|
Negativní vlivy vibrací vřetena
Dvořák, Pavel ; Huml, Jan (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o měření vibrací vřetene č.1 obráběcího stroje STRATOS. Vzniklé vibrace mají zásadní vliv na obráběcí proces a dodržení předepsaných tolerancí. V této práci jsou také principy funkce akcelerometrů, především piezoelektrických a piezorezistivních. Cílem je získání potřebných dat pro návrh vhodného sledovacího zařízení, které bude sledovat stav obráběcího vřetene. Součástí této práce je také vypracovaný vzorový protokol o měření s jeho dosaženými výsledky a grafy. Úkolem této práce je udělat rozbor problematiky tak, aby byl později použitelný při realizaci sledovacího zařízení, které bude součástí procesu a bude ukazovat aktuální stav a kondici sledovaného vřetene.
|
|
Podnikatelský projekt
Kotlářová, Monika ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření podnikatelského projektu zaměřeného na rozšíření služeb sociálně integračního podniku a následné zhodnocení realizovatelnosti projektu. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a komparace názorů jednotlivých autorů. Jsou vymezeny pojmy sociálního podnikání, následně je definována struktura podnikatelského projektu a teoreticky popsány jeho jednotlivé části.
V praktické části práce jsou všechny získané poznatky aplikovány při samotné tvorbě podnikatelského projektu. Nejprve je provedena strategická situační analýza, která zahrnuje externí analýzu makrookolí, mikrookolí a interní analýzu podniku. Dále je charakterizován daný podnik a popsána nová podnikatelská příležitost, která zahrnuje rozšíření služeb v oblasti telemarketingu o nově vzniklé call centrum. Praktická část také obsahuje SWOT analýzu, marketingový plán a dva finanční plány, ze kterých vychází, že plán zahrnující příspěvky na chráněné pracovní místo je ziskovější. Z ekonomického hodnocení projektu vyplývá vysoká výnosnost zdrojů vynaložených na realizaci projektu. Praktickou část uzavírá hodnocení potencionálních rizik projektu a jsou navrhnuta jejich opatření. Tento podnikatelský projekt by měl podniku přinést dostatek informací pro jeho samotnou realizaci.
|
|
Marketingová komunikace hudební skupiny The Snuff
Šorm, Jan ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Fejfarová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací české modern-rockové kapely
The Snuff, jejíž je autor této práce samotným členem, skladatelem. Na začátku práce jsou vymezena teoretická východiska z oblasti marketingu, kde je velká pozornost věnována novým trendům marketingu, které jsou mimo jiné spjaty s internetem a sociálními sítěmi. Praktická část je zaměřena na analýzu vlastního dotazníkového šetření, které se týká vnímání marketingových aktivit kapely ze strany českých a polských fanoušků, mezi nimiž mohou být i zařazeny kupní návyky fanoušků samotných. Poté je proveden řízený rozhovor s českou a polskou fanynkou kapely stejné věkové kategorie. Na základě těchto zjištění jsou navržena konkrétní řešení, jak marketingovou aktivitu zlepšit a také je vyhodnocen zájem o připravovaný nejambicióznější projekt kapely - The Ultimate Price a jakým směrem se ku prospěchu projektu ubírat.
|
|
Etika v reklamě
Laurinová, Iveta ; Huml, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá etickou stránkou reklamy. Cílem práce je zjistit, jak jsou lidé ovlivněni reklamním sdělením a jaký postoj zaujímají k neetickým prvkům v reklamě. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy související s reklamou a etikou, používané druhy médií a také zahrnuje koncept samoregulace reklamy. Praktická část zpracovává výstupy z dotazníkového šetření a je proveden jejich rozbor k dosažení cíle práce.
|
|
Podnikatelský projekt
Kramářová, Vladimíra ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování podnikatelského projektu zaměřeného na vznik nové společnosti s názvem Diora s.r.o. Společnost se zabývá výrobou dřevních pelet. V úvodní části práce jsou popsány legislativní podmínky pro podnikání v České republice, vysvětlen postup pro tvorbu podnikatelského projektu a charakterizovány pelety, jako druh paliva. V praktické části práce jsou systematicky vypracovány jednotlivé části podnikatelského projektu společnosti Diora s.r.o. Součástí podnikatelského projektu je finanční analýza a analýza rizik. Z výsledků těchto analýz jsou odvozeny konkrétní závěry a doporučení.
|
|
Marketingová komunikace - product placement
Schlesingerová, Veronika ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv product placementu na děti předškolního věku. Dále je zjišťován postoj veřejnosti k používání product placementu jak obecně v televizních pořadech, tak i speciálně v dílech určeným dětem.
