Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role písňových textů v době stagnujícího zájmu o poezii
Stýblová, Hana ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Role písňových textů v době stagnujícího zájmu o poezii sestává ze dvou částí. První z nich přibližuje zpívanou poezii v kontextu hudební a literární vědy, pojednává o specifikách písňového textu a seznamuje s fenoménem písničkářství z obecně teoretického hlediska. Druhá část práce je zaměřena výzkumně a vychází jednak z před-výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, koho považuje dnešní společnost za písničkáře a čí texty jsou v současnosti v povědomí, ale zároveň je tvořena hlavní sondáží, která měla přiblížit aktuální roli písňového textu. Obě sondáže byly realizovány prostřednictvím krátkého dotazníku a potvrdily, že v současnosti je nejvíce citovaným a zároveň nejznámějším písničkářem Jaromír Nohavica, a následně prokázaly, že je role písňových textů skutečně významná, neboť právě díky nim dochází k hlavnímu kontaktu širší veřejnosti s básnickým slovem, ačkoliv se psaná poezie ocitá na okraji čtenářského zájmu.
Nekonečný příběh Michaela Endeho a jeho vztah k mýtu
Šrejberová, Kristýna ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Tato práce, ačkoli se pokouší o jisté uchopení, zdaleka nemůže obsáhnout ani hloubku ani šíři problému, jímž se badatelé intenzivně zabývají více než jedno století, tj. mýtu. Snaží se alespoň rozpoznat a pojmenovat některé z "mytických" ("s mýtem souvisejících", "mající s mýtem společné rysy") aspektů ve zkoumaném textu - v Nekonečném příběhu. Věřím, že svým dílem přispěje к odhalení mýtotvornosti tohoto textu, a tím otevře čtenáři cestu к hlubšímu poznání jeho smyslu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Literárně didaktický potenciál Čapkových Apokryfů
Michálková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem práce je ukázat, v čem spočívá didaktický potenciál Knihy apokryfů a navrhnout, jak by se s apokryfy dalo ve výuce literatury na střední škole pracovat. Teoretické část se zabývá osobností a dílem Karla Čapka a pojmem apokryf. Podrobněji je pojednáno o samotné Knize apokryfů, uvedená kapitola se zaměřuje na vznik a dosavadní vydání této knihy, na její formální a obsahovou stránku, dále pak na práci autora s intertextovostí a na umělecký postup, který Čapek užívá. Prostor je věnován také možným důvodům, proč jsou apokryfy v kontextu Čapkova díla opomíjeny. Praktická část se zaměřuje na didaktický potenciál apokryfů. Naznačuje možnosti práce se všemi texty a zabývá se i možnými způsoby, jak v hodině pracovat s pojmem apokryf. Velký prostor je věnován podrobnému rozboru didaktického potenciálu vybraných sedmi textů a nechybí ani podrobný komentář ke struktuře této kapitoly. Důležitou částí je pak ověření didaktického potenciálu jednoho z apokryfů ve středoškolské praxi. Tato část obsahuje okomentovanou přípravu na hodinu a její závěrečnou reflexi. Závěrečná reflexe komentuje průběh vyučování, nabízí analýzu žákovských odpovědí a v závěru pak navrhuje, jak by bylo možné přípravu upravit.
