Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 404 záznamů.  začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální ohlas konce mayského kalendáře jako konce světa v roce 2012
Skřivánková, Adéla ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaký byl mediální obraz konce mayského kalendáře jako předpokládaného konce světa v roce 2012. Z konce mayského kalendáře bylo vyvozováno množství teorií, úvah a predikcí, co 21. prosince 2012 nastane. Nejčastěji se objevovaly apokalyptické předpovědi konce světa. Pravděpodobně kvůli hlubší neznalosti tématu a atraktivitě katastrofických scénářů se z konce mayského kalendáře stal rozšířený fenomén, který rezonoval napříč společností a stal se častým tématem mediálních vyprávění. Analýza mediálních sdělení zjišťovala, nakolik se fenoménu 2012 vybraná média během roku 2012 skutečně věnovala, jak k tématu přistoupila a zda svým postojem podněcovala strach či nejistotu ve společnosti. Práce zahrnuje dostatečný teoretický základ a historický kontext, o který se následná analýza opírá.
Rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize
Maxa, Tomáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje procesu dekontextualizace a rekontextualizace nevládních neziskových organizací v diskurzu zpravodajství a publicistiky České televize. Vlivem evropské migrační krize a dalších domácích i světových událostí, které jsou již po delší dobu hlavním tématem televizního zpravodajství, zesílila kritika vysílání České televize, zaměřená především na údajnou předpojatost, nevyváženost a tendenční způsob přístupu k hostům, mimo jiné stranění určitým neziskovým organizacím. Práce je rozdělena do tří částí, které postupně představují teoretická východiska včetně souvisejících konceptů (intertextualita, dialogismus, mediální bias a další), metodologický přístup a nakonec praktické vypracování analýzy. Zvolenou výzkumnou metodou je kritická diskurzivní analýza, volně založená na Faircloughově třídimenzionálním přístupu, jejímž cílem je ve zkoumané promluvě zjistit přítomnost prvků, ukazujících na možné skryté ideologie či tzv. mediální bias.
Analýza mediovaných textů věnovaných oboru ICT v deníku MF Dnes a měsíčníku Elle v letech 1996 2002
Vostal, Bohumil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat mediované texty o profesionálech a profesionálkách v oboru informačních a komunikačních technologií (ICT), které v letech 1996 a 2002 otiskly deník Mladá fronta Dnes a české vydání life-stylového časopisu pro ženy Elle. Práce nabízí teoretickou a analytickou část. V teoretické jsou podrobněji rozebrány koncept genderu, teoretický postup a použitá definice obsahové analýzy, včetně českého mediálního kontextu. Praktická část obsahuje popis analýzy, ovšem jejím jádrem je kvalitativní interpretace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza prvního a posledního ročníku časopisu Bravo a porovnání jejich obsahu
Pielová, Václava ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce chce zjistit, zda se obsah a hlavní zobrazovaná témata české mutace časopisu Bravo změnila postupem času. Cílem je zanalyzovat obsah čísel časopisu Bravo v prvním a posledním ročníku jeho existence. Pro výzkum je v této práci použita kvantitativní obsahová analýza. Také je zkoumána inzerce, její výskyt a rozsah. Následně jsou výsledky těchto analýz interpretovány, srovnány s cílem zjistit, jak se mezi sebou tyto dva ročníky lišily, zda se změnila předkládaná témata. Časopisy pro dospívající dívky jsou specifickým typem periodik, které se těšil velké oblibě ve své cílové skupině. Tyto časopisy často vytváří ve svém mladém obecenstvu určité povědomí o světě kolem nich, jejich vliv na čtenáře je velký. Zároveň jsou zobrazení světa a předkládaná témata v těchto časopisech často velmi specifická, vyprofilovaná. Nejznámější dívčí časopis je časopis Bravo. Jeho česká mutace vycházela od roku 1991 až do roku 2015, kdy byla kvůli klesajícím prodejům zrušena. V teoretické části této práce je i historie dívčích časopisů u nás, jejich charakteristika a význam. Dále je zde popsána historie německé verze časopisu Bravo a okolnosti vzniku a zániku české mutace tohoto titulu. Nachází se zde i porovnání mezi německou a českou verzí časopisu s cílem zjistit, zda a jak se česká mutace v době svého vzniku...