Vliv product placementu na dětského diváka byl zjišťován na základě ukázky z filmu Čtyřlístek ve službách krále od režiséra Michala Žabky, pomocí metody marketingového
odborníka Martina Lindstroma. Dále byl zjišťován postoj veřejnosti k této formě reklamy pomocí dotazníkového šetření online i osobním dotazováním v prostorách mateřské školy.
Bylo zjištěno, že vliv product placementu na děti je poměrně velký a produkty takto propagované si dítě lépe zapamatuje. Z výsledků dále vyplynulo že, veřejnost se k této propagaci výrobků staví neutrálně, ovšem pokud se netýká umístění do pořadů pro děti.Podle výsledku se veřejnost domnívá, že reklama zde nemá co dělat. Podrobnější výsledkyjsou rozebrány ve vlastní práci.
|
|
Podnikatelský projekt pro vybranou firmu
Šimera, David ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Huml, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vytvoření podnikatelského projektu pro vybranou
firmu. Jedná se o skutečně existující firmu Bário s.r.o. Cílem práce je vyhodnotit získaná
data a na jejich základě navrhnout podnikatelský plán pro vybraný podnik.
V první teoretické části jsou charakterizovány pojmy týkající se podnikání a také metody
finanční a situační analýzy.
V druhé části práce, jež se zabývá vlastní prací, jsou metody, v teoretické části popsané,
aplikovány na podnik. Na základě jejích výsledků je vytvořena SWOT matice. Pomocí
SWOT matice jsou navrženy možné strategie. Tyto strategie jsou následně konzultovány
s vedením podniku a na základě těchto konzultací je na závěr vytvořen podnikatelský plán.
|
|
Hodnocení projektu Mistrovství Evropy U21 2015
Kaiserová, Eliška ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Pilař, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části je popsán projektový management a jeho produkt neboli projekt. Dále je zde popsána charakteristika sportovního managementu, sportovní akce a sportovního manažera.
Ve druhé části byly zhodnoceny přínosy Mistrovství Evropy do 21 let ve fotbale z dvou různých pohledů, a to ekonomické a neekonomické. Tato část obsahuje rozhovor s předsedou organizačního výboru Petrem Fouskem. Díky rozhovoru a publikaci UEFA Bid Requirements je popsán postup podání žádosti o kandidaturu Mistrovství Evropy 2015. Hlavním úkolem této práce je zhodnotit přínosy této akce a navrhnout možná zlepšení pro podobné projekty.
|
|
Využití marketingových nástrojů ve zvoleném subjektu
Nykl, Jaroslav ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Huml, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je navržení vhodnějšího využití složek marketingového mixu firmy Maxicom. Postupovým cílem je v první řadě zjištění makroprostředí společnosti, dále mikroprostředí společnosti a nakonec současného stavu složek marketingového mixu. Na základě zjištění spokojenosti stávajících zákazníků prostřednictvím dotazníkového šetření je navržena vhodnější kombinace složek marketingových nástrojů což by mělo vést k získání nových zákazníků a zvýšení objemu tržeb. Největší nedostatky byly zjištěny v oblasti propagace, materiálního prostředí a procesech. Naopak na velmi dobré úrovni byla nastavena cenová strategie a způsob distribuce. Pro zlepšení stavu složek marketingového mixu bylo doporučeno například založení Facebooku, vydávání firemního časopisu, zlepšit procesy doplňkového produktu nebo třeba zavedení informační tabule.
|
|
Hodnocení marketingové komunikace vybraného podniku
Staňková, Pavlína ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením marketingové komunikace značky Kaktus společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., která je zaměřena na poskytování telekomunikačních služeb, značka poté na specifickou cílovou skupinu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou popsána teoretická východiska na základě studia odborné literatury a jsou zde definovány základní pojmy jako marketingový mix, marketing služeb, marketingová komunikace, její jednotlivé nástroje, komunikace na sociálních médiích, psychologické účinky reklamy a marketingový výzkum.
Praktická část představuje společnost T-Mobile Czech Republic a.s., popisuje její marketingový mix, její nejvýznamnější konkurenty a míru ohrožení z jejich strany. Stěžejní část práce obsahuje popis a zhodnocení dosud uplatňované marketingové komunikace, které byly vypracovány na základě rozhovorů se specialistou na marketingovou komunikaci značky a na základě interních zdrojů dat. V následující části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo realizováno mezi příslušníky cílové skupiny značky s cílem zjistit, jak vnímají její marketingovou komunikaci, a analýza potenciálních a existujících vlivů na značku, která byla vypracována na základě interních zdrojů dat. Na těchto výsledcích se zakládá doporučení na úpravu a obohacení marketingové komunikace tak, aby došlo k rozšíření povědomí o značce i zákaznické základny, aniž by nastal rozpor s ideologií značky.
|