Strašidelná Praha: projekty ve školní družině
Vyhnálková, Anna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Ve své bakalářské práci "Strašidelná Praha: projekty ve školní družině" jsem se zaměřila na projekty ve školní družině. Všechny projekty souvisejí nějakým způsobem se strašidlem, které se nachází v Praze. V empirické části své práce jsem se zabývala čtyřmi projekty, které jsem zrealizovala během školního roku 2009/2010 se žáky druhého ročníku v rámci školní družiny. Cílem bylo vymyslet a zrealizovat projekty související s místy, které máme v okolí školy a které tedy můžeme navštívit. Klíčová slova: projekt, pověst, školní družina Annotation I'm focused on projects in the after-school club. In my baccalaureate work "The ghostly Prague: the projects in the after-school club". The empirical part in focused on four projects, which I made in 2009/2010 school year with the pupils of second class of primary school in the after-school club. My aim was make projects with are connected with places around our school. Key words: project, legend, after-school club
Prózy současných českých autorů pro děti předškolního věku
Malá, Ivana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je vyhledat a doporučit hodnotné knihy z hlediska estetické, literárnědidaktické a výchovné kvality učitelkám mateřské školy, rodičům a ostatním vychovatelům. Jedná se o tituly současných českých autorů pro děti předškolního věku (vydané po roce 2000). V teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku ve vztahu k četbě. Je popsán jeho psychický vývoj v souvislosti se zkoumanou problematikou. Je definováno předčtenářské období a jsou vymezeny termíny nečtenář a předčtenář. Teoretická část se zabývá také prozaickými žánry určenými pro tuto věkovou skupinu dětí. Pomocí metody dotazníku jsou zjišt'ována kritéria pro výběr dětských knih dospělými a mapována znalost pěti knižních titulů. V praktické části jsou na základě předem stanovených kritérií analyzovány vybrané knihy - "Medvídek Kuma" (Martina Skala), "Už se nebojím tmy" (Vhrsti), "Kozí knížka" (Tereza Říčanová), "Jak Cílek Lídu našel" (František Skála) a "Dobrodružství pavouka Čendy" (Pavel Čech). Na konci práce jsou porovnány jednotlivé knižní tituly. V závěru jsou popsány trendy, které převládají v současné české próze pro děti předškolního věku.
Pohybové vyjádření básní v předškolním věku dítěte
Hujerová, Václava ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Předmětem výzkumu je ukázat možnosti propojení poezie s pohybem u dětí předškolního věku. Cílem výzkumu je zjistit, které básně děti upřednostňují a proč, které pohyby děti při ztvárňování básní uplatňují, a které druhy pohybů se dětem při ztvárňování básní nejvíce osvědčily. Metodou výzkumu je rozhovor o důvodu výběru básní, experiment založený na pohybovém ztvárnění básní a pozorování pohybů, které při jejich ztvárňování využívají. Zjistila jsem, že propojení poezie s pohybem nabízí zajímavý způsob práce s dětmi předškolního věku. Všimla jsem si, že děti ocenily u básní nejrůznější jazykové i formotvorné prostředky a zjistila jsem, že nejvíce oblíbené jsou u dětí pohyby, které umožňují maximální vybití energie a nejsou náročné na pochopení. Na tato zjištění mohu navázat ve své praxi a vybírat takové básně a pohyby, které jsou chápání dětí nejbližší. Doufám, že zjištění, ke kterým jsem dospěla ve své diplomové práci, budou zajímavou inspirací pro učitelky mateřských škol a obohatí je o nový náhled na vnímání poezie předškolními dětmi.
Komiks v předškolním a mladším školním věku
Šindelářová, Šárka ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Hlavním záměrem diplomové práce je vymezení žánru komiksu, jeho rozčlenění podle různých kritérií a nastínění jeho vzniku a vývoje ve světě i v České republice s důrazem na historii klasického komiksu a na specifika žánru pro předškolní a mladší školní věk a jeho didaktický potenciál. Diplomová práce navrhuje soubor námětů a her a mapuje současnou komiksovou produkci na stránkách časopisů.
Vliv rodiny a mateřské školy na rozvoj čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
Prchalová, Dagmar ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na problematiku předčtenářské gramotnosti a způsoby, jak ji lze rozvíjet u dětí předškolního věku. Zabývá se důležitostí knih ve výchově a vzdělávání dětí v předškolních zařízeních i v domácím prostředí. Teoretická část práce je věnována literatuře pro děti, její žánrové skladbě, funkci a významu a klíčové roli dospělých, a to jak rodičů a rodiny, tak učitelů v mateřských školách, v procesu seznamování dětí s knihami. Je představen projekt "Celé Česko čte dětem", který si klade za cíl podpořit pravidelné čtení dětem - v neposlední řadě právě těm předškolního věku. Poslední kapitola si klade za cíl ukázat, jak probíhá vzdělávání dětí v oblasti rozvíjení předčtenářské gramotnosti a literární výchovy v konkrétních vybraných mateřských školách v České republice. Diskutována je také role rodičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.