Svět středoškolských studentů pohledem školních periodik
Malkovská, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce je zaměřena na průzkum studentské žurnalistické tvorby a její srovnání s obsahem celostátních časopisů určených dětem a mládeži. Stěžejním cílem práce je zjistit, do jaké míry se jednotlivá témata ve školních a celostátních časopisech prolínají; jaká témata se nejčastěji v celostátních časopisech objevují a do jaké míry je studenti (středních) škol ve své žurnalistické tvorbě přejímají. První (teoretická) část práce má za úkol charakterizovat princip a hlavní poslání školních časopisů, tedy k čemu slouží a jaké jsou jejich hlavní přínosy pro studenty, či další čtenáře. Dále jsou v této části blíže specifikovány časopisy pro mládež z hlediska hlavní cílové skupiny čtenářů, obsahu a relevantních témat, jazykové formy, atd. Teoretická část rovněž vysvětluje základní pojmy, jako jsou zpravodajské hodnoty a stereotypy v mediální prezentaci, které budou následně využívány v práci analytické. Cílem praktické části je provedení stručné charakteristiky zkoumaného vzorku studentských a celostátních časopisů včetně kritérií jejich výběru a zejména pak provedení obsahové analýzy, tzn. prozkoumání nejdůležitějších a nejfrekventovanějších témat, kterým se zkoumané časopisy věnují. Výsledky analýzy budou sloužit jako východiska pro následnou komparaci, tzn. jaká témata jsou školním a celostátním časopisům...
PR před kamerou: Mediální obraz Public ralations jako profese v české a britské televizní produkci
Kopová, Daniella ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Práce si klade za cíl přispět k poznání mechanismů stereotypizace na příkladu PR pracovníků. S využitím prizmatu jedné z klíčových forem kultury - filmu a seriálové tvorby - zkoumá způsob reprezentace public relations jako profese na televizní obrazovce v České republice a Velké Británii, určené konkrétním korpusem televizních produktů v časově vymezeném období 2000-2017. Teoretická východiska staví na myšlenkách Waltera Lippmanna, dále zúžených na filmový stereotyp. Analytická část vychází z předpokladu, že profesní reputace světa PR je ovlivněna negativním mediálním obrazem. Nástrojem práce je kvalitativní, tematická analýza, která pomocí kategorizace umožnila sestavení profesního portrétu PR pracovníka, podloženého konkrétními citacemi. Analýza je zaměřena jak na interpretaci povahových vlastností postav a jejich vystupování, tak na užitá témata. Výstupem práce je ucelený televizní obraz PR profese, jehož hlavní rysy se napříč spektrem české a britské televizní produkce příliš nerozchází. Postavy vykazují sklony k sebestřednosti, absenci etických hodnot a nadřazený postoj ve vztahu ke klientům a zástupcům tisku, rámující komunikaci jako prostředek k ovlivnění příjemců. Závěr patří reflexi nad možným dopadem na budoucnost profesionalizace oboru.
Role propagandy v online diskurzu vybraných kampaní na podporu dobrovolného dárcovství krve v České republice
Blažková, Barbora ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Jirák, Jan (oponent)
Problematika dobrovolného dárcovství krve je v České republice aktuální téma, neboť počet dárců stále nedosahuje takových čísel jako v sousedních státech. Jelikož je Česká republika v počtu dárců daleko za evropským průměrem, je logické, že se Český červený kříž za pomoci transfúzních oddělení českých nemocnic a ve spolupráci s různými organizacemi, např. Českým rozhlasem, snaží prostřednictvím kampaní získávat nové dobrovolné dárce krve. Jazyk tohoto typu kampaní má převážně persvazivní charakter. Z tohoto důvodu se často mluví o bílé propagandě, která vychází z ověřitelných a pravdivých faktů a jejímž cílem je přesvědčit adresáta o legitimitě dané ideologie. Bílá propaganda také pomáhá vybudovat důvěru u cílového adresáta, která je později využita. Jinými slovy, z cílového adresáta se stává dárce krve. Diplomová práce tedy analyzuje persvazivní jazykové prostředky propagandy přítomné v online diskurzu vybraných kampaní. Na základě zjištěných poznatků se práce pokouší charakterizovat tento typ diskurzu a po jazykové stránce navrhnout vlastní kampaň na podporu dobrovolného dárcovství krve.
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 404 záznamů.   začátekpředchozí209 - 218dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jirák, J.
4 Jirák, Jakub
5 Jirák, Jan
7 Jirák, Jaroslav
4 Jirák, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.