Michäel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou dodržování principů objektivity ve vysílání České televize, a to konkrétně její zpravodajské relaci Události a sérií předvolebních debat v období jednoho měsíce před konáním voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR konajících se na podzim 2021. Výzkum byl prováděn metodou kvantitativní obsahové analýzy, jejíž předmětem zkoumání se staly promluvy zástupců kandidujících hnutí a stran, konkrétně jejich četnost a délka napříč oběma sledovanými pořady. Dále se analýza zajímala o přítomnost hodnocení subjektů v projevech členů redakce České televize, valencí v debatách pokládaných dotazů, promluvami externích mluvčích v pořadu Události a také tematickými agendami a s nimi spojeným prostorem, který byl jednotlivým kandidujícím subjektům ve sledovaném vzorku vysílání poskytnut k vyjádření.
Mediální vykořisťování krizových situací: Komparativní analýza 2 bezprecedentních krizí
Strnadová, Kristýna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem mediální exploatace krizových událostí ve vybraných českých médiích, přičemž jako konceptuální rámec využívá teorii mediální exploatace krizí. Na příkladu dvou bezprecedentních krizí, pandemie Covid-19 v České republice a výbuchu dusičnanu amonného v Libanonu, tato studie analyzuje odklon vybraných českých médií, deníku BLESK a deníku Mladá fronta DNES, od novinářských norem a standardů, a to ve čtyřech dimenzích: zpravodajský styl, rámcování krize, vyváženost politických zdrojů a tón zprávy. Výsledky studie prokázaly, že vybraná média v době krizí nedodržovala tyto novinářské standardy, a naopak ukázala výrazný odklon od těchto norem. V mediálním pokrytí krizí zcela dominoval popisný zpravodajský styl využívající rámování krizí jakožto problému. Média dále selhala poskytnout vyvážené zpravodajství a využívala primárně vládních politických aktérů jakožto zdrojů informací. V médiích nakonec absentoval kritický pohled na politické představitele, které média zobrazovala především v neutrálním či pozitivním světle. Analýza dále ukázala, že k většímu odklonu od novinářských standardů došlo u krize pandemie Covid-19 a v případě bulvárního deníku BLESK. Celkově studie zdůrazňuje aktivní roli, kterou mediální organizace hrají při tvorbě možností mediálním využívání...
Mediální obraz českého předsednictví 2022 v Radě EU ve vybraných politických podcastech
Halesova, Jana ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Zájmem zkoumání je mediální obraz druhého předsednictví České republiky v Radě Evropské unie ve vybraných českých podcastech. Speciální pozornost je věnována podcastům zaměřujícím se přímo na dění v Evropské unii v době českého předsednictví v druhé polovině roku 2022. Konkrétně práce analyzuje podcast Českého rozhlasu Bruselské chlebíčky, podcast Deníku.cz Evropa pro Čechy a podcast zpravodajského webu Euractiv.cz Evropa zblízka. Zaměřuje se na medializaci témat a aktérů podcastů a pojednává obecně o struktuře a zpracování epizod jednotlivých médií s důrazem na specifika mediálního formátu. Nabízí i ucelený přehled o podcastingu a přináší také základní informace o Evropské unii a o předsednictví v Radě Evropské unie. Mediální prezentace je zpracována pomocí obsahové analýzy a analýzy rámců. Cílem práce je mimo jiné určit, jaké aspekty jednotlivé podcasty spojují a čím se naopak liší. Ambicí je i zjištění, zdali se médiím daří přinášet objektivní a relevantní obsah a částečně tak napravovat negativní mediální obraz z roku 2009, kdy Česko Evropské unii předsedalo poprvé, a kdy byla především kvůli pádu vlády v průběhu předsednictví její pověst v Evropě narušena.
Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka
Starková, Johana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou mediální oligarchizace. Oligarchický model vlastnictví médií je trendem současného mediálního vlastnictví. Výzkum vlastnictví médií odpovídá na klíčové otázky, kdo sdělovací prostředky vlastní a jak jejich prostřednictvím případně uplatňuje svou moc. V roce 2020 se mezi mediální magnáty zařazuje podnikatel a miliardář Petr Kellner s jeho investiční skupinou PPF. Ziskem mediální společnosti CME začíná spravovat veškeré aktivity nejsledovanější komerční televize v České republice, kterou je TV Nova. Touto investicí dosahuje Kellnerova PPF obrovského vlivu. Tato práce si na základě kvantitativní obsahové analýzy klade za cíl zjistit, zda se ve zpravodajství této soukromé televizní stanice objevují tendence k upřednostnění témat podporujících obchodní či jiné ekonomické zájmy skupiny PPF. Výzkumný vzorek práce tvoří převážně reportáže ze zpravodajství vysílané na televizi Nova. Stěžejní zkoumanou hodnotou pro výzkum je analyzovaný časový prostor věnovaný skupině PPF v porovnání se společnostmi konkurenčními.
