Název:
Pohybové vyjádření básní v předškolním věku dítěte
Překlad názvu:
Locomotor expression of poems with pre-school children
Autoři:
Hujerová, Václava ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem výzkumu je ukázat možnosti propojení poezie s pohybem u dětí předškolního věku. Cílem výzkumu je zjistit, které básně děti upřednostňují a proč, které pohyby děti při ztvárňování básní uplatňují, a které druhy pohybů se dětem při ztvárňování básní nejvíce osvědčily. Metodou výzkumu je rozhovor o důvodu výběru básní, experiment založený na pohybovém ztvárnění básní a pozorování pohybů, které při jejich ztvárňování využívají. Zjistila jsem, že propojení poezie s pohybem nabízí zajímavý způsob práce s dětmi předškolního věku. Všimla jsem si, že děti ocenily u básní nejrůznější jazykové i formotvorné prostředky a zjistila jsem, že nejvíce oblíbené jsou u dětí pohyby, které umožňují maximální vybití energie a nejsou náročné na pochopení. Na tato zjištění mohu navázat ve své praxi a vybírat takové básně a pohyby, které jsou chápání dětí nejbližší. Doufám, že zjištění, ke kterým jsem dospěla ve své diplomové práci, budou zajímavou inspirací pro učitelky mateřských škol a obohatí je o nový náhled na vnímání poezie předškolními dětmi.The object of my disertation is connection poetry and locomotion with pre-school children. The goal of my research is realize, which poems and motions are prefered by children and what is the reason of their choose. The methods in my dissertation are interview, experiment and observation. All of these methods detect relation of children to poetry and locomotion. I have discovered the interesting style of work with pre-school children. The children have appreciated various language and form resources. I have discovered, that children love particularly dynamical and simple activities, which enable maximum discharge of energy. I will trying to choose the poetry and locomotion, which is the nearest for pre- school age.I hope, that my discovered will be interesting inspiration for teacher in kindergarten.
Klíčová slova:
harmonický rozvoj osobnosti; integrace; poezie; Pohyb; předškolní věk; harmonious development of personality; integration; Locomotion; poetry; pre-school age