Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazykový humor v reklamě
Čimingová, Radka ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Název práce: Jazykový humor v reklamě Autor: Radka Čimingová Katedra (ústav): Katedra českého jazyka a literatury Vedoucí diplomové práce: PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zabývá lingvistickou analýzou prostředků koncipujících humor v tištěné reklamě. Analýza jazykového humoru vychází z vybraného reklamního vzorku, v němž byly vyhledávány, kategorizovány a blíže specifikovány dílčí jazykové prostředky. Humor je pojímán jako hra s jazykem, která je vystavěna na aktualizaci, změně, záměrném porušování zavedených pravidel, nesourodosti i na vztahu jazyka k mimojazykové skutečnosti. Tato hra ústící v komické vyznění sdělení se týká významu i grafické podoby dílčích jazykových prostředků, využití různých variet slovní zásoby, mezitextového navazování i vztahu slova a obrazu. Práce postihuje všechny tyto aspekty jazykové hry, stejně jako teoreticky vymezuje kontext, v němž k této hře dochází, respektive specifikuje základní pojmy vážící se k tématu, tj. reklamu a humor. Klíčová slova: reklama, humor, jazyk
Specifika komunikace na facebooku
Klemperová, Aneta ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Předkládaná práce se zabývá specifickými rysy komunikace na Facebooku. Zkoumá písemné vyjadřování uživatelů ve všech lingvistických rovinách a snaží se zachytit zejména takové vyjadřování, které je skutečným specifikem komunikace na této sociální síti. Teoretická část je vždy obohacena o příkladový materiál, který je přímo vybírán z Facebooku a dokládá tak zjištění a teorie o tomto typu písemné komunikace. Dále se snaží vysvětlit, proč se uživatelé daným způsobem vyjadřují. Z příkladového materiálu a teoretických závěrů lze tvrdit, že se ve Facebookové komunikaci setkáváme s nahodilým užíváním čárek, častěji však uživatelé používají vykřičníky a otazníky. Pro Facebookovou komunikaci je typické užití interpunkčních znamének, nicméně zmnožení se objevuje také u konsonantů a vokálů. V oblasti lexikální se hojně vyskytují expresivní výrazy, sociolekt mládeže a anglické výrazy, které ozvláštňují promluvy na Facebooku. Nespisovné užívání koncovek dále jen umocňuje teorii, že se tato písemná komunikace v mnoha rysech podobá běžným mluveným projevům.
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Čunková, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací zaměřenou na děti mladšího školního věku, především pak televizní reklamou a působením na dětského recipienta. V teoretické části jsou vymezeny pojmy manipulace, média a reklama, dále pak mediální výchova v současném kurikulu, v RVP a učebnicích pro 1. stupeň základních škol. Empirická část je rozdělena na metodický celek a výzkumný celek. V metodickém celku je popsán realizovaný projekt týkající se reklamního sdělení a obrany proti mediální manipulaci. Během projektu proběhlo pozorování, jehož výsledky jsou následně popsány ve výzkumné části. Dále je zařazeno dotazníkové šetření a jeho analýza. Poslední částí práce je návrh metodiky, kde jsou nastíněny strategie, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit.
Jazykové ztvárnění propagandy v tisku v době bývalého Československa
Pilík, Pavel ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Jádrem této diplomové práce je identifikace jazykových prostředků propagandy v Rudém právu ve vybraných úvahových článcích v průběhu roku 1975. Tato práce se nejprve zabývá podstatou termínů persvaze, propaganda a manipulace s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech této práce nalezneme charakteristiku jednotlivých persvazivních prostředků, jejichž přítomnost ukazujeme v konkrétních textech Rudého práva. Tyto jazykové prostředky, kterými se produktor snaží zmanipulovat recipienta, jsou z hlediska pragmatického popisovány na základě toho, zda sloužily tehdejší propagandě ke chvále komunistického režimu, nebo k hanění jeho odpůrců. KLÍČOVÁ SLOVA Propaganda, persvaze, manipulace, Rudé právo, text, komunismus, kapitalismus, stoupenec, odpůrce, produktor, recipient.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.