Porovnání nastolování agendy Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách 2016 a 2020
Kratschmer, Adam ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Význam sociálních médií v politice USA stoupá a ovlivňuje to, o čem novináři píší, což ovlivňuje to, co čtenáři považují za důležité. Během posledních prezidentských voleb se Twitter stal pro Donalda Trumpa významným komunikačním nástrojem. Diplomová práce v první části zkoumá Trumpovu komunikační strategii na Twitteru během obou prezidentských voleb v letech 2016 a 2020. Jsou analyzovány konkrétní nástroje Twitteru, které mohly ovlivnit výsledný počet reakcí. Větší počet reakcí na tweetech zapříčiňoval, že se častěji dostávaly k novinářům, kteří o obsahu informovali své čtenáře, čímž Trumpův účet získával více pozornosti. V druhé části je zkoumán efekt intermediálního nastolování agendy mezi nejvíce cirkulovanými americkými deníky a Trumpovými tweety a ve vybraných médiích je během obou prezidentských kampaní sledováno, jak často bylo na Trumpa a jeho twitterový účet odkazováno. Za pomocí kvantitativní obsahové analýzy bylo zjištěno, že využívání twitterového účtu se během kampaní výrazně odlišovalo a různé nástroje získávaly jiné reakce. Ukázalo se také, že existují společná témata, ale také témata velmi odlišná. Při porovnání zmínek bylo zjištěno, že Trump i jeho twitterový účet byl výrazně méně zmiňován ve druhé kampani než v předchozí.
Propojenost online a offline sociálního prostoru: vliv sociálních sítí na jejich uživatele
Pauzová, Tereza ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje propojenosti online a offline sociálního prostoru, podpůrným profilům, vlivu sociálních sítí na uživatele a pocitům, které se v souvislosti s používáním sociálních sítí u uživatelů objevují. Cílem práce je zodpovědět tři výzkumné otázky: (1) jak respondenti nahlížejí na prezentaci uživatelů na Instagramu, (2) jak vnímají tzv. podpůrné profily, resp. profily, které poukazují na možné odlišnosti online a offline sociálního prostoru a (3) jaké pocity se u uživatelů během používání Instagramu objevují a kde jsou možné negativní a pozitivní dopady sociálních sítí. Teoretická část se zaměřuje na základní teoretická východiska pojící se s problematikou, tedy sociální sítě, sebeprezentaci a též identitu, dále se věnuje důsledkům používání sociálních sítí a podpůrným profilům. Praktická část se věnuje zodpovězení výše zmíněných otázek. Metodou získávání dat je polostrukturovaný rozhovor, dotazníkové šetření a expertní rozhovor. K analýze dat je použita tematická analýza a statistická analýza. Výsledky práce ukazují, že se lidé prezentují v lepším světle, podpůrné profily jsou mezi uživateli populární, většina dotázaných je vnímá pozitivně a domnívá se, že mohou někomu pomoci. U respondentů se v souvislosti s používáním Instagramu objevují primárně pozitivní pocity, negativní pocity...
Populismus jako politický styl: analýza facebookové komunikace vybraných kandidátů na prezidenta ČR v předvolebním období prezidentských voleb 2023
Drahota, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje populistické obsahy optikou politického stylu. Populistické obsahy jsou zkoumány ve facebookové komunikaci kandidátů na prezidenta České republiky ve volbách 2023. Zkoumaným obdobím je listopad 2022, tedy předvolební období. Populismus jako politický styl zastávají autoři Benjamin Moffitt a dvojice Jan Jagers a Stefaan Walgrave, kteří konceptualizovali charakteristické prvky populismu, které lze analyticky zkoumat. Cílem práce je zjistit, jestli prezidentští kandidáti ve své komunikaci na Facebooku využívají těchto prvků, jestli ano, tak jakým způsobem a v jaké míře. Sekundárním cílem práce je zjistit vztah uživatelské interakce s jednotlivými populistickými prvky. V teoretické části je představen pojem populismus a jeho možné chápání na akademické půdě. Je zde podrobněji vysvětleno vnímání jako politického stylu, které si autor vybral. Dále teoretická část představuje politickou komunikaci, a především sociální sítě a fungování jejich infrastruktury z hlediska šíření obsahů. Praktická část je zejména výstupem kvantitativní obsahové analýzy, která se soustředí na komunikaci jednotlivých kandidátů a zachycuje zkoumané jevy, které podrobně interpretuje.
Fake news in the hybrid war - case study of the conflict in Ukraine in the year 2014
Samseli, Andrea ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
1 UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Diplomová práce 2022 Andrea Kačírová 2 UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra mediálních studií Fake news v hybridní válce - případová studie konfliktu na Ukrajině v roce 2014 (Fake news v hybridnej vojne - prípadová štúdia konfliktu na Ukrajine v roku 2014) Diplomová práce Autor práce: Andrea Kačírová Studijní program: Mediální studia (Distanční) Vedoucí práce: PhDr. Jan Cebe, Ph.D. Rok obhajoby: 2022 3 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 2.8.2022 Andrea Kačírová 4 Bibliografický záznam KAČÍROVÁ, Andrea. Fake news v hybridnej vojne - prípadová štúdia konfliktu na Ukrajine v roku 2014. Praha, 2022. 73 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Cebe, Ph.D. Rozsah práce: 121 409 znaků (včetně mezer) 5 Abstrakt Táto diplomová práca sa zaoberá fake news ako jedným z nástrojov...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křeček